Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - مدیر مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای مجازی توانایی ایجاد اشتغال بیش از ۲۰۰ هزار نفر را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم خداوردی‌لو چهارشنبه شب در نشست علمی که با عنوان «هم‌اندیشی تولید و نشر محتوای دیجیتال اسلامی در فضای مجازی؛ ضرورت و راه‌کارها» در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: متأسفانه در فضای مجازی کشور سرمایه‌گذاری کافی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آمریکا سالانه بیش از یک میلیارد دلار اپلیکیشن موبایل تولید می‌شود، اظهار کرد: میزان فروش محتوا در فضای مجازی در آمریکا بیش از ۱.۲ درصد و اروپا بیش از هفت دهم درصد تولید دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به ارزش افزوده تولید محتوا در فضای مجازی اهمیت نمی‌دهیم، گفت: با همین امکانات و توجه کنونی فضای مجازی می‌تواند سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر را صاحب شغل کند.

خداوردی‌لو با تأکید بر افزایش و تقویت نقش طلاب در مدیریت فضای مجازی ادامه داد: آمارها در چند سال اخیر نشان می‌دهد هر شرکتی که وابسته به شیر نفتی بوده است دچار ضعف و ورشکستگی شده است.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های تأسیس شده بعد از سال ۹۲ که وابستگی نفتی نداشته‌اند رشد قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: الآن شرکت‌های مجازی مانند آپارات و کافه بازار در فضای مجازی درآمدهای غیرقابل تخمین دارند.

ضعف‌های تولید و تولیدکنندگان محتوای دینی

مدیر مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال با رد این ادعا که مردم به محتوای مذهبی پول نمی‌دهند گفت: طبق آمارها مباحث آموزشی با ۱۹.۵ درصد، انواع کتب با ۱۰ درصد و محتوای مذهبی با ۷.۸ درصد بالاترین فروش محتوای الکترونیکی را در سال جاری به دست آورده‌اند.

وی یکی از ضعف‌های مهم تولید محتوای دینی را نداشتن استانداردهای لازم ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از محتوای دینی تولید شده نمی‌تواند با نرم‌افزارهای موبایل‌ها سازگار شده و نصب شود.

خداوردی‌لو بر استاندارد تولید کننده در محتوای الکترونیکی تأکید کرد و افزود: اغلب تولید کنندگان محتوای الکترونیکی دینی به‌صورت انفرادی و پراکنده کاری و متفرقه فعالیت می‌کنند که روش درست و نتیجه بخشی نیست.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون قطعه مجازی در سایت آپارات نصب شده است گفت: سهم محتوای دینی و ارزش بسیار کمتر از یک میلیون قطعه است.

خداوردیلو بر راه‌اندازی منبر مجازی در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: البته این نوع فعالیت‌ها مکمل برنامه‌های تبلیغی سنتی باید باشد.

جای خالی محتوای اسلامی دیجیتالی

وی از طراحی بسته‌های فرهنگ یار در وزارت ارشاد خبر داد و افزود: این محتوای دینی در هر بستری بعد از ثبت در وزارت ارشاد می‌تواند توسط دفتر تبلیغات و از طریق مبلغان دینی توزیع می‌شود.

مدیر مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه باید بخشی از هزینه‌های تبلیغ سنتی به سمت تبلیغات در فضای مجازی برود گفت: حوزویان و طلاب باید بدانند نیاز نیست که حتماً طراحی سایت، کدنویسی و اپلیکیشن سازی را یاد بگیرند بلکه بایستی به سمت تولید محتوای دینی باکیفیت در فضای مجازی بروند.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم در محتوای دیجیتال اسلامی که مورد اقبال هم قرار گرفته فعال شویم آسیب‌های جدی گریبان جامعه را فرا خواهد گرفت گفت: متأسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوای الکترونیکی هدف نخست تولید را سودآوری در نظر گرفته‌اند و اتفاقاً در جذب مشتری بسیار موفق عمل می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر