Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وبسایت برنامه ۹۰»
2024-04-28@13:26:22 GMT

زیدان: من بهترین مربی دنیا نیستم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۰۷۴۱

زیدان: من بهترین مربی دنیا نیستم

وبسایت رسمی برنامه نود - زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی کوپا دل ری مقابل فوئنلابرادا شرکت کرد.

به گزارش وبسایت نود، این مربی که دوشنبه توسط فیفا به عنوان بهترین مربی 2017 انتخاب شد می گوید که خودش را بهترین مربی جهان نمی داند. وی اظهار داشت:

نمی دانم بهترین مربی جهان کیست اما من نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما باید در این باره صحبت کنید. این جایره را پذیرفتم و این پاداشی برای تلاشی بود که تا کنون انجام دادیم. در این تیم موفقیت های زیادی داشتیم و خرسند هستیم. نمی خواهم بگویم که لیاقت این جایزه را نداشتم، قطعا لیاقتش را داشته ام و خوشحالم اما سوال این جاست که آیا من بهترین مربی جهان هستم یا نه. خودم پاسخ منفی می دهم. به نظرم خیلی ها از من بهتر هستند. اگر تا ده سال دیگر مربیگری کنم و موفق شوم، در این باره صحبت خواهیم کرد اما در حال حاضر چنین نظری ندارم. برایم این موضوع اهمیتی ندارد و نمی خواهم چیزی در موردش بدانم. برایم تلاش کردن و لذت بردن مهم است. خیلی از مربیان دیگر دوست دارند در این مورد صحبت کنند اما من چنین نظری دارم. به عنوان یک بازیکن تجربیات زیادی دارم. دلیلی برای جشن گرفتن نمی بینم بلکه هر روز باید به تلاش ادامه دهم. نمی دانم فردا چه اتفاقی می افتد، به خصوص در این باشگاه. نمی توان گفت مربی بهتری بودم یا بازیکن بهتری چرا که 35 سال فوتبال بازی کردم و فقط 18 ماه است که مربیگری می کنم. تفاوت زیاد است.

جام حذفی اسپانیا تنها جامی است که زیدان هنوز موفق به کسب آن نشده است. زیزو در این باره گفت:

قهرمانی کوپا مسئله شخصی نیست بلکه مربوط به کل تیم است. برای حضور در این تورنمنت هیجان زده هستیم و مثل همه تورنمنت های دیگر برای بردن آن تلاش می کنیم. سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم. می خواهم بازی خوبی داشته باشم. نگران هیچ چیز دیگری نیستم و به هیچ اتفاق دیگری فکر نمی کنم. وقتی پیراهن رئال رامی پوشی باید در همه بازیها برنده باشی. اگر بازی های کوپا تک بازی بود هم قطعا از همان ترکیبی استفاده می کردم که فردا می خواهم استفاده کنم. شرایط من به یک یا دو بازی بستگی ندارد. همه چیز در ذهن من است و کار خودم را انجام می دهم. به این که بازی اول چطور پیش می رود نگاه نمی کنم. به کاری که انجام می دهیم اطمینان داریم. ترجیح می دهم که بازیهای کوپا رفت و برگشتی باشد و تک بازی نباشد. شاید بازیها در کشورهای دیگر مدل دیگری داشته باشد اما در حال حاضر در اسپانیا بازیهای کوپا رفت و برگشتی است. برایم فرقی نمی کند و نمی توانم چیزی بگویم. روی کارم تمرکز دارم. درست است که چه به عنوان بازیکن چه مربی هرگز کوپا دل ری را نبرده ام اما چرا امسال سالی نباشد که طلسم شکسته می شود؟ من در دو کشور مختلف نتوانستم قهرمان جام حذفی شوم. همیشه یا برای همه جامها تلاش می کنم یا برای هیچ کدام،  برایمحد وسط وجود ندارد. خیلی ها کوپا را جام کوچکی می دانند اما من چنین نظری ندارم و با جاه طلبی برای قهرمانی تلاش می کنم.

زیدان در این باره که آیا دوست دارد پنج یا ده سال دیگر در رئال مادرید بماند یا نه هم صحبت کرد:

این موضوع به من بستگی ندارد. من فقط به امسال فکر می کنم. با تیم قرارداد دارم اما این چیزی را مشخص نمی کند. فقط به امروز فکر می کنم. ممکن است خیلی سریع شرایط عوض شود. تجربه زیادی به عنوان بازیکن در این باره دارم. دلیلی ندارد که جشن بگیرم بلکه به تلاش ادامه می دهم. نمی دانم فردا چه می شود. به آینده فکر نمی کنم بلکه فقط به این فصل می اندیشم. به نظرم شناخت تاکتیک و شناخت رحتکن به یک اندازه مهم  است. همیشه سعی کردم چیزهای زیادی از مربیگری یاد بگیرم. در مورد تاکتیک ها و آماده سازی بدنی سعی کردم آماده تر شوم. در سن 34 سالگی آخرین سال بازی ام در رئال مادرید را داشتم و همیشه سعی کردم چیزهای بیشتری یاد بگیرم. همیشه می توان بهتر شد. اگر فکر کنیم همه چیز برای ما تمام شده سخت در اشتباه هستیم.

سرمربی رئال مادرید در مورد نگرانی ها در مورد مسائل امنیتی بازی با تیم کاتالونیایی خیرونا که یکشنبه در لالیگا برگزار خواهد شد هم صحبت کرد:

می خواهیم فوتبال بازی کنیم. به نظرم امنیت به صورت کامل مثل همیشه وجود خواهد داشت و مشکلی وجود ندارد. سعی می کنیم برای همه بازیها آماده باشیم و کاری به مسائل خارج از زمین بازی نداریم.

وی در مورد شرایط کارواخال که دچار مشکل قلبی شده و چند هفته ایست بازی نمی کند هم صحبت کرد:

شرایط دنی خوب است. امروز تمرین دوچرخه سواری داشت و شرایط خوبی دارد. او سالم است اما در مرحله ریکاروی است. مشکلی وجود ندارد. ببینیم شرایط برای او چطور پیش می رود. بیل هم آماده است و با تیم تمرین کرده اما نمی توان زمان دقیقی برای بازگشتش مشخص کرد.

زیدان در مورد تمدید قرارداد لاسو، سرمربی تیم بسکتبال رئال مادرید گفت:

او توانایی هر کاری را دارد. به خوبی او را می شناسختم و می دانم چگونه رختکن تیمش را مدیریت می کند. سعی می کند روز به روز به جلو حرکت کند و فصل را خوب تمام کند.

وی در مورد حرفهای اخیر تئو هرناندز که برای انتخاب یکی از میان تیمهای اسپانیا و فرانسه برای بازیهای ملی ابراز تردید کرده بود هم صحبت کرد:

این مسئله به من ارتباطی ندارد. چهار ماه است که او را در تیم خودم دارم وشرایطش خوب است. توانایی های فوق العاده ای دارد. بازی خوبی داشته و روند یادگیری سریعی دارد. نگران آینده نیستم.

1140

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم

ویدیویی از نحوه بسته شدن سقف ورزشگاه آتلانتا (مرسدس بنز استادیوم) در کشور آمریکا را مشاهده می کنید. این ورزشگاه یکی از میزبان های رقابت های جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 خواهد بود.

دانلود (1.4MB)

دیگر خبرها

  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد
  • ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏