Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای تغییرات بیمه سلامت همگانی از ابتدای آبان ماه جاری، گفت: بر این اساس بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی فقط از خدمات بخش دولتی بهره می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوبان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تغییرات در بیمه سلامت همگانی، اظهار کرد: با اعمال تغییرات جدید مقرر شد از ابتدای آبان ماه امسال تمامی کسانی که بیمه سلامت همگانی دارند فقط از بخش دولتی خرید خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افراد می توانند با مراجعه به مراکز دولتی اعم از بیمارستان های دولتی، کلینک های وِیژه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامه بهره مند شوند، بیان کرد: همچنین این افراد در صورت مراجعه به مراکز دولتی می توانند با مراجعه به هر کدام از داروخانه های سطح شهر دارو مورد نیاز خود را با فرانشسیت ۳۰ درصد دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اضافه کرد: اما چنانچه این افراد به مراکز خصوصی مراجعه کنند باید هزینه ویزیت و دارو خود را به صورت آزاد پرداخت کنند.

دریافت خدمات از بخش خصوصی با دفترچه بیمه سلامت ایرانیان

خوبان عنوان داشت: علاوه بر این افرادی که دارای تملک مالی بهتری هستند و می خواهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند می توانند ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت کرده ودفترچه بیمه سلامت ایرانیان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با پرداخت این مقدار حق بیمه که معادل ۲۴۰ هزار تومان در سال می شود افراد تحت پوشش می توانند به تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه کرده و از خدمات بیمه استفاده کنند همچنین دارو آن ها نیز تحت پوشش بیمه خواهد بود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی این قانون که قرار بود از ابتدای شهریور ماه اجرایی شود به دلیل فراهم نبودن امکانات و زیرساخت ها با دستور وزیر بهداشت با دو ماه تاخیر اجرایی شده است.

خوبان با اشاره به اینکه برابر با قانون بیمه همگانی قرار بود همه مردم ایران دارای یک بیمه باشند، بیان داشت: این افراد شامل تمامی مردم ایران و اتباع خراجی ساکن در ایران می شود.

بهره مندی ۲۰ هزار نفر از بیمه سلامت همگانی

وی با بیان اینکه برای ایرانی ها در ابتدا قرار بود که آزمون وسع از ابتدای شهریور ماه اجرا شود، بیان داشت: بر اساس این قانون میزان وسع افراد مشخص و افراد نیازمند باید از سوی بهزیستی و کمیته امداد به بیمه سلامت معرفی می شدند و از خدمات رایگان آن بهره مند می شدند که دولت هنوز نتوانسته این قانون را اجرا کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه متولی اجرای این قانون از سوی دولت وزارت تعاون تعیین شده است، بیان کرد: به عقیده من تا زمانی که این قانون اجرا نشده نباید دولت تغییرات بیمه سلامت را اجرایی می کرد.

خوبان در خصوص زیرساخت های موجود در استان برای اعمال تغییرات بیمه سلامت و ناراضایی مردم در این زمینه، گفت: قائم مقام وزیر بهداشت در استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که اگر چنانچه ارائه خدمات بهداشتی در استان با مشکل روبه رو است باید به وزیر اعلام کند تا سازو کار آن فراهم شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت تنها یک پذیرنه است و اطلاع ندارد که آیاد بیمارستان ها و مراکز دولتی سطح شهر امکان ارائه خدمات دارند یا خیر.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در حال حاضر بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت همگانی بهره مند می شوند.

۱۴۸۰ تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند

خوبان در خصوص بیمه سلامت برای اتباع خارجی نیز گفت: از سال ۹۳ قرار بر این شد که اتباع خارجی ساکن در ایران با مراجعه به بیمه سلامت ایران بیمه شوند.

وی، حق بیمه سالانه برای اتباع خارجی را ۴۸۰ هزار تومان برای هر نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و ۴۸۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی