Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:00:14 GMT

تربیت ۴۲ هزار مبلغ خواهر در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۶۶۲۲

تربیت ۴۲ هزار مبلغ خواهر در سراسر کشور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار مبلغ سازمان‌یافته خواهر برای فعالیت درزمینه حجاب و عفاف، اسراف و تبذیر، ‌ خانواده، سبک زندگی اسلامی و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی توانمند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمود رضا جمشیدی امروز در سومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سال 96 که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در همه بخش‌های زندگی و جامعه اظهار داشت:طلاب از بیان انتقادهای خود به مدیران نباید هیچ‌گونه واهمه‌ای داشته و باید مدیران هم تلاش خود را در جهت رفع مشکلات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت حوزه‌های علمیه را بزرگ‌ترین هدف مدیریت حوزه خواهران دانست و افزود: باید با طرح و برنامه‌ای منسجم و تدبیر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه را به سمت پیشرفت‌های اجتماعی و فردی برده و به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی اول در زندگی طلاب و سپس جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از اقدامات جامع حوزه علمیه خواهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: دو طرح رضوان و رحمت با همکاری حدود 7 هزار خواهر طلبه در حوزه مشاوره خانواده در کشور در حال اجرا بوده و همچنین طرح حیات طیبه به‌منظور ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران نیز در حال اجرا است.

وی مسائل فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران معرفی و تصریح کرد: بیشترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران درزمینهٔ حجاب و عفاف، اسراف و تبذیر، ‌ خانواده، سبک زندگی اسلامی و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی بوده و در حال حاضر 42 هزار مبلغ سازمان‌یافته خواهر برای فعالیت در این زمینه‌ها توانمند شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترویج فرهنگ رضوی را نیز از برنامه‌های حوزه علمیه خواهران معرفی و خاطرنشان کرد: طرح خادمان رضوی که با 5 هزار خواهر طلبه در سراسر کشور اجراشده از دیگر اقدامات بسیار مهم حوزه‌های علمیه خواهران درزمینهٔ سبک زندگی اسلامی و آشنا کردن جامعه با امام رضا(ع) است.

وی با ابراز خرسندی از استقلال مدارس علمیه خواهران در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی، تأکید کرد: در حال حاضر در 170 مدرسه علمیه خواهران و کانون‌های قرانی فعال در این مدارس فعالیت‌هایی در زمینه‌های بصیرت افزایی سیاسی، پاسخ‌ به شبهات، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی در حال اجرا بوده که باید از این ظرفیت حوزه علمیه خواهران در تمام عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه استفاده شود.

جمشیدی برگزاری بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در هفته عفاف و حجاب را توانمندی دیگر خواهران طلبه عنوان کرد و گفت: در هفته عفاف و حجاب بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در مدارس علمیه خواهران برگزار شد و در کنار آن بیش از 10 هزار مبلغ به فعالیت‌های فرهنگی مشغول بودند که انجام این حجم از فعالیت‌های فرهنگی قابل‌تقدیر است.

وی شاخص عمل در حوزه‌های علمیه خواهران را مقام معظم رهبری دانست و افزود: حوزه‌های علمیه خواهران باید انقلابی بوده و نمی‌توان هویت انقلابی آن را نادیده بگیریم و شاخص عمل و برنامه‌های تربیتی، علمی و در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران