Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:22:30 GMT

نگهداری 2400 کیلومتر راه در استان اولویت اصلی ما است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۷۱۸

نگهداری 2400 کیلومتر راه در استان اولویت اصلی ما است

تهران- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران‌ گفت: با وجود 2400 کیلومتر راه در این استان نگهداری مناسب این راه ها، پل‌‌ها، تونل‌ها و ابنیه فنی از الویت های اصلی ما است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، مجید نصرالله ‌نژاد در دومین نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان تهران اظهارداشت: هم اکنون 200 کیلومتر آزادراه، 200 کیلومتر راه‌های اصلی، 450 کیلومتر راه‌های فرعی، 100 کیلومتر راه‌های فرعی درجه دو در استان تهران زیر بار ترافیک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که 1400 کیلومتر راه‌های روستایی نیز در استان تهران وجود دارد گفت: 15 کیلومتر تونل در سطح استان تهران داریم، ضمن این که 101 دستگاه پل بالای 10 متر و 306 دستگاه پل زیر 10 متر در این استان برای عبور و مرور وجود دارد.
نصرالله‌نژاد افزود: در استان تهران پل‌های رودشور در محور قم و ساوه و پل دلیچایی در محور فیروزکوه پل‌های مهمی هستند که تعمیر ابنیه فنی این مناطق در دستورکار قرار گرفته و در زمینه روان سازی تردد در گردنه گدوک و مبارک آباد مطالعات آن در نشستی با یک شرکت داخلی ‌و شرکای فرانسوی و اسپانیایی برای استفاده از تکنولوژی‌های نو در استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا در این نشست ، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها‌، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز حضور داشتند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1724* خبرنگار: ایرج منصوری * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟

اغلب افراد با مشاهده سیب زمینی‌های جوانه زده برای استفاده از آن‌ها دچار تردید می‌شوند، در برخی مواقع نباید سیب زمینی جوانه زده را مصرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بیشتر ما شنیده‌ایم که نباید سیب زمینی‌های سبز شده و جوانه زده را بخوریم اما چرا؟

دیدن اینکه سیب زمینی‌ها جوانه زده‌اند کمی ناخوشایند بنظر می‌رسد که ممکن است شما را در استفاده از آن بر سر دوراهی قرار دهد اما گاهی نیز ممکن است این سیب زمینی‌ها را مصرف کرده باشید.

ایمنی مواد غذایی

مصرف سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن و تا قبل از اینکه چروکیده شوند مشکلی نخواهد داشت. بسیاری از مواد مغذی در یک سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن نیز باقی می‌مانند، تنها کافی است که آن‌ها را قبل از استفاده از روی سیب زمینی جدا کرده و سپس مصرف کنید. هنگامی که یک سیب زمینی جوانه می‌زند نشاسته موجود درآن به قند تبدیل خواهد شد، در ابتدای این فرآیند نقاط نرمی را اطراف پوسته سیب زمینی مشاهده خواهید کرد که بهتر است قبل از استفاده جدا شوند.

سیب زمینی جوانه زده

چه زمان از مصرف سیب زمینی جوانه زده خودداری کنیم؟

با پیشرفت روند جوانه زدن، سیب زمینی چروکیده و کوچک می‌شود زیرا نشاسته موجود در آن به قند تبدیل شده و فرصت رشد بیشتر جوانه‌ها فراهم شده است. اگر سیب زمینی را در این شرایط مشاهده کردید از مصرف آن خودداری کنید زیرا طعم خوبی نخواهد داشت. از این قسمت‌های سبز می‌توان برای کاشت و رشد یک سیب زمینی جدید پرورش داد.

سموم موجود در سیب زمینی:

نور و گرما ماده‌ای به نام سولانین تولید می‌کنند که سبب رشد جوانه برروی پوسته سیب زمینی می‌شوند و هر دو این سموم برای انسان سمی بوده و منجر به سردرد، استفراغ و سایر علائم گوارشی خواهد شد.

سولانین به همراه کلروفیل در پوسته سیب زمینی جمع شده در نتیجه سبز رنگ خواهد شد، پس قبل استفاده، این پوسته سبز را از بین ببرید اما همچنان مزه تلخ آن باقی خواهد ماند.

چگونه از جوانه زدن سیب زمینی پیشگیری کنیم؟

برای نگهداری طولانی مدت سیب زمینی بهتر است آن را در جای خشک، خنک، دور از نور مستقیم خورشید و به دور از پیاز نگهداری کرد زیرا پیاز رشد جوانه زدن را در سیب زمینی تسریع خواهد کرد.

پرورش دهندگان سیب زمینی معمولا برای جلوگیری از جوانه زدن آن‌ها، روش‌های مختلفی را برای کاشت اعمال می‌کنند. پس اگر شخصا سیب زمینی را پرورش می‌دهید و یا بصورت عمده آن را خریداری کرده‌اید برای ماندگاری بیشتر آن‌ها لازم است چند نکته و ترفند را بیاموزید:

نوع سیب زمینی خریداری و کاشت شده را بدانید زیرا دانستن نوع آن به شما در نگهداری طولانی مدت کمک خواهد کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، سیب زمینی خشک و یا دیر برداشت شده سالم‌تر باقی می‌ماند. اگر سیب زمینی را در منزل برداشت کرده‌اید بهتر است قبل از استفاده آن را خارج از محیط خانه قرار دهید تا از تازه بودن در آیند و خشک شوند.

همیشه سیب زمینی‌های سالم را خریداری کنید زیرا سیب زمینی‌های آسیب دیده کیفیت خوبی برای نگهداری طولانی مدت نخواهند داشت و به زودی جوانه می‌زنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر