Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:08:27 GMT

دو پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۸۷۲

دو پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند افتتاح می شود

بیرجند- رئیس دانشگاه بیرجند از افتتاح دو پروژه عمرانی این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل خلیلی صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند بیان کرد: دو پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده هنر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها از پنج سال قبل رها شده بود، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه ها با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده و پیش بینی می شود تا سه سال آینده به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی از خریداری خوابگاه دانشکده سرایان با ظرفیت ۱۹۰ نفر خبر داد و افزود: این خوابگاه با هزینه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شده و دانشجویان در آن مستقر شده اند.

وی اظهار کرد: دو پروژه خوابگاه متاهلین و درمانگاه دانشگاه بیرجند در حال انجام بوده که امید است در سال جاری افتتاح شود.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: این پروژه ها با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین آغاز شده و در حال حاضر نیز با کمک خیران و حامیان دانشگاه در حال انجام است.

وی توسعه کیفی آموزشی را از دیگر برنامه های پیش رو دانست و اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ دانشجوی دکترا و سه هزار دانشجوی ارشد داریم.

خلیلی با بیان اینکه توسعه روابط بین الملل از دیگر برنامه های پیش رو است، گفت: بر این اساس  تا سال ۲۰۱۸ با سه دانشگاه اروپایی ارتباط برقرار کند.

وی ورود دانشگاه به دوره پساکترا را از دیگر برنامه های پیش رو دانست و گفت: در حال حاضر دو پسادکترا در دانشگاه بیرجند مشغول پژوهش بوده که در سال آینده به پنج نفر افزایش می یابند.

خلیلی با اشاره به تشکیل شورای عطف خراسان جنوبی بیان کرد: دبیرخانه این شورا در دانشگاه بیرجند مستقر بوده  و ما خودمان را موظف می دانیم برنامه های پژوهشی دستگاه های اجرایی را پاسخگو باشیم.

قانون تخصیص اعتبار پژوهش اصلاح شود

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه های پژوهشی بیان کرد: تاکنون مقالات علمی پژوهشی زیادی گردآوری و در همایش ها نیز منتشر شده است.

وی ادامه داد: تعدا مقالات علمی پژوهشی داخلی در سال ۹۴، ۵۴ مقاله و در سال گذشته نیز ۵۹۹ عدد بوده است.

خلیلی تعداد مقالات منتشر شده در همایش های خارجی و بین المللی در سال گذشته را ۶۰ عدد عنوان کرد و گفت: تعداد این مقاله ها در سال ۹۴ نیز ۳۰ عدد و در سال ۹۳ هم ۲۱ مقاله بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات منتشر شده در همایش های داخلی در سال گذشته ۷۴۱ مقاله بوده است، گفت: همچنین هشت تالیف، توسعه و ترجعه کتاب داشته ایم.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: تعداد مقالات مشترک با دانشمندان ۱۶ عدد و قراردهای برون دانشگاهی طی سال گذشته نیز ۱۰ قرارداد بوده است.

وی با اشاره به بودجه پژوهشی بیان کرد: طبق قانون سال ۹۳، یک تا سه درصد از بودجه های عمرانی و جاری دستگاه ها باید به پژوهش اختصاص داده می شد که این قانون در سال جاری تغییر کرده است.

خلیلی ادامه داد: بر اساس این قانون، یک درصد از بودجه جاری دستگاه ها در اختیار پژوهش قرار می گیرد که این قانون باید اصلاح شود.

ثبت نام ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه بیرجند طی سال جاری

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تعداد پذیرش دانشگاه در سال جاری بیان کرد: در مقطع کاردانی ۲۴ نفر پذیرش شده که تنها ۱۵ نفر ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین در مقطع کارشناسی دو هزار و ۵۱۶ پذیرش داشته ایم که تاکنون هزار و ۶۵۳ نفر ثبت نام کرده اند.

خلیلی بیان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد تاکنون از هزار و ۲۰ پذیرش، ۶۲۱ نفر و در مقطع دکترا نیز ۱۰۴ نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: در مجموع تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر برای سال تحصیلی جاری در دانشگاه بیرجند ثبت نام کرده که این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین تمام دانشجویانی که در نوبت اول پذیرفته شده و متقاضی خوابگاه بوده اند، اسکان داده شده اند.

فعالیت ۳۵۱ نفر در هیئت علمی دانشگاه

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: این هیئت در حال حاضر دارای ۳۵۱ عضو بوده که از این تعداد ۱۹ نفر استادتمام هستند.

وی با اشاره به وضعیت بودجه ای دانشگاه بیرجند بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد بودجه دانشگاه تخصیص یافته و در سال جاری نیز در حال پیگیری اخذ  بودجه هستیم.

خلیلی با بیان اینکه تخصیص بودجه سال جاری دانشگاه تاکنون از حد انتظار پایین تر بوده است، گفت: امید است در تخصیص بودجه نیز تسریع شود.  

وی با اشاره به خدمات انجام شده در دانشگاه بیرجند بیان کرد: این دانشگاه در ارزیابی بین دانشگاه های ایران رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر چهار دانشجوی تحصیلات خارجی داریم، گفت: همچنین حضور چهار نفر از همکاران هیئت علمی برای تدریس در دانشگاه های خارج کشور فراهم شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و پایان عملیات عمرانی در این منطقه تا مرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا رشیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص سال گذشته بهره برداری از فاز ۵ عمار یاسر بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تملک یک کار بسیار سخت و نفس‌ گیری است، با همت عزیزان در منطقه ۷ و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در این منطقه تملکات لازم انجام شد و متعاقب آن طراحی پروژه نیز با توجه به مسائل ترافیکی انجام گرفت.

وی افزود: طراحی و برآورد پروژه در اداره کل فنی و عمرانی شهرداری قم انجام و اسناد مناقصه اجرای پروژه تهیه شد تا به اجرای پروژه رسید.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به اتمام عملیات ساخت بلوار جعفر طیار در اسفندماه سال گذشته خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه اقدام مهمی در مجموعه مدیریت شهری قم بود.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ در برنامه‌های معاونت فنی و عمرانی چند پروژه در مباحث ایمنی و آتش نشانی وجود داشت، افزود: از جمله این پروژه‌ها بهسازی ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در بلوار کشاورز بود.

وی گفت: سایت آموزشی آتش نشانی در بلوار آیت الله بروجردی و همچنین ساختمان آتش نشانی مادر سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی ساختمان فرماندهی آتش نشانی شروع شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: در خصوص ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله نیز در منطقه ۵ مکان‌یابی صورت گرفت و اقدامات عمرانی آن آغاز شد.

رشیدی نژاد گفت: قرارداد بهسازی این سایت با پیمانکار بسته شد و عملیات عمرانی آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد که تا خرداد نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و همچنین اراضی ۳۲ هکتاری بود که عملیات عمرانی آن سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با قراردادی که بسته شد بحث سیستم دفع فاضلاب، تأمین آب، گازرسانی، شبکه ۲۰ کیلووات، جدول کاری و زیرسازی و عملیات خاکی آن پروژه آغاز شد که همه پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و تا مردادماه امسال کلیه عملیات‌های آنجا تمام می‌شود.

رشیدی نژاد گفت: در اراضی ۳۲ هکتاری طراحی و تهیه اسناد و مناقصه انجام شد و در حال حاضر با توجه به اینکه اسناد وصول شده کمیسیون‌های مناقصه در حال فعالیت هستند تا ۱۰ روزه دیگر پیمانکار مشخص و عملیات آغاز خواهد شد.

کد خبر 750377

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز