Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@06:32:50 GMT

زعفران در رتبه نخست صادرات گناباد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۲۲۶۳

زعفران در رتبه نخست صادرات گناباد

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گناباد گفت: از ابتدای امسال شش مورد جواز تأسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری بالغ بر 2094 میلیارد ریال و زمینه اشتغال 286 نفر داشتیم که انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته شاهد رشد 58درصدی در زمینه اشتغال و رشد 795درصدی در زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرستان باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ایزدی در گفتگو با ندای گناباد گفت: به استناد بند10 سیاست های اقتصاد مقاومتی که حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات است،می بایست با افزایش صادرات زمینه تولیدات برونزا را فراهم کنیم تا شاهد یک پویایی اقتصادی در سطح کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مشکل عمده بحث صادرات در گناباد، نبود دفتر گمرک در سطح شهرستان بود و صادرکنندگان برای انجام امور خود مجبور بودند از شهرهایی نظیر بیرجند اقدام کنند که با پیگیری های انجام شده از اوایل دی ماه سال گذشته این دفتر گمرک در گناباد ایجاد و در وقت و هزینه های صادرکنندگان شهرستان صرفه جویی بسزایی بعمل آمد.

 

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت گناباد بیان داشت: در 6ماهه نخست امسال در حدود 2810تن صادرات از شهرستان به ارزش 1450 هزار دلار داشتیم که پیش بینی میشود این رقم تا پایان سال حداقل به هشت میلیون دلار برسد، همچنین متوسط قیمت هر کالای صادراتی در گناباد 578 دلار بوده درحالیکه متوسط قیمت استان بالغ بر 821 دلار می باشد که این مساله برای شهرستان یک مزیت است؛ چراکه هرچه وزن کالای صادر شده کمتر و ارزش آن بیشتر باشد، آن صادرات ارزشمندتر است.

 

وی در خصوص اقلام صادرات شهرستان ادامه داد: امسال نیز تاکنون همانند سال گذشته عمده صادرات شهرستان در زمینه زعفران بوده که بعد از آن پسته و ظروف چینی در رتبه های بعدی قرار دارند که مزیت امسال نسبت به سال گذشته افزوده شدن آرد و نوشیدنی های آلوئه ورا به جمع اقلام صادرات شهرستان میباشد وعمدتا صادرات شهرستان به کشورهای مجاور از قبیل افغانستان،عراق،سوریه و روسیه انجام میشود.

 

 ایزدی بهترین راهکار افزایش اشتغال و تولید را صادرات دانست وافزود: از ابتدای امسال شش مورد جواز تأسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری بالغ بر 2094 میلیارد ریال و زمینه اشتغال 286نفر داشتیم که انتظار می رود نسبت به سال گذشته شاهد رشد 58درصدی در زمینه اشتغال و رشد 795درصدی در زمینه سرمایه گذاری باشیم.

 

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت گناباد ادامه داد: در شهرستان گناباد از مجموع  169 واحد تولیدی و 32 معدن موجود، متأسفانه حدود هفت درصد آنها به دلایل مختلفی طی سالهای گذشته دچار رکود شده اند که البته برخی از آنها برای حفظ پویایی اقتصادی شهرستان به فعالین اقتصادی اجاره داده شده اند.

 

وی ضمن اشاره به بسته حمایتی دولت در زمینه صادرات اظهارداشت: حدود نیمی از هزینه های نمایشگاهی تولید کنندگان در خارج کشور را دولت متقبل می شود و به تولیدکنندگانی که بالای یک میلیون دلار در سال صادرات داشته باشند،جوایز  صادراتی اهدا می شود، درخصوص تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان نیز دولت پیگیر آن است تا با کاهش نرخ سود تسهیلات، زمینه ساز بهره مندی بیشتر تولیدکنندگان از این تسهیلات شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شاکری اظهار کرد: سیلاب محورهای روستایی روستاهای کلاته نو و کلاته کلوخ را فراگرفته ولی تاکنون وارد این روستاها نشده و خسارت‌هایی به این مناطق وارد نکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود سیلاب جاده‌های روستایی این منطقه باز است و تردد در آنها با کندی انجام می‌شود.

وی از روستاییان خواست که تا زمان فروکش کردن حجم سیلاب برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی از تردد در این محورها خودداری کنند.

شاکری گفت: ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و در صورت وقوع هر گونه خسارت‌های احتمالی خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی گناباد نیز گفت: بارش باران از روز چهارشنبه در این شهرستان آغاز و بر حجم آن در روز پنجشنبه افزوده شد و در این مدت بین ۳.۵ تا ۹.۵ میلیمتر باران در هشت ایستگاه باران‌سنجی شهرستان به ثبت رسید.

داریوش شیبانی ادامه داد: بارش باران تا دو روز آینده در شهرستان گناباد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید