Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار خوزستان گفت: وضعيت اشتغال قابل قبول نيست چرا که نرخ بيکاري 14 درصد است و بايد به جهتي حرکت کنيم که نرخ بيکاري تک رقمي شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم از اهواز، غلامرضا شريعتي امروز در جلسه کارگروه تخصصي اشتغال استان که در شهرستان باوي تشکيل شد، اظهار داشت: دغدغه اصلي کشور و حتي در سال‌هاي آينده بحث اقتصاد و اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بايد براي اداره بهتر جامعه و حل بحث اقتصاد جامعه تلاش شود و در اين راستا از هيچ کوششي دريغ نشود، افزود: در بين همه تلاشي که براي حل مشکلات اقتصادي و اشتغال انجام مي‌شود مراحل و بروکراسي هاي اداري دست و پاگيري وجود دارد.
استاندار خوزستان بيان کرد: اکنون عمده کار و فراهم کردن شغل بر عهده بخش خصوصي است چرا که دولت در حال حاضر به اندازه کافي متورم، فربه کم، تحرک و در عين حال کم خاصيت شده است.
250 هزار ميليارد تومان هرينه‌هاي جاري دولت
وي گفت: تمام صنايع بخش دولتي با وجود تزريق اعتبارات زياد به صورت ظاهري خود را سرپا نگه داشته‌اند در حالي که بخش خصوصي چابک، سرحال و توانا است.
شريعتي با بيان اينکه تمرکز و سرمايه‌گذاري ما بر روي بخش خصوصي است، عنوان کرد: از دولتي که هرينه‌هاي جاري آن 250 هزار ميليارد تومان و فقط 50 هزار ميليارد تومان هزينه‌هاي عمراني است و همين مقدار هم در بهترين شرايط 50 درصد آن تحقق مي‌يابد انتظار توسعه و اشتغال مولد موثري نبايد داشت.
وي با بيان اينکه البته اين شرايط بر کشور حاکم شده، ادامه داد: زماني دولت به خودش متکي بود ولي اکنون مجبور است به بخش خصوصي بها دهد.
استاندار خوزستان با اشاره به اقتصاد مقاومتي که اقتصادي درون‌زا و برون‌گرا است، تصريح کرد: سال گذشته 50 ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشتيم به طوري که صادرات از واردات پيشي گرفت، اين موضوع عمدتا توسط بخش خصوصي انجام شده است.
وي با بيان اينکه در بخش کشاورزي توليدات استان رشد قابل توجهي داشت، ادامه داد: زماني شرايط به نوعي بود که تنها کارخانه توليد قند استان را نمي‌توانستيم حفظ کنيم و کارخانه ورشکسته شد اما اکنون با لطف خداوند، تدبير دولت و فعال شدن طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري با کشت چغندر قند اکنون ظرفيت به گونه‌اي است که توانستيم اين کارخانه را احيا کنيم.
کاهش فرآينده سرمايه گذاري
شريعتي در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون سرمايه‌گذاران زيادي در صدد احداث کارخانه‌هاي قند در سطح استان هستند البته خوزستان نيازمند 8 کارخانه قند است.
وي با بيان اينکه بايد در جهت خلق ثروت، توليدات صادرات محور و نيز اشتغال بيشتر حرکت کنيم، افزود: فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه‌هاي دولتي موظفند موانع را براي بخش خصوصي رفع کنند و شرايط را براي آنها فراهم کنند.
استاندار خوزستان ضمن بيان اينکه بخشي نگري مي‌تواند سبب زمين گير شدن شود، تاکيد کرد: بايد گلوگاه‌هاي متوقف کننده سرمايه گذاران را بررسي کرد و به حداقل رساند.
وي گفت: در گذشته سرمايه گذار مي‌بايست 760 فرايند را طي مي‌کرد تا مجوز صادر مي‌شد اما اکنون اين مراحل به حداقل و 160 فرايند رسيده بنابراين در گذشته 600 فرايند زايد وجود داشت.
شريعتي با بيان اينکه اکنون درصدد کد نويسي اين مراحل هستيم، بيان کرد: انتظار داريم مديران به کارمندانشان تاکيد کنند که موانع براي سرمايه گذاران رفع شود.
وي افزود: متاسفانه توسعه و اشتغال دغدغه ما نيست و اين يکي از مشکلات استان و کشور است. همه مديران بخشي نگر هستند و فرهنگ کار و کارآفريني بر ما حاکم نيست.
نرخ بيکاري 14 درصد است
استاندار خوزستان تصريح کرد: ايراد ما اين است که با کارکرد دستگاه سنجيده مي‌شويم اما اگر مدير با کل حوزه مربوطه سنجيده شود آن وقت مدير از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کند.
وي با بيان اينکه بايد حوزه نظارتي ما در استانداري و دستگاه‌هاي حاکميتي چنين رويکردي اجرايي شود، گفت: در اين صورت مديران مسئوليت پذيرتر و پاسخگوتر خواهند شد.
شريعتي عنوان کرد: اگر چه در اين چند سال اخير وضعيت اشتغال رو به بهبود بوده ولي باز هم وضعيت قابل قبول نيست چرا که نرخ بيکاري 14 درصد است و بايد به جهتي حرکت کنيم که نرخ بيکاري تک رقمي شود.
وي با اشاره به اينکه در خوزستان پتانسيل هاي مختلف نهفته است، ادامه داد: بنا داريم که در حد توانمان در بحث اشتغال فراگير که 2 درصد دولت يارانه اشتغال مي‌دهد، 8 درصد سود را ما نيز پرداخت کنيم.
استاندار خوزستان با بيان اينکه خوزستان نيز يارانه تسهيلاتي پرداخت مي‌کند به شرطي که صنعت گر تعهد ايجاد شغل دهد، تصريح کرد: در چند روز آينده تفاهم نامه اين موضوع با بانک‌ها امضا خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه دغدغه اصلي ما اشتغال است و همه دستگاه‌هاي استان براي رفع موانع بسيج شوند خطاب به مديرکل جهاد کشاورزي خوزستان گفت: آقاي چنگلوايي يک بازنگري در روند تغيير کاربري‌ها انجام دهند و روند را تا جايي که ممکن است تسهيل کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۶۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۴۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6099970

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است