Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@22:01:27 GMT

ناظر کجاست! منظور چه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۱۷۵۲

ناظر کجاست! منظور چه کار می‌کند؟

از شگفتی‌های این خبر آن است که یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه‌های ایران به دلیل خرید هواپیمای فلایت چک از یک شرکت دیگر، 8 میلیون یورو بالاتر از رقم پیشنهادی این شرکت، به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرده است!

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، دیروز کیهان طی خبری با عنوان «مناقصه‌ای که مزایده شد» فاش ساخت؛ هواپیمای 3 میلیون یورویی را 11 میلیون یورو خریده‌اند! این خبر در هر کشوری رخ دهد، مثل بمب منفجر می‌شود و باعث واکنش مسئولان و عکس‌العمل مردم به خاطر دستبرد به اعتماد و جیب آنها می‌شود، اما ظاهرا هیچ واکنشی را برنینگیخت! گفتنی است درست 12 روز پیش خبرگزاری تسنیم همین خبر را فاش ساخت و اعلام کرد: شعبه 12 دادسرای کارکنان دولت با ارسال نامه‌ای به ناصر سراج، از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست تا به ماجرای خرید هواپیماهای فلایت چک ورود کرده و قرارداد و مناقصه خرید این هواپیما را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت باید در این مورد پاسخگو باشد. سازمان حسابرسی به عنوان بازرس مستقل شرکت‌های دولتی باید اولین کسی باشد که معترض این معامله دولتی است. دیوان محاسبات به عنوان پاسدار بیت‌المال به نمایندگی از ملت و مجلس شورای اسلامی باید حرفی بزند.چشم و گوش قوه قضائیه یعنی سازمان بازرسی کل کشور بعد از دولت و مجلس باید از باب دفاع از حقوق عمومی، این نوع تخلفات را رصد کند و پیشگیری از وقوع جرم که یکی از کلیدی‌ترین وظایف دستگاه قضاست را به منصه ظهور برساند.
از شگفتی‌های این خبر آن است که یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه‌های ایران به دلیل خرید هواپیمای فلایت چک از یک شرکت دیگر، 8 میلیون یورو بالاتر از رقم پیشنهادی این شرکت، به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرده است!
این خبر حکایت از یک دلالی 8 میلیون یورویی دارد، آن هم برای خرید یک هواپیمای 3 میلیون یورویی!
درباره خبر یادشده روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرده است کار ما قانونی بوده و شرکت انگلیسی شکایتی هم نکرده است.
اما آقای سراج در گفتگو با تسنیم در حاشیه مراسم سی و ششمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی گفته است: «سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است، اما چون منتج به نتیجه نشده است،‌ امکان افشای آن وجود ندارد.»
خدا کند این خبر از اساس دروغ باشد، چون اصل خبر حکایت از یک مفسده اقتصادی مهم در یک خرید خارجی می‌دهد که این مفسده از طریق شکایت شرکت انگلیسی فروشنده هواپیما فاش شده است.
مفهوم این افشا این است که رصد نهادهای نظارتی در سه قوه یعنی سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت‌های دولتی در قوه مجریه، دیوان محاسبات به عنوان ناظر قوه مقننه و نیز سازمان بازرسی به عنوان چشم ناظر دستگاه قضا، این مفسده را کشف نکرده است و اگر شکایت شرکت انگلیسی نبود،‌ همچنان مکتوم می‌ماند.
این رخداد مهم کارآمدی دستگاه‌های نظارتی را زیر سوال می‌برد. باید فکری در این باره کرد و مردم باید بدانند درچنین مفسده‌هایی، ناظر کجاست، منظور چه می‌کند؟

منبع: رسالت

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال، اسامی داوران، ناظران و همچنین نمایندگان فدراسیون در مسابقات هفته نوزدهم سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران را اعلام کرد که به این شرح است:   * نفت و گاز گچساران - پرواز هوانیروز   داوران: عرفان شکیبا – صلاح الدین کریمیان   نماینده فدراسیون: عبدالصائب نکویی   ناظرفنی: محمد وطن   * صنعت مس کرمان - زغال سنگ طبس    داوران: بهزاد قندی – میلاد زارع   نماینده فدراسیون: کاظم عربی   ناظر فنی: سید حسین حسینی   * سپاهان نوین - گیتی‌پسند اصفهان    داوران: حمید حسین زاده – ایرج حبیبی   نماینده فدراسیون: اردشیر مستاجران   ناظر فنی: علیرضا سلیمانی   * فولاد مبارکه سپاهان - پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد    داوران: حامد دربهانی – افشین خراسانی    نماینده فدراسیون: مجید شجاع   ناظر: سیف الله حیدرپور   * نیروی زمینی شهید شاملی کازرون - فرازبام خائیز دهدشت    داوران: مهدی قالب تراش – محمد علی قاسمی   نماینده فدراسیون: صارم بنکداری   ناظر فنی: بهنام جمشیدی   * آلومینیوم اراک - پیکان خراسان    داوران: جواد یزدانیان – محمد امین رضایی    نماینده فدراسیون: سید مهدی ترابی   ناظر فنی: فرامرز می‌آبادی   مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان، فردا، دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، برگزار می‌شود.  ­

دیگر خبرها

  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم