Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم ساماندهی کلاس های کم جمعیت استان، گفت: در صورت تجمیع مدارس متوسطه اول زیر ۳۰ دانش آموز بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان د طول سال تحصیلی صرفه جویی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اصغر موسوی کیا امروز (3 آبان) در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 489 آموزشگاه با هشت هزار و 427 کلاس درس در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان استان 157 هزار و 37 نفر است، افزود: با توجه به عدم تکمیل ثبت نام نوآموزان مرکز پیش دبستانی غیر دولتی پیش بینی می شود آمار نهایی دانش اموزان استان در سال تحصیلی 97-96 به 160 هزار نفر برسد.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: 70.86 درصد دانش آموزان استان در مدارس شهری و 29.14 درصد نیز در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند.

 

موسوی کیا با اشاره به اشتغال 14 هزار و 476 نفر در آموزش و پرورش استان، گفت: از این تعداد هشت هزار و 645 نفر معلم هستند که 57.17 درصد آنان زنان و مابقی مردانند.

 

به گفته وی در حال حاضر نسبت دانش آموزان دولتی به معلم در استان 15.66 درصد است که نسبت به سال گذشته 27 صدم درصد رشد داشته است.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال برای اولین بار فراخوان دادیم و حق التدریس ماده 17 برای استان گرفتیم و از این طریق 326 نفر جذب شدند و همچنین امسال 18 هزار ساعت حق التدریس گرفتیم.

 

موسوی کیا ادامه داد: امسال 762 نیروی فرهنگی استان بازنشسته می شوند و در نقل و انتقالات خروجی از استان بیشتر است که باید به این امر توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و 405 دانش آموز در مدارس مرزی استان مشغول تحصیل هستند، افزود: در مدارس شبانه روزی دارای ظرفیت خالی هستیم که نیاز است مدارس زیر نرم استاندار به این مدارس هدایت شوند.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم ساماندهی کلاس های کم جمعیت، بیان داشت: بر اساس شیوه نامه سامان دهی نیروی انسانی استمرار مدارس متوسطه اول با حداقل 60 نفر دانش آموز مجاز است که به دلیل پراکندگی بالای جمعیت و حساسیت مردم این نرم را تا 50 درصد کاهش دادیم و استمرار این مدارس با حداقل 30 نفر در خراسان جنوبی بلامانع است.

 

موسوی کیا گفت: بهترین راهکار برای پوشش تحصیلی کلیه دانش آموزان مدارس زیر نرم هدایت آمان به مدارس شبانه روزی یا روستا مرکزی با تخصیص هزینه ایاب و ذهاب است.

 

به گفته وی در حال حاضر تعداد آموزشگاه های کوچک(زیر 15 دانش آموز) از کل آموزشگاه های ابتدایی استان که یک هزار و 171 مورد است تعداد 400آموزشگاه (34 درصد) است و تعداد آموزشگاه زیر چهار دانش آموز 12 مورد است.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین تعداد آموزشگاه های متوسطه اول زیر 60 دانش آموز 143 آموزشگاه(42 درصد) است و تعداد آموزشگاه های متوسطه اول زیر 30 دانش آموز تعداد 32 آموزشگاه(10 درصد) است.

 

موسوی کیا با بیان اینکه برای تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس کم جمعیت و زیر نرم استاندار در مجموع 900 میلیون تومان اعتبار نیاز است، گفت: در صورت تجمیع مدارس متوسطه اول زیر 30 دانش آموز بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان د طول سال تحصیلی صرفه جویی خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری چهار آموزشگاه متوسطه اول زیر حد نصاب دانش آموزان و تعداد هشت کلاس  متوسطه اول زیر نرم در مناطق استان خراسان جنوبی تجمیع شده است، افزود: این دانش آموزان به مدارس روستای مرکزی و شبانه روزی هدایت شدند و مساعدت لازم در خصوص تامین سرویس ایاب و ذهاب آنان انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد