Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری گفت: در روابط گردشگری ایران و ترکیه یکی از موضوعات مهم؛ پیگیری مصوبات کمیته فنی مشترک گردشگری بین دو کشور است در کنار پیگیری آن به دنبال اجرای کارهای سریع هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز چهارشنبه 3 آبان با بیان این مطلب در دیدار با رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه در ایران افزود: «یکی از کارهایی که می‌تواند به سرعت اجرایی شود همکاری در حوزه گردشگری دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سواحل دریای خزر و خلیج فارس یک ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه گردشگری است و از سرمایه‌گذاران ترکیه برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریایی ایران در شمال و جنوب دعوت می‌کنیم.»

محب‌خدایی سپس به ظرفیت‌های ترکیه برای معرفی جاذبه‌های ایران اشاره کرد و گفت: «یکی از ظرفیت‌های ترکیه در این خصوصأ ایرلاین ترکیش است که مایل هستیم در توافق با ترکیه، این ایرلاین جاذبه‌های گردشگری چهار شهر تبریز، یزد، همدان و کرمان را تبلیغ و معرفی کند.»

مشوق های تأثیرگذار برای ساخت هتل در ایران

محب خدایی سپس به سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ترکیه در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: «در این سفر  در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی و ویزر گردشگری ترکیه در خصوص موضوعات مختلف در حوزه گردشگری توافق هایی صورت گرفت که برنامه‌ریزی‌ها برای اجرایی کردن این توافق‌ها آغاز شده است.»

محب‌خدایی گفت: «یکی از طرح‌هایی که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم طرح "دوستانت را به ایران دعوت کن" است که در این طرح از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج کشور استفاده می‌شود و ایرانیان مقیم با معرفی جاذبه‌های گردشگری افراد را برای سفر به ایران دعوت می‌کنند.»

او افزود: «با اجرای این طرح ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌عنوان توراپراتورهای مجازی فعالیت می‌کنند و به ازای سفر هر  پنج گردشگر خارجی به ایران یک بلیت رایگان سفر به ایران به این افراد داده می‌شود.»

سرمایه‌گذاران و مدیران آژانس‌های ترکیه به ایران می‌آیند

رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب دو کشور برای همکاری در حوزه گردشگری گفت: «در ماه ژانویه هیئتی متشکل از سرمایه‌گذاران و نیز مدیران آژانس‌های مسافرتی ترکیه به ایران سفر می‌کنند.»

او گفت: «در حوزه گردشگری ایران و ترکیه تدوین بسته‌های ترکیبی را آغاز کرده‌ایم و برای ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص نیز آمادگی کافی داریم.»

هاکان تکین افزود: «با توجه به شرایط موجود در ایران دلایل کافی برای خوش‌بین بودن به اجرایی شدن همکاری‌ها  با ایران در دوره پیش‌رو وجود دارد.»

سفیر ترکیه در ایران اضافه کرد: «در سفر اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ایران به ترکیه، آقای مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با وزیر گردشگری ترکیه دیدار کرد و در این دیدارها بر روی اجرای برخی از همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری تفاهم و تأکید شده است»

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به سفر هفته آینده خود به جزیره کیش از معاون گردشگری کشورمان خواست تا فرصت‌های لازم برای آشنایی هرچه بیشتر او با ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در کیش را فراهم کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم