Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تدوین 11 استاندارد بومی محصولات کشاورزی و غذایی در استان خبر داد و گفت: تدوین این تعداد استاندارد در راستای حمایت از محصولات بومی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمودرضا نیازی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته استاندارد در سرسرای اجتماعات اداره کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: این تعداد استاندارد برای محصولات کشاورزی و صنایع دستی شامل زیر گیوه پارچه ای، گلیم هرسین، گیوه زنانه، تنبور 2 مورد، نان برنجی، نان خرمایی، اسانس چویر(مورد استفاده در روغن حیوانی)، ارغوان بافی(سبد)، چاقوی سنتی کرند و جوانه نخود تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او تاکنون 2 وحد تولید کننده نان برنجی به عنوان برند استان کرمانشاه موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره کل شده اند و تلاس داریم بقیه واحدهای تولیدی نان برنجی استان را استانداردسازی کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با بکارگیری این استانداردها ضمن افزایش کیفیت این محصولات در جهت برندسازی و ارتقای سطح تولیدات این قبیل محصولات بتوانیم علاوه بر زنده نگه داشتن سنت نیاکان خود در جهت حفظ اشتغال و ایجاد تقاضا برای تولید این محصولات گام برداریم.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون 450 واحد تولیدی استان زیرپوشش استاندارد است و در نیمه نخست امسال هم 34 پروانه استاندارد نیز صادر و 10 پروانه نیز باطل شده است.
نیازی، صیانت از حقوق مردم و تامین سلامت و امنیت آنها را در اولویت نخست فعالیت های سازمان استاندارد ذکر کرد.
وی توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله استاندارد را موجب تقویت این سازمان و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در میان مردم دانست و گفت: راه اندازی پژوهشگاه استاندارد منطقه غرب کشور در کرمانشاه نیز در راستای نگاه ویژه دولت به این منطقه است.
در این مراسم که رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران نیز حضور داشت از واحدهای نمونه زیرپوشش استاندارد و کارمندان نمونه اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایای قدردانی شد.
همچنین پژوهشگاه استاندارد منطقه غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه نیز با حضور مسئولان در محل اداره کل استاندارد کرمانشاه افتتاح شد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه