Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد در پاسخ به این سئوال دانشجویان که برنامه دانشگاه برای آینده شغلی دانشجویان بورسیه فارغ‌التحصیل چیست؟ گفت: نه فقط دانشگاه امام رضا(ع) مشهد؛ بلکه سایر دانشگاه‌ها هم برنامه منسجمی برای اشتغال دانشجویان خود ندارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، امروز در تالار اجتماعات پردیس اسرار دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان دختر و پسر و جمعی از مسئولان این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد سوالات خود در خصوص مشکلات و مسائل موجود در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مالی را پرسیدند و مسئولان به این پرسش‌ها پاسخ دادند.

دانشگاه‌ها برنامه منسجمی برای اشتغال دانشجویان ندارند

در میان این پرسش و پاسخ دانشجویی، سعیدی، رئیس دانشگاه بین‌الملل امام رضا(ع) مشهد، در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه برنامه‌ای در جهت آینده شغلی دانشجویان بورسیه دارد یا خیر؟ گفت: وضعیت شغلی کارآفرینی و اشتغال در کشور مناسب نیست بنابراین دانشگاه فقط می تواند برای یک درصد از دانشجویان خود اشتغال ایجاد کند به نظر من دانشجویان بهتر است که عضو کانون‌های مربوط به مهارت شغلی فعال شوند به این صورت زمینه اشتغال را برای خود فراهم کنند.

وی افزود: نه تنها دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد بلکه هیچ دانشگاه دیگری برنامه منسجمی در خصوص ایجاد اشتغال برای دانشجویان ندارد.

افتتاح آسانسور خوابگاه دختران تا آخر امسال

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد در ادامه سخنان خود به وضعیت خوابگاه دانشجویی دخترانه این دانشگاه اشاره و بیان کرد: تامین خوابگاه دانشجویی از معضلات است با این وجود، خوابگاه خواهران این دانشگاه نسبت به دیگر خوابگاه‌هایی که من در تهران دیده‌ام از وضعیت خوبی برخوردار است.

سعیدی به دختران خوابگاهی وعده افتتاح آسانسور خوابگاهشان را تا آخر سال داد و خاطرنشان کرد: همچنین در خوابگاه دختران نیز یک کافه کوچک ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه بدنبال ایجاد مقطع دکتری در این دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: البته با وجود شرایط سخت وزارت علوم در این خصوص، گرفتن مجوز برای ایجاد مقطع دکتری کمی زما‌ن‌بر است.

از موبایل بازی جوانان 20 ساله تعجب می‌کنم!

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد در پاسخ به این سئوال دانشجویان که شما با وجود رزومه پرکاری که دارید، چگونه بین انجام تمامی کارهای خود تعامل ایجاد می‌کنید؟ متذکر شد: من متعجب هستم از این که دانشجویان جوان از نبود وقت برای انجام کارهایشان می‌گویند در صورتی که ما در زمان جوانی از ساعت چهار صبح درس‌خواندنمان شروع می‌شد.

وی تصریح کرد: در سن 15 سالگی فوتبالیست حرفه‌ای بودم و در پینگ پنگ نیز نفر دوم منطقه شدم؛ اما موقعی که تصمیم به شرکت در کنکور گرفتم، این فعالیت‌ها را کنار گذاشتم.

سعیدی متذکر شد: با دوستانم برنامه‌ریزی برای درس‌خواندم کرده بودیم و یک شب بیدار می‌ماندیم و درس می خواندیم با وجود این صبح باید به سرکلاس می‌رفتیم، تلویزیون نگاه نمی‌کردم، چون این کار را اتلاف وقت می‌دانستم.

سعیدی گفت: هر روز 50 صفحه کتاب مطالعه می‌کردم؛ اما امروز می بینم که جوان 18 تا 20 ساله بازی موبایل انجام می‌دهد که این برای من جای تعجب دارد!

وی خطاب به دانشجویان افزود: کارهای بیهوده که نتیجه‌ای مفید برای شما در بر ندارد، انجام ندهید، بهتر است که از وقت خود بهتر استفاده کنید، در این صورت نتیجه خوبی بدست می‌آورید.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد در پایان سخنان خود یادآورشد: چنانچه دانشجویان روی درس های خود تمرکز کنند، نتیجه های خوبی عاید آنان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه

           امام جمعه رزن در

خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام در علم و فقه بی همتا بود و امروز بیشتر احادیث و روایات از آن حضرت به یادگار مانده است. 

حجت الاسلام منصوری ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر افزود: معلمان رسالت بزرگ و مسئولیت مهمی بر عهده دارند که این رسالت در  هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود.

او با بیان اینکه کشور مدیون زحمات جامعه کارگری است، عنوان کرد: دولت و کارفرما موظف است زمینه رفاه و افزایش درآمد و ایمنی کارگران در محل کار را فراهم کند.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: غرب و حامیان رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای پاک کردن اذهان مردم از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بکار بستند، اما دانشجویان با هوشیاری در دانشگاه به دفاع و حمایت از مردم فلسطین برخواستند.

امام جمعه رزن افزود: برخورد پلیس  آمریکا در دانشگاه با دانشجویان نقض کامل حقوق بشر و آزادی بیان است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه با محکوم کردن سرکوب تجمع دانشجویان آزادی خواه در آمریکا تصریح کرد: مظلومیت مردم فلسطین در حال بیدار کردن وجدان‌های خفته دانشجویان است، اما پلیس امریکا با حمله خشن و بی رحمانه به دانشگاه‌ها آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسدآباد با بیان اینکه بارش‌های امسال مطلوب است، اما برخی از کشاورزان زمین‌های خود را با آب چاه آبیاری می‌کنند، افزود: متولیان مدیریت منابع آب، با کشاورزانی که در زمان بارش باران از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند برخورد کنند.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا