Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی رهایی از اقتصاد تک محصولی و نفتی است که لازمه این مسأله ارتقای کیفیت و میزان تولید ملی برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از شرکت ارس خودرو دیزل، ضمن آشنایی با روند فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: تولید ملی بایستی با حداکثر کیفیت ممکن به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده تولید ملی لازمه حضور قدرتمند در بازارهای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: از سویی تولید کننده ایرانی باید در ارتقای میفیت تلاش کند و از سوی دیگر دولت و مجلس باید حمایت از تولید ملی و اختصاص یارانه های مربوطه اهتمام داشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی رهایی از اقتصاد تک محصولی و نفتی است، لازمه این مسأله ارتقای کیفیت و میزان تولید ملی برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین معضلات تولید در کشور را فرسودگی صنایع، کاهش بهره‌وری و قیمت بالای تمام شده تولید ملی دانست و گفت: اگر بتوان مدیریت صحیح بر منابع داشته باشیم؛ می توان برای رقابت در عرصه های مختلف و بازارهای رقابتی حضوری مؤثر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی گفت: تولید و اشتغال لازمه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. اگر تولید ملی ارتقاء یابد؛ اشتغال جوانان ایرانی نیز افزایش خواهد یافت، امروز برای مقابله با معضل بیکاری نیازمند همت تولیدکنندگان و صنعتگران هستیم.

وی در پایان این بازدید، انتصاب غلامرضا صادقیان به مدیرعاملی شرکت آمیکو (ارس خودرو دیزل) را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این انتصاب، موجب تولد جدید در تاریخ این شرکت پر افتخار باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند