Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: 2 هزار امدادگر و نجاتگر این جمعیت در قالب کمیته امداد و نجات ستاد اربعین به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

شاهین فتحی روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی نهایی دستورالعمل اسکان و تغذیه اضطراری در قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای امدادرسانی به زائران اربعین کمیته امداد و نجات اربعین با مدیریت جمعیت هلال احمر ؛ همه پیش بینی ها و تمهیدهای لازم را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: خدمات درمانی زائران اربعین در عراق نیز در این ایام توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ارایه می شود.
این مسئول اضافه کرد: خدمات امداد و نجات هلال احمر به زائران اربعین از روز جمعه این هفته آغاز می شود و تا 23آبان ماه ادامه خواهد داشت.
فتحی خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر در ایام یاد شده با افزایش 20 درصدی تعداد پایگاه ها نسبت به سال گذشته در سه استان مرزی با عراق شامل کرمانشاه، خوزستان و ایلام در قالب مراکز ثابت و موقت در آماده باش کامل قرار دارند.
این مسئول اضافه کرد: چهار قرارگاه امدادی نیز در مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برپا شده است که هماهنگی عملیات امداد و نجات را در نقاط صفر مرزی و در تعامل با دستگاه های همکار را برعهده خواهند داشت.
وی همچنین از آماده باش پنج فروند بالگرد این سازمان برای انجام عملیات امدادی خبر داد و افزود: یک قرارگاه مرکزی هم در سازمان امداد و نجات وظیفه هماهنگی کارها و عملیات را با ستاد برگزاری مراسم در وزارت کشور برعهده دارد.
این مسئول یادآور شد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم دوره های بازآموزی امدادی برای کارکنان و داوطلبان مشارکت کننده در آیین اربعین برگزار شده که آماده اعزام به نقاط مرزی هستند و بخشی از آنها را نیز به منظور ارائه خدمات بهداشتی در خدمت مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق خواهند بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، از تشکیل تیم های واکنش سریع در شهرهای بالای 120هزار نفر با ریسک خطر بالا خبر داد.
فتحی همچنین گفت: تیم های واکنش سریع در کشور از سال گذشته در تمام مراکز استان ها ایجاد شده و ویژگی آنها این است که توانایی انجام عملیات در چندین حوزه تخصصی را دارند و به صورت 24 ساعته در آماده باش هستند و در مواقع لزوم ورود می کنند.
وی در خصوص جایگاه قزوین در حوزه امداد و نجات ،گفت: قزوین در حوزه امدادی به عنوان استانی استراتژیک در کشور شناخته می شود و با توجه به محل ورود و خروج چند استان کشور و قرار گرفتن در بین استان های با ریسک بالای خطر در وقوع حوادث طبیعی چون زلزله، از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مسئول افزود: قزوین در پوشش حوادث جاده ای و همچنین تشکیل تیم های واکنش سریع در کنار سایر استان های کشور عملکرد مطلوبی داشته و همچنین قرار است یک پایگاه برای انبار اقلام امدادی جهت سرعت عمل در امدادرسانی در نزدیک ترین نقطه به جاده های این استان ایجاد شود.
7388*6012 خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قبادی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت ٢٠ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۳۰۰ نفر امدادرسانی کردند، ۳۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۷ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۷۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: ۱۴۸ تیم عملیاتی شامل ۵۱۸ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

قبادی  گفت: ٢٢ دستگاه چادر، ٥٧٥ تخته پتو، ٣٣٥ تخته موکت، ١٣٦٤ کیلوگرم نایلون، ٢٠٩ بسته غذایی، ٢٨٠ قوطی کنسروجات، ١٠٠ قرص نان و ٤٢ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده