Web Analytics Made Easy - Statcounter

9ماه از قرارداد ایران خودرو و پژو گذشت.8بهمن وقتی دو طرف قرارداد همکاری و تولید سه خودرو 208، 2008 و 301 را امضا کردند تصورها این بود که از سال 97 تازه واردهای پژو وارد ایران می‌شود. اما روز اول تیرماه ایران خودرو پیش فروش نخستین خودرو پسابرجامی را شروع کرد. نخستین موعد تحویل خودرو 2008 شهریور ماه بود و تا ماه‌های آتی هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / اما با گذشت زمان، ثبت‌نام‌کنندگان از خلف وعده ایران خودرو صحبت می‌کنند و می گویند ما نتوانستیم خودرو خود را تحویل بگیریم ولی ایران خودرویی‌ها چنین ادعایی را قبول ندارند و در مصاحبه هایشان تأکید کردند تحویل نخستین خودرو پسابرجامی طبق زمانبندی اعلام شده است و هیچ ثبت‌نام‌کننده‌ای با بدقولی آبی پوشان جاده مخصوص روبه‌رو نشده است. طبق اظهارات مدیران ایران خودرو تمام خودروهای شهریورماه تحویل داده شده و اکنون نوبت به ثبت‌نام‌کنندگان مهرماه است که دعوتنامه هایشان ارسال شده است.

این خودرو از روزی که پیش فروشش شروع شد با حاشیه‌های زیادی مواجه شد. اول آنکه موقع ثبت‌نام خیلی‌ها با پیغام‌های اِرور مواجه شدند و ثبت‌نام برایشان مقدور نبود. دومین حاشیه بحث قیمت بود. طبق قانون در پیش فروش باید 50 درصد قیمت خودرو اخذ می‌شد که ایران خودرو از مشتریان خودرو 60 میلیون تومان گرفت. بعد از ثبت‌نام اعلام شد که این خودرو 99 میلیون و 900 هزار تومانی باید اصلاحیه قیمت بخورد که البته درست نشد و قرار است مردم در تحویل خودرو پول کمتری  پرداخت کنند. سومین حاشیه این خودرو فروش حواله‌های 2008 بود. حواله این خودرو در روزهای اول پیش فروش تا 8 میلیون تومان هم خرید و فروش شد اما به مرور از تب قیمتی آن کاهش یافت، چرا که ایران خودرو اعلام کرد امکان صلح وجود ندارد و هر کسی که ثبت‌نام کرده است مالک خودرو محسوب می‌شود. چهارمین حاشیه‌ای که این خودرو پسابرجامی با آن روبه‌رو است افزایش قیمت آن در بازار است. عرضه محدود این خودرو در بازار باعث شده تا پژو 2008 اختلاف قیمتی 20 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار را تجربه کند.
در حالی که این خودرو درگیر حاشیه‌های زیادی شده است کریستف کمارد، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت پژو که برای گفت‌و‌گو با سازمان گسترش و نوسازی به ایران آمده بود در مورد خودرو 2008 گفت: تولید این خودرو با اختلال‌هایی همراه است اما این موقتی است. به صورت کلی راه‌اندازی و ایجاد خط تولید یک محصول جدید در هر جای دنیا بسیار سخت و پیچیده است و قاعدتاً ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. این در شرایطی است که ایران در مباحث مالی و بین‌المللی با دشواری‌های زیادی همراه است بدین جهت شرایط کار در مقایسه با سایر کشورها سخت‌تر هم می‌شود. بنابراین باید پذیرفت که کار مشترک در ایران با سختی‌هایی همراه است. وی ادامه داد: در مورد خودرو 2008 هم‌چنین  مشکلاتی وجود دارد. تولید این خودرو با محدودیت‌های زیادی روبه رو است و به هیچ عنوان مشکلات انکارناپذیر نیست. با وجود این تولید این خودرو آغاز شده است و ۵۰ دستگاه از آن نیز به مشتریان تحویل داده شده است. همه شرکای ما می‌گویند در ایران سابقه ندارد که زمان مابین پیش‌فروش یک محصول جدید و تحویل آن اینقدر کوتاه باشد.
کمارد تصریح کرد: تحویل 50 دستگاه 2008 خبر بد و ناراحت‌کننده‌ای نیست. با وجود تمام محدودیت‌ها تولید 50 دستگاه هم قابل قبول است. مشکل دیگری که وجود دارد توقف قطعات این خودرو در گمرک ایران است. این‌ها اتفاقاتی است که هر روز در جریان تأمین قطعات صورت می‌گیرد. بنابراین محدودیت‌ها، قیود و ضوابط بسیار زیاد است اما ما نیز عادت کرده‌ایم که با وجود آنها فعالیت‌مان را انجام دهیم.
شرکت فرانسوی پژو سیتروئن نخستین شرکتی است که بعد از توافق هسته‌ای در ایران حضور یافت و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی با شریک دیرینه خود (ایران‌خودرو) به فعالیت دوباره پرداخت.

/ایران
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد