Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمهدی طبایی رئیس دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت صبح امروز در مراسم دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زخم و ترمیم بافت پر چالش محسوب می‌شود و امروزه در عارضه‌های دیابت و قلبی ما شاهد زخم‌‎های بافتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی تا ۲۵ درصد در معرض زخم‌های بافتی و قطع عضو قرار دارند خاطرنشان کرد: این مسئله سبب بروز از کار افتادگی و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود.

طبایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از ۴ سال گذشته تحقیقاتی را در خصوص زخم و ترمیم بافت انجام داده است اظهار کرد: در این کنگره آخرین دستاوردهای علمی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد و همچنین همکاری در مراکز تحقیقاتی و پروژه‌های بنیادی انجام می‌شود.

 

اجرای سالیانه بیش از ۵۰۰ طرح علمی در جهاد دانشگاهی

در ادامه کنگره محمدرضا پورعابدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در یک نظام توسعه پایدار نهادهای علمی نقشی مهم دارد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مولود انقلاب سالانه بیش از ۵۰۰ طرح و پروژه را در دست دارد.

پورعابدی گفت: پیدا کردن مشکلات و راه حل‌های آن در جامعه بر عهده جهاد دانشگاهی است و این نهاد علمی در این زمینه به نظام سلامت خدمات خوبی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادی‌، ژنتیک و شبیه‌سازی حیوانات و همچنین خدمات ناباروری کارهای خوبی انجام داده است اظهار کرد: اکنون جهاد دانشگاهی در بحث بیوتکنولوژی و نانو هم در حال انجام کارهای خوبی است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در پژوهشگاه ابن سینا کارهای خوبی در حوزه سرطان و تولید گیاهان دارویی انجام شده و در پژوهشکده سرطان فناوری‌های خوبی بکار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: مردم باید تاثیرات این فناوری‌ها و همچنین رتبه ۱۶ ایران در تولید علم به طور محسوس ببینند.

وی یاد آور شد: دستاوردهای علمی باید در معرض دیدن باشد و در این راه باید تمام تلاش‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است