Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@11:13:42 GMT

سوددهی AMD طی تابستان سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۱۶۶۸

گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال جاری AMD نشان از آن دارد که این شرکت پس از مدت‌ها دوباره به سوددهی بازگشته است که اصلی‌ترین دلیل آن را باید در عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن و اِپیک بدانیم که ابتدای سال جاری میلادی راهی بازار شدند.

هرچند گزارش مالی ای‌ام‌دی نشان از سوددهی این شرکت دارد؛ اما ارزش هر سهم AMD به دلیل پیش‌بینی کاهش درآمد در سه ماهه‌ی چهارم با کاهش ۱۱ درصدی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمنا باید به این نکته اشاره کنیم که AMD‌ موفق شده است تا در جریان سه ماهه‌ی سوم بالاترین سود عملیاتی را طی سه سال اخیر کسب کند.

براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط AMD این شرکت موفق شده است تا درآمدی ۱.۶۴ میلیارد دلاری را طی سه ماهه‌ی سوم کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سود کسب‌شده توسط AMD ده سنت به ازای هر سهم گزارش شده است، حال آنکه کارشناسان از کسب سود ۸ سنتی به ازای هر سهم توسط این شرکت خبر داده بودند. لیسا سو، مدیرعامل AMD در جریان ارائه‌ی گزارش مالی AMD‌ چنین اظهار نظر کرده است:

ما پیشرفت خارق‌العاده‌ای را طی سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی شاهد بوده‌ایم. ما موفق شدیم تا سهم خود خود را با افزایش ۴۰ درصدی در کانال‌های استراتژیک به بیش از ۵۰ درصد افزایش دهیم.

اِی‌اِم‌دی ابتدای سال جاری میلادی نسل جدید پردازنده‌های خود را مبتنی بر معماری جدید ذِن رونمایی کرد. گفته می‌شود عملکرد پردازنده‌ی رایزن در هر کلاک بیش از ۵۲ درصد در مقایسه با نسل پیشین معماری AMD افزایش پیدا کرده است. پردازنده‌های مبتنی بر معماری ذِن را باید از جمله‌ی قوی‌ترین محصولات این شرکت در یک دهه‌ی اخیر خواند. پردازنده‌های تردریپر را نیز باید به عنوان پردازنده‌های رده بالایی دانست که AMD سعی دارد با فروش آن‌ها همراه با ارائه‌ی تخفیف، سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرد.

لیسا سو اعلام کرده است که شرکت‌هایی نظیر دل، لنوو و اچ‌پی که جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پی‌سی در جهان هستند، استفاده از پردازنده‌های رایزن را در دستور کار قرار داده‌اند. لیسا سو همچنین به این نکته اشاره کرده که درآمد AMD از فروش پردازنده‌های گرافیکی نیز در مقایسه با یک سال اخیر بیش از ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد اِی‌اِم‌دی در مقایسه با فصل بهار بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده که یکی دیگر از عوامل آن در کنار فروش پردازنده‌های رایزن، افزایش تقاضا برای تراشه‌های به‌کارگرفته‌شده توسط سازمان‌ها و تراشه‌های نیمه‌سفارشی‌سازی‌شده نظیر پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده در کنسول‌های بازی است. سال گذشته اِ‌ی‌اِم‌دی در جریان سه ماهه‌ی سوم ضرری ۴.۶ میلیون دلاری را متحمل شده بود.

با وجود افزایش درآمد طی تابستان سال جاری، AMD کاهش درآمد ۱۵ درصدی را برای پاییز سال جاری پیش‌بینی می‌کند. با این وجود، درآمد AMD در مقایسه با پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۶ درصد بالاتر خواهد بود. لیسا سو، مدیرعامل AMD‌ کاهش درآمد شرکت طی سه ماهه‌ی چهارم را بسیار طبیعی خوانده و هیچ نگرانی از این بابت ندارد. AMD امیدوار است تا در ۶ ماهه‌ی آینده شاهد افزایش هرچه بیشتر درآمد به موجب بالا رفتن فروش پردازنده‌های مبتنی بر معماری ذِن و همچنین پردازنده‌های گرافیکی باشد.

در کنار پلی‌استیشن پرو سونی، ایکس باکس وان ایکس و همچنین آتاری باکس شرکت آتاری نیز از پردازنده‌های AMD استفاده خواهند کرد که این موضوع می‌تواند به مراتب منجر به رشد درآمد شرکت آمریکایی شود.

true برچسب ها : AMD financial report true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho

گوشی سامسونگ a12 در میان گوشی‌های پایین رده سری A سامسونگ، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با توجه به قیمت مناسب، فروش زیادی داشت.

به گزارش ایمنا، A۱۲ سامسونگ یک گوشی هوشمند اقتصادی است که اواخر سال ۲۰۲۰ رونمایی و چند ماه بعد نسخه بهبود یافته آن با پردازنده ای قوی تر و با نام A۱۲ Nacho عرضه شد.

طراحی ظاهری گوشی A12 Nacho سامسونگ

گوشی‌های هوشمند اقتصادی و پایین رده عموما بدنه‌ای پلاستیکی دارند؛ گلکسی A۱۲ نیز از همین جنس است اما پوشش مات آن مانع به جا ماندن آثار انگشت روی بدنه‌ دستگاه می‌شود.

مشخصات گوشی A12 Nacho سامسونگ
مشخصات
تاریخ معرفی 9 آگوست 2021
نوع پردازنده - CPU Mediatek Helio P35
فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته 2.35 گیگاهرتزهشت هسته Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53
تعداد هسته پردازشگر هشت هسته
پردازنده گرافیکی - GPU Mali-G52
کیفیت دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 11 ا رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12
ابعاد 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن 205 گرم
رنگ مشکی، آبی، قرمز
نمایشگر 6.5 اینچ PLS IPS LCD
رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
ترکیب حافظه داخلی و رم 32 گیگابایت / 4 گیگابایت رم - 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم - 128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
دوربین سلفی
دوربین سلفی اصلی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری لیتیوم پلیمری، غیر قابل تعویض توسط کاربر
اسپیکر مونو، جک 3.5 میلی‌متری
فناوری‌ ارتباطی GSM / HSPA / LTE
سیم‌کارت تک سیم‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
قیمت گوشی A12 Nacho سامسونگ

گوشی a12 ناچو آکبند در بازار به سختی پیدا می‌شود و قیمت آن حدود شش میلیون و صد هزار تومان است.

دستگاه های دست دوم این گوشی با توجه به حافظه و میزا ن استفاده از حدود سه میلیون تو مان تا چهار میلیون و پانصد تومان معامله می‌شوند.

کد خبر 749680

دیگر خبرها

  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید