Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:39:09 GMT

اهمیت به تفریحات نوجوانان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۵۰۴۷

اهمیت به تفریحات نوجوانان ضروری است

نوجوانان برای گذراندن اوقات فراغت در پارک‌ها و بوستان‌ها نیازمند وسایل ویژه برای گروه سنی خود هستند تا با سرگرمی صحیح از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر اظهار داشت: تفریحات نوجوانان و اهمیت به ورزش آنان را باید جدی بگیریم و برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب‌هایی که نوجوانان را تهدید می‌کند جبران‌ناپذیر است و برای مقابله با این آسیب‌ها بهترین راه هدایت آنان به بازی‌ها و فعالیت‌های ورزشی است.

خرد با اشاره به نصب وسایل بازی برای نوجوانان بیان کرد: برای اولین بار در بخش مرکزی شهر تهران وسایل بازی طنابی بانشاط و مهیج ویژه نوجوانان در بوستان 7 هکتاری تبسم نصب شد.

وی ادامه داد: در بوستان‌ها و پارک‌ها امکانات و وسایل بازی ویژه نوجوانان وجود نداشته است که با نصب این وسایل بازی که برای گروه سنی 12 تا 17 سال است امیدواریم نوجوانان اوقات خوش و مفرحی داشته باشند و همچنین شاهد گسترش این وسایل بازی در دیگر بوستان‌ها باشیم.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 11 این بازی‌ها را شامل: هرم گردان، تاب استراحت، پل معلق، خرپای فضایی، تاب ردیفی، تاب تعادلی و... اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب وسایل بازی برای نوجوانان، 2 میز شطرنج و 3 میز پینگ‌پنگ در بوستان تبسم برای همه گروه‌های سنی نصب‌شده است؛ همچنین وسایل بدن‌سازی در ضلع جنوب بوستان نیز نصب‌شده که عموم شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

خرد افزایش سرانه ورزشی را در بوستان تبسم از اولویت‌ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بوستان تبسم در محدوده کم برخوردار منطقه 11 و مجاورت منطقه‌های 16 و 17 با تراکم جمعیتی بالایی قرار دارد، افزایش سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و... در این بوستان از اولویت‌های خدمت‌رسانی می‌باشد.

وی یادآور شد: بانوان برای اوقات فراغت، ورزش و پیاده‌روی با توجه به امکانات خوبی که وجود دارد می‌توانند با امنیت کامل در این بوستان حضورداشته باشند.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 11 امکانات این بوستان را چنین بیان کرد: فاز 2 و 3 این بوستان به مساحت 61770 مترمربع است که دارای پایانه مسافربری، مترو، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، پارکینگ عمومی، پارک ترافیکی، ایستگاه، محل بازی کودکان، مجموعه تفریحی، زمین اسکیت، زمین بسکتبال، مسیر پیاده‌روی، 12000 مترمربع فضای سبز و فضای سخت و... می‌باشد.

بوستان تبسم در بزرگراه نواب - خیابان شیخ محمدی نرسیده به پل جوادیه قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: علاوه بر خط بازار، ۴خط دیگر هم مسافران را جابه‌جا می‌کردند، از جمله «خط شاه‌عبدالعظیم» و «خط باغ‌شاه». خط شاه‌عبدالعظیم از مسیر ناصریه (خیابان ناصرخسرو فعلی)، چراغ برق (خیابان امیرکبیر) و خیابان ری می‌گذشت و به ایستگاه ماشین‌دودی ختم می‌شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

خط باغ‌شاه هم از بازار شروع می‌شد و به دروازه باغ‌شاه و روبه‌روی ساختمان مجلس فعلی‌ می‌رسید. نصرالله حدادی، تهران‌شناس، درباره چگونگی جمع‌شدن این خط که خیلی اتفاقی به‌نظر می‌آید، می‌گوید: «رضاشاه دستور برچیدن این خط را داد. او وقتی با ماشین اختصاصی از خیابان باغشاه می‌گذشت، چرخ ماشینی که او را می‌برد، در گودال مسیر واگن اسبی افتاد و ناراحتش کرد و برای همین فی‌الفور به بوذرجمهری، شهردار وقت، دستور داد تا این خط را جمع‌آوری کنند. فردای آن روز تراورس‌ها و ریل‌های آهنی از باغ‌شاه تا توپخانه را کندند و مسافران این خط را غافلگیر کردند.»

همچنین مسافرانی که از چهارراه حسن‌آباد به سمت دروازه قزوین سوار واگن اسبی می‌شدند از «خط دروازه قزوین» استفاده می‌کردند و میدان اعدام تا ماشین‌دودی هم خط بعدی بود. او در ادامه می‌گوید: «در سال ۱۳۰۸ واگن‌های اسبی جمع‌آوری شد و دولت تصمیم گرفت برای نخستین بار سرویس حمل و نقل عمومی برای شهر تهران ایجاد کند. به همین دلیل چند دستگاه اتوبوس از خارج خریداری شد. ولی تا حدود سال ۱۳۲۰ درشکه‌ها همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های تهران در سال۱۳۰۰ فقط ۶۰۰ دستگاه بود که همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. در این فاصله زمانی تا سال ۱۳۲۰ تعداد اتومبیل و موتورسیکلت به ۷۰۰ دستگاه رسید و ۱۳سال بعد از آن تعداد وسایل نقلیه از مرز ۸۰هزار دستگاه گذشت.»

کد خبر 848039 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • مارکینیوش: می‌خواهیم فرهنگ پاری سن ژرمن را به همه نشان دهیم
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ۶۶ هت‌تریک توسط کریستیانو رونالدو/ من به اعداد نمی‌چسبم!
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی