Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در همایش سفیران و پرچمداران حوزه انفاق و نیکوکاری که با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اقدامات این نهاد در حوزه مشارکت های مردمی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در این همایش با بیان اینکه بزرگترین ثروت کمیته امداد در حوزه مشارکت های مردمی خیران و نیکوکاران هستند، گفت:طبقه بندی حامیان و خیران یکی از بحث های مهم در حوزه مشارکت های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم کمیته امداد از اقتصاد انفاق باید چندین برابر رقم کنونی باشد بر این اساس باید برای رسیدن به این هدف باید با همه بخش‌های اقتصاد در ارتباط بود که متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی با تاکید بر جذب کمک‌های مردمی از طریق پرداخت به شیوه‌ الکترونیکی اعلام کرد: بهسازی فرآیندهای کاهش این هزینه‌ها جمع آوری کمک های مردمی یکی از برنامه‌های کمیته امداد است.بر همین اساس ضرورت تشکیل اتاق فکر در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و دینی برای مطالعه شناخت فرصت ها در این حوزه وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اعلام اینکه در شش ماهه نخست امسال ۸۶۵میلیارد تومان مشارکت مردمی با هدف کمک به نیازمندان جذب شده است افزود: ۲۵ درصد منابع کمیته امداد از محل مشارکت های مردمی تامین می شود که باید در مدت اجرای برنامه پنج ساله ششم این رقم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر در جامعه نیست و عوامل مختلفی از جمله طلاق، اعتیاد، بیکاری، سالمندی و عوامل طبیعی و غیر طبیعی باعث تولید فقر در جامعه می شوند گفت: این نهاد با بهره گیری از همه امکانات دولتی و کمک های مردمی به دنبال رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه باید راهکارهای مقابله با فقر به یک دغدغه عمومی تبدیل شود اعلام کرد: بر این اساس باید درون هر طایفه یک خیریه شکل بگیرد تا افراد متمکن به فقرا و نیازمندان طایفه خود کمک کنند و دیگر نیازی به نهادهای حمایتی دولتی نباشد.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیون خانوار ایرانی با هدف کمک به نیازمندان در طرح‌های کمیته امداد مشارکت دارند افزود: هم‌اکنون زمینه مشارکت برای ۱۲ میلیون خانوار دیگر برای مشارکت در طرح‌های این نهاد از طریق فضای مجازی فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه برای عید نوروز، ۶۰ هزار واحد صنفی با هدف کمک به خانوارهای یتیم و نیازمند وعده همکاری به کمیته امداد داده‌اند گفت: این نهاد در حال ورود به فضای اقتصادی بزرگی است تا بتواند از ظرفیت اقتصادی کشور برای کمک به نیازمندان بهره گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد