Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر خوشخو در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  با اشاره به جمع آوری و برخورد با متخلفان پسماند بخش کشاورزی گفت: پسماند بخش کشاورزی می‌تواند مخاطرات زیست محیطی را بوجود آورد که شامل پلاستیک، ظروف سموم و ... است و مسئول جمع آوری آن تولید کنندگان هستند و جهاد فقط در حوزه توصیه و تذکر اقدام می‌کند؛ اما قدرت برخورد با متخلفین در دست اداره محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی گفت: برای جمع آوری پسماند در بخش کشاورزی جهاد نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و همچنین اطلاع رسانی اقدام کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: متولی جمع آوری کود‌های حیوانی دامداری و مرغداری‌ها در روستا برعهده دهیاران و تولید کنندگان است که بر اساس قانون محیط زیست باید نظارت بر انجام فرآیند داشته باشد.

خوشخوبا اشاره به وضعیت مرغداری‌ها در سطح منطقه گفت: بیش از ۹۰ واحد مرغداری گوشتی و صنعتی دارای مجوز با نظارت دامپزشکی فعال هستند که تعدادی بدون مجوز اقدام به پروش مرغ می‌کنند و هیچ گونه نظارتی بر آن‌ها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ اطلاعی از مرغداری‌های غیر مجاز در اختیارنیست این موضوع می‌تواند محیط زیست و جان انسان‌ها را با خطر مواجه کندو اگر جلوی این واحد‌ها گرفته نشود ممکن است مشکلاتی برای جامعه بوجود بیاورد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برخی از واحد‌های مرغداری غیر مجاز در محل نگهداری دام اقدام به جوجه ریزی می‌کنند که عمل آنان بر خلاف دستورالعمل‌ها است که باعث افزایش احتمال بیماری می‌شود.

خوشخو تاکید کرد: با توجه به نبود سیاست درست واردات مرغ در کشور در دوره‌ای از زمان مرغ‌های مادر و مولد به کشتار رفتند و به همین دلیل تولید جوجه یک روزه کاهش یافت و مرغ وگران شده و مرغداران از جوجه ریزی خوداری می‌کنند و باعث تعطیلی واحد‌های تولید کننده شده است.


انتهای پیام //ز.ج.   هشدار مدیر جهاد کشاورزی تربت جام از پسماندهای بخش کشاورزی در محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ علوفه شروع شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد