Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@03:01:03 GMT

سایه تبانی روی سر رشته پهلوانی!

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۲۹۹

به گزارش پارس نیوز، برگزاری مرحله نهایی لیگ کشتی باشگاه‌های کشور در کاشان با انتقادات زیادی همراه بود. فدراسیون که به دلیل محدودیت زمانی نیمه‌نهایی و فینال لیگ را به صورت متمرکز برگزار کرد، نتوانست نمره قبولی بگیرد و حتی برخی اتفاقات مورد انتقاد خود ارکان فدراسیون هم قرار گرفت! غیبت مربیان تیم ملی، شرایط بد سالن و غیبت رئیس فدراسیون ازجمله ایرادات مرحله نهایی لیگ کشتی بود اما اتفاق عجیبی که روز گذشته بازتاب گسترده‌تری پیدا کرد، غیبت برخی از کشتی‌گیران مطرح در مسابقه فینال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی دوگانه بیمه رازی در بخش آزاد و فرنگی با برخی اتهامات واردشده، زیر سوال رفت تا لیگ کشتی زیر سایه شائبه تبانی قرار بگیرد. اتفاق عجیب در فینال کشتی آزاد تیم ایزی پایپ کاشان که امیدوار بود با توجه به میزبانی مسابقات در فینال کشتی آزاد از سد بیمه رازی بگذرد، در اتفاقی عجیب ٣ کشتی‌گیر اصلی خود را در فینال در اختیار نداشت. سعید داداش‌پور، علیرضا کریمی و پتریاشویلی که در دیدار نیمه‌نهایی نماینده کاشان را همراهی کردند و باعث صعود این تیم به فینال شدند، در مسابقه نهایی به شکل عجیبی روی تشک حاضر نشدند تا کادرفنی این تیم مجبور شود از نفرات جدیدی مقابل بیمه رازی استفاده کند. همین مسأله عصبانیت کادرفنی تیم کاشانی را به همراه داشت، اگرچه این کشتی‌گیران اعلام کرده‌اند قراردادشان با این تیم یک کشتی بوده و بیشتر از آن نمی‌توانند روی تشک بروند! ابوالفضل باغبان، سرپرست ایزی پایپ کاشان با صحبت‌های خود به شائبه‌ها اضافه کرد: «ترکیب تیم در لحظه آخر تغییر کرد. اگر این تغییرات انجام نمی‌شد، بیمه رازی را 6 بر 2 شکست می‌دادیم. علیرضا کریمی برای حضور در فینال مشکلی نداشت و حتی از یگان خدمتی او در تیم رعد پدافند اجازه او را گرفتیم اما متاسفانه در دیدار فینال حاضر نشد.» متهم‌کردن قهرمان کشتی فرنگی کشتی فرنگی هم بدون حاشیه نبود. سینا صنعت ایذه نتوانست از پس بیمه رازی در فینال مسابقات بربیاید تا مدیرعامل این باشگاه از غیبت یکی از کشتی‌گیران عصبانی شده و در نامه‌ای به رسول خادم اتهاماتی را علیه باشگاه رقیب مطرح کند. علی‌بابا احمدپور که تیمش‌ سال قبل قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده بود، در نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی به غیبت غیرموجه فرشاد بلفکه، فرنگی‌کار وزن 71کیلوگرم معترض شد. او ادعا کرد؛ این فرنگی کار با وجود داشتن قرارداد پاسخ تماس‌های مدیران تیم را نداده و در اردوی تیم بیمه رازی دیده شده است! این اتهام سنگین در شرایطی مطرح شده که سینا صنعت ایذه با اختلاف کمی مغلوب رقیبش در فینال شد. پاسخ تند بیمه رازی غلامرضا محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی در واکنش به اتهامات واردشده بعد از غیبت چند کشتی‌گیر مطرح حریف در فینال می‌گوید: «علیرضا کریمی تنها یک کشتی با ایزی پایپ قرارداد داشت و آن یک کشتی را گرفت و برای حضور در فینال منع قانونی داشت. سعید داداش‌پور قرار بود برای این تیم ٢ کشتی بگیرد. کشتی‌گیر سنگین‌وزنشان هم که برنده شد و به حال ما فرقی نمی‌کرد و درنهایت همین نتیجه به دست می‌آمد یا نهایتا با نتیجه ٤ بر٤ ما برنده می‌شدیم. برای افرادی که حاشیه‌سازی می‌کنند، متاسفم. فکر می‌کنم زیادی جوگیر شده‌اند.» همچنین حسن رنگرز، سرمربی تیم کشتی فرنگی بیمه رازی نیز به اتهام واردشده از سوی مدیرعامل باشگاه سیناصنعت ایذه اینطور واکنش نشان داد: «این ادعا که کشتی‌گیر آنها در اردوی ما بوده، کذب است. اگر واقعا هدفشان کمک به کشتی است که باید ظرفیت باخت داشته باشند اما اگر نیتشان فقط دیده‌شدن است که مسیر خوبی را طی نمی‌کنند. فرشاد بلفکه قبل از این مسابقات به کشتی‌گیر امید ما گفته بود که در لیگ شرکت نمی‌کند. به نظرم فدراسیون قرارداد این کشتی‌گیران را منتشر کند تا شفاف‌سازی شود.» تبانی در فدراسیون بررسی می‌شود

قهرمانی دوگانه بیمه رازی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده است. این‌که این شرکت یکی از اسپانسرهای فدراسیون کشتی محسوب می‌شود، به شائبه‌ها افزوده که شاید مسئولان به نوعی از این تیم برای رسیدن به قهرمانی حمایت می‌کنند. به ‌هرحال روز گذشته فدراسیون کشتی در واکنش به اعتراض‌های صورت‌گرفته، اعلام کرد؛ کمیته‌ای خاص مستندات مربوط به فینال لیگ کشتی را بررسی می‌کند. رضا لایق، دبیر فدراسیون دراین‌باره گفته است: «با توجه به گزارش‌های رسیده از طرف نمایندگان فدراسیون، گویا موضوعاتی در زمان برگزاری مسابقات در نحوه ارنج تیم‌ها اتفاق افتاده که توسط یک کمیته خاص مستندات آن درحال جمع‌آوری است و به دقت پیگیری خواهد شد. معتقدیم که قدرت در لیگ نباید انحصاری باشد، بلکه باید بین تیم‌های مختلف توازن داشته باشیم. انتظار داریم کمیته لیگ در این راستا با برنامه‌ریزی و دقت بیشتری گام بردارد.» حال باید دید با توجه به ابهام فراوان، فدراسیون واقعا می‌تواند وجود تبانی بین برخی کشتی‌گیران با تیم‌های حریف را تأیید کند یا تحقیقات بدون نتیجه به پایان خواهد رسید.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!

به گزارش ورزش سه، تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های ایران که در فصل گذشته لیگ برتر یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ را رقم زد، در صورت ادامه تعویق جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای همیشه از تیمداری در رشته فوتسال خداحافظی خواهد کرد.

محمد حسین عراقی زاده در خصوص احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط AFC گفت : در صورتی که امسال نیز در تقویم AFC جام باشگاه‌های فوتسال محلی از اعراب نداشته باشد به نوعی فاجعه رخ داده است ! با این دست فرمانی که آقایان به جلو می روند یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن نیز بی انگیزگی باشگاه‌های را سبب می شوند.

عراقی زاده افزود:از سال ۹۸ آقایان کرونا را بهانه کردند درحالیکه در همان زمان در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود. سال قبل نیز که بازهم بهانه گیری های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند امسال برگزار می شود و در حاشیه جام ملت های فوتسال آسیا قراره تصویب شود ولی تا به حال که خبری نشده است .
عراقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ان شاالله در روزهای آینده جلسه فوق العاده برای هیئت مدیره باشگاه برگزار می کنیم تا در صورت ادامه این روند پیشنهاد خروج از لیگ فوتسال را ارائه و به رشته های دیگر ورود پیدا کنیم.

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه