Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ شهردار کنونی تهران و وزیر اسبق آموزش‌وپرورش می‌گوید تا زمانی که من در آموزش و پرورش بودم حتی یک ریال از صندوق ذخیره فرهنگیان سوءاستفاده مادی نشد.

محمدعلی نجفی با اشاره به دلایل عدم حضور در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با موضوع بررسی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم دعوتنامه‌ای به دفتر شهرداری تهران نرسیده است؛ البته رئیس کمیسیون خبر از فکس این دعوتنامه داده‌اند اما هیچ دعوتنامه‌ای به دفتر شهردار نرسیده و ظاهرا عدم حضور برخی از وزرای  سابق دیگر نیز همین امر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین اگر بنا باشد صبح دعوتنامه‌ای فکس شود و در آن بخواهند ساعت 11 در جلسه‌ای حضور یابم، طبیعی است که برایم مقدور نباشد؛ چراکه عملکرد شهرداری که برای روز خود برنامه‌ای ندارد و منتظر است سازمان یا ارگانی او را به جلسه‌ای دعوت می‌کند جای بحث خواهد داشت.  

شهردار تهران علاوه بر این توضیحات مجددا تاکید کرد که دعوتنامه‌ای از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دفتر شهرداری تهران -نه چند روز قبل و نه در روز جلسه- نرسیده است.

سال 74اساسنامه صندوق نه‎تنها تغییر پیدا نکرده بلکه همان سال ابتدای تاسیسش بود

وی در پاسخ به اینکه طی اظهارنظرهایی گفته می‌شود؛ تغییرات ایجاد شده در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 74 توسط وی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش وقت، منفذهای بروز تخلف‌ مالی در این صندوق را ایجاد کرده است، توضیح داد: سال 74 اساسنامه صندوق نه تنها تغییر پیدا نکرده بلکه همان سال ابتدای تاسیس بود، البته سوال برخی این است چرا به صورت یک موسسه غیردولتی تاسیس شد که باید توضیح داد؛ قانون چنین حکمی به ما کرده  بود لذا نمی توانستیم برخلاف آن رفتار کنیم.

وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دلایل قانونی مفصل و موجهی برای توضیحات فوق خود دارد، ادامه داد: نمی‌توان موسسه دولتی تاسیس کرد و پول فرهنگیان را در صندوق دولتی واریز کرد.

تا زمانی که در آموزش و پرورش بودم حتی یک ریال از صندوق سوءاستفاده مادی نشد

وی در رابطه با این اظهارنظر که منفذهای بروز تخلف‌های مالی در این صندوق از زمان وی آغاز شده است نیز توضیح داد: تا زمانی که من در آموزش و پرورش بودم حتی یک ریال از صندوق ذخیره فرهنگیان سوءاستفاده مادی نشد، ضمن آنکه سوءاستفاده عده‌ای از صندوق را نمی‌توان به پای اساسنامه نوشت چراکه مگر تخلفات مالی در صندوق‌های دیگر به دلیل نوع اساسنامه آن‌ها بوده است؟

نجفی تصریح کرد: متخلفان مالی برای دستیابی به اهداف خود از هر روزنه‌ای استفاده خواهند کرد لذا باید دلیل این اتفاق را در عدم نظارت و سیستمی که افراد را به سمت سوءاستفاده می‌برد جستجو کرد.

خبر بروز تخلفات مالی به دلیل تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان کذب است

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید براینکه این خبر که تغییر اساسنامه صندوق موجب تخلفات مالی در سال‌های آتی شده است را کذب خواند و افزود: در قانون برنامه دوم توسعه، ماده‌ای به پیشنهاد مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش آن زمان، تصویب شد که براساس آن به آموزش و پرورش اجازه تاسیس صندوقی با این مختصات داده شد و بنده ‌عنوان موسس صندوق را با خود دارم لذا قبل از سال 74 و قبل از تصدی اینجانب چنین صندوقی وجود نداشته که اساس‌نامه آن بخواهد تغییر کند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد

سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 748517

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش