Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@16:54:12 GMT

۲۸ درصد سبد سوخت جهان سهم CNG است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۷۱۴

۲۸ درصد سبد سوخت جهان سهم CNG است

بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، CNG تا سال ۲۰۳۵، ۲۸ درصد از سبد سوخت جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، CNG تا سال ۲۰۳۵، ۲۸ درصد از سبد سوخت جهان را به خود اختصاص می‌دهد و ایران نیز در سال‌های اخیر سرعت بسیار خوبی در توسعه صنعت CNG داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید مومنی با بیان این‌که تاکنون ۶ دوره از کنفرانس انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) برگزار شده، گفت: مقرر شده است این دوره از کنفرانس به میزبانی تهران برگزار شود.

وی، تعداد کشورهای شرکت کننده در هفتمین دوره کنفرانس آنگوا را ۶۵ شرکت از ۱۵ کشور اعلام کرد و ادامه داد: ۱۴ شرکت از این تعداد آسیایی هستند و چهار کشور از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا و کانادا نیز حضور دارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز مهم ترین هدف برگزاری این کنفرانس را توسعه CNG در سطح جهان خواند و اظهار کرد: بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۵، میزان توسعه سوخت گاز طبیعی با روند رشد کنونی، سالانه ۲ تا ۲ و نیم درصد رشد داشته باشد و تا سال ۲۰۳۵ حدود ۲۸ درصد از سبد انرژی دنیا را به خود اختصاص دهد.

مومنی تعداد جایگاه های CNG کشور که سوخت گاز طبیعی به آنها تعلق می گیرد را ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از چهار و نیم میلیون خودرو در ایران از سوخت گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، حجم مصرف روزانه این خودروها را ۲۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: به همان میزان که مصرف سوخت گاز طبیعی توسعه می یابد از میزان مصرف بنزین کاسته می شود که این امر علاوه بر آنکه یک صرفه جویی اقتصادی را به همراه دارد سبب کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

وی بیشترین میزان مصرف CNG را مربوط به تهران خواند و اظهار کرد: کمترین میزان مصرف CNG مربوط به استان سیستان و بلوچستان است اما با توسعه گازرسانی در این استان میزان مصرف CNG نیز افزایش می یابد.

مومنی ظرفیت قابل افزایش مصرف CNG در کشور را تا ۴۰ میلیون مترمکعب قابل افزایش خواند و اظهار کرد: همانطور که گفته شد خودروهای گاز سوز کشور به طور کل در روز ۲۰ میلیون سوخت CNG مصرف می کنند اما در صورتی که تعداد خودروهای گازسوز افزایش یابد ما نیز آمادگی کامل برای افزایش حجم سوخت رسانی CNG به جایگاه های کشور را داریم.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز، با تاکید بر اینکه روند توسعه CNG در ایران قابل توجه بوده، ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر یعنی از سال ۸۶ تاکنون توسعه CNG در کشور سرعت مطلوبی داشته تا جایی که ایران اکنون صاحب بیش از ۲ هزار جایگاه سوخت CNG است.

وی تعداد کل جایگاه‌های CNG در سراسر دنیا را ۲۹ هزار و ۸۳ جایگاه اعلام کرد و گفت: چین با هفت هزار و ۹۵۰ جایگاه رتبه نخست جهان، کشور پاکستان با سه هزار و ۴۱۶ جایگاه رتبه دوم و کشور ایران با ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

مومنی درباره تعداد خودروهای گازسوز دنیا اظهار کرد: در مجموع ۲۴ میلیون و ۴۵۲ هزار خودروی گاز سوز در دنیا وجود دارد که پنج میلیون خودرو در کشور چین، چهار و نیم میلیون خودرو در ایران، حدود سه میلیون خودرو در هند و سه میلیون خودروی گازسوز در پاکستان هستند.

انجمن آسیا اقیانوسیه خودروهای گازسوز (ANGVA) در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و انجمنی فعال در این صنعت محسوب می شود. این انجمن با هدف برطرف کردن نیازهای تخصصی بهره‌برداران، سازندگان خودرو، تأمین‌کنندگان کارخانجات، تأمین کنندگان گاز طبیعی، سازندگان قطعات و تجهیزات، تأمین‌کنندگان تجهیزات سوخت‌گیری، مشاوران، نمایندگان دولت‌ها و انجمن‌ها و دیگر افراد درگیر در صنعت خودروهای گازسوز تشکیل شده و این امر را از خلال ترویج مصرف گاز طبیعی به مثابه سوخت اصلی حمل و نقل، ایجاد استانداردها و خطوط راهبردی و ارتقاء آموزش به انجام می‌رساند.

در سال ۲۰۱۳، انگوا دیدگاه جدیدی را اتخاذ کرد؛ « هدایت و ارتقای صنعت NGV آسیا اقیانوسیه به سوی توسعه پایدار» که از طریق مستقر ساختن، ایجاد سازمان‌دهی، نظارت و راهبریِ توسعه، برای یک بازار امن، پایدار و پررونق برای گاز طبیعی در همه منطقه حاصل می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن