Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای طرح های عمرانی و گردشگری در روستای تاریخی کندوان تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد رضا امیر حسن خانی در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از روستای تاریخی کندوان هدف از این بازدید را بررسی نحوه اجرای طرح های گردشگری و عمرانی و احیاء آثار تاریخی در این روستای گردشگری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : با توجه به اینکه روستای تاریخی کندوان یک اثر فرهنگی تاریخی و ملی است، عدم توجه به آن موجب تخریب آثار تاریخی و فرهنگی آن شده و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد ضمن رسیدگی به این موضوع برای تامین اعتبارات لازم جهت اجرای کارهای مرمتی و احیاء بناهای تاریخی اقدام کند.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری های لازم در جهت رفع محدودیت های مربوط به احیاء آثار تاریخی کندوان انجام و اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و جلوگیری از تخریب کران های تاریخی آن صورت خواهد گرفت .
وی گفت : اعتبارات استانی جوابگوی مرمت و احیاء آثار تاریخی و فرهنگی موجود در استان آذربایجان شرقی نیست و لازم است از محل اعتبارات ملی برای احیاء این آثار ملی اقدام شود .
محمد اسماعیل سعیدی نماینده حوزه انتخابیه تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم کندوان را روستای ملی و متعلق به همه مردم ایران دانست و گفت : لازم است زیر ساخت های لازم را برای ثبت جهانی این روستا انجام شود.
وی به نقش شهرستان اسکو و روستای تاریخی کندوان در رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و افزود : یکی از محورهای اساسی در این رویداد تاریخی ، کندوان و آثار تاریخی و گردشگری شهرستان اسکوست و باید از محل اعتبارات ملی و اعتبارات در اختیار دستگاهها بتوانیم برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی روستای کندوان اقدام و در مدت زمان باقی مانده برای رویداد تبریز 2018 بتوانیم این روستا را متحول و آماده میزبانی برای گردشگران کشورهای اسلامی کنیم.
فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی کندوان در راستای رویداد تبریز 2018 گفت : یکی از اقدامات زدودن آثار مصنوعی و زشت از چهره روستاست و در این راستا کلیه بنرهای نایلونی ، تابلوهای فلزی و ناهمگون از سطح روستا جمع آوری شده و یک کمربند میانی به طول یک کیلومتر جهت جلوگیری از ترافیک در داخل روستا اجرا شده است .
مرتضی محمد زاده افزود : در جهت جلوگیری از آسیب کران های کندوان از انشعاب گاز شهری به داخل محوطه تاریخی جلوگیری شده و در آینده ای نزدیک نیز با افتتاح پارکینگ خودرویی در بیرون از روستای کندوان از ورود خودروهای گردشگران به داخل کندوان و ایجاد لرزش بر کران های تاریخی جلوگیری خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر