Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: برای سال جاری در حال پیگیری دریافت اعتبارات هستیم هر چند که دولت برای تخصیص اعتبارات سختگیرانه اعتبار می‌دهد و تا کنون اعتبارات ناچیزی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خلیل خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه بیرجند در بین 18 دانشگاه برتر ایرانی رتبه 15 را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای اولین سال از دانشجویان دانشگاه بیرجند چهار دانشجو برای تحصیلات خارجی داریم که دو نفر در مقطع دکترا و دو نفر در مقطع ارشد هستند.

 

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: در بعد بین الملل هم تحقیقات ما افزایش پیدا کرده و به ثبات رسیده ایم.

 

خلیلی عنوان کرد: همچنین چهار نفر از همکاران دانشگاه علمی بیرجند برای تدریس در دانشگاه های خارج انتخاب شده اند که این چهار نفر علاوه بر دو نفری هستند که برای کرسی زبان فارسی در خارج هستند که این دو نفر از سالهای قبل در خارج از کشور بوده اند.

 

وی اذعان کرد: یکی از برنامه های دانشگاه بیرجند تشکیل شورای هماهنگی مسائل فرهنگی با روسای دانشگاه ها است که تاکنون دو جلسه برگزار شده است که یکی با حضور اعضای شورای شهر بیرجند و جلسه دیگر با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسات مباحث فرهنگی شهر مطرح شد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: از دیگر اقداماتی که اخیرا انجام شد بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بود که از دانشگاه، خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه بازدید به عمل آمد.

 

خلیلی با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه، اذعان کرد: دانشگاه بیرجند در ایام انتخابات دو مناظره را با رعایت قوانین برگزار کرد که این خود باعث تشویق دانشجویان برای شرکت در انتخابات شد.

 

وی عنوان کرد: در بحث کارمندی هم 32 نفر از نیروهای دانشگاه که وضعیتشان قراردادی بود به پیمانی تبدیل وضعیت شدند که این باعث ثبات شغلی در کارمندان شده است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در زمینه فعالیت های عمرانی  هم در حال حاضر دو پروژه بزرگ را توانسته ایم به مرحله اجرا برسانیم که در حال انجام است.

 

خلیلی بیان کرد: برای این دو پروژه عمرانی که مربوط به دانشکده ادبیات و هنر است 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود با همین اعتبار به پایان برسد.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه های برای دو و سه سال پیش بینی شده است، گفت: تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و انشاءالله که در مدت زمان مشخص به پایان خواهد رسید.

 

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: برای دانشکده شهرستان سرایان هم خوابگاه خریداری کرده ایم که با 800 میلیون تومان اعتباربه ظرفیت حدود 190 نفر به تملک دانشگاه درآمده است.

 

خلیلی خاطر نشان کرد: از دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند ساخت درمانگاه و خوابگاه برای متاهلین است که انشاءالله سعی داریم خوابگاه متاهلین را در سال جاری افتتاح کنیم.

 

وی به دانشکده در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: دانشکده شهرستان نهبندان هم با اعتباراتی که در گذشته از طرف سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان داشته اند و از محل اعتبارات استانی و شهرستانی در حال پیگیری و اجرا است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: همچنین برای دانشگاه فردوس هم محوطه سازی به صورت متداول در حال انجام است که تاکنون مشکل برای تملک و سند داشته که مشکل برطرف و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

 

خلیلی بیان کرد: از دیگر پروژه های عمرانی در دانشگاه بیرجند خوابگاه خواهران بوده که حدود چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در حال حاضر در حال ساخت است.

 

وی یاد آور شد: مامور سرای دانشگاه در تهران تبدیل به احسن شده است که قبلا دو واحد بوده و الان به چهار واحد تبدیل شده است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به پروژه درمانگاه و خوابگاه متاهلین، گفت: این دو پروژه از محل کمک های خیرین و حامیان دانشگاه در حال ساخت است که تقریبا 500 میلیون تومان کمک خیرین بوده و در مقابل این کمک به همان میزان کمک جمع شده و یا مساحت پروژه از طرف برنامه و بودجه هم حمایت می‌شود که کمک ها را از طریق وزارت علوم دریافت کرده ایم.

 

خلیلی گفت: برای آینده هم برنامه هایی پیش رو داریم که شامل  توسعه کیفی آموزشی، افزایش دوره ها و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال حاضر حدود 500 دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه بیرجند داریم، افزایش تعداد دانشجویان در مقطع ارشد است که الان بیش از سه هزار دانشجو در این مقطع در حال تحصیل هستند و افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی به مقالات و پژوهش های دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت:  حدود و اختیارات دانشگاه بیرجند در حل مسائل کلان استان است و فراخوان داده شده که اگر محقق و پژوهشگری پیشنهاداتی در سطح کلان دارد ارائه کند که دانشگاه تا 60 درصد از این پیشنهادات حمایت مالی می‌کند و بودجه موجود است و به دلیل اینکه تعداد محدود است فقط از پروژه های کلان استقبال خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در راستای سیاست های قبلی توسعه روابط بین المللی است که در سال قبل با یک دانشگاه اروپایی در ارتباط بودیم که امیدواریم تا سال 2018 این را به سه دانشگاه اروپایی افزایش دهیم.

 

خلیلی گفت: از دیگر موفقیت های دانشگاه بیرجند در زمینه علمی و پژوهشی ورود این دانشگاه به پسا دکترا است که در حال حاضر دو نفر در پسا دکترا در این دانشگاه مشغول به پژوهش هستند و در برنامه داریم که این تعداد را به پنج نفر افزایش دهیم.

 

وی یاد آور شد: از دیگر موارد پژوهشی در این دانشگاه تلاش برای افزایش فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: از دیگر برنامه های انجام شده در دانشگاه بیرجند فعال شدن شورای عطف استان است که در محل دانشگاه بیرجند مستقر شده و استاندار به عنوان رئیس این شورا و رئیس دانشگاه بیرجند دبیر این شورا بوده و مسائل پژوهشی استان را پیگیری و حل می‌کنند.

 

خلیلی تصریح کرد: شورای عطف استان تاکنون جلسات متعددی داشته و هیچ طرح پژوهشی کلان بدون تایید شورای عطف استان نمی‌تواند دراستان فعالیت کند.

 

وی به مقالات علمی و داخلی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: تعداد این مقالات از سال 92 که 403 مورد بوده به 599 مورد در سال 95 رسیده است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: همچنین تعداد مقالات غلمی منتشر شده خارجی و همایش های بین المللی این دانشگاه از 21 مقاله در سال 92 به 60 مقاله در سال 95 رسیده است.

 

خلیلی بیان کرد: تعداد مقالات در همایش های داخلی، ملی و بین المللی در سال 92که 699 تا بوده به 741 مقاله در سال 95 رسیده است.

 

وی عنوان کرد: تعداد تالیفات و ترجمه ها در دانشگاه بیرجند در سال قبل هشت مورد بوده و تعداد کتابهای تدوین شده در سال قبل 20 مورد بوده است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: در زمینه تعداد مقالات مشترک با دانشمندان خارجی هم از 10 مورد در سال 92 به 16 مورد در سال 95 رسیده ایم.

 

خلیلی گفت: در زمینه تعداد قراردادهای برون دانشگاهی هم در سال 92 تعداد قراردادها 17 مورد بوده که این تعداد در سال 95 به 10 قرارداد رسیده و دلیل کاهش این قراردادها هم  حذف بودجه های عمرانی بوده با اینکه میزان اعتبار کمی بین یک تا سه درصد به این کار تعلق داشت اما در سال 93 بودجه های عمرانی را قطع کرده و فقط بودجه های جاری آن هم به میزان یک درصد اختصاص پیدا کرد که در نتیجه با کاهش قرارداد مواجه شدیم.

 

وی با بیان اینکه بودجهایی که برای کارهای پژوهشی قرار داده می‌شود خیلی کم است، اظهار کرد: امیدواریم که برنامه ریزان کلان کشور این قانون را اصلاح کنند تا بخش پژوهش آنگونه که مد نظر راس نظام است محقق شود.

 

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به پذیرش دانشجویان جدید، گفت: در سطح کلان کشور دانشگاه بیرجند با کاهش انتخاب از طرف دانشجویان مواجه است و این به دلیل کاهش جمعیت جوان استان و گسترش بیش از حد دانشگاه و موسسات آموزش عالی است که بر خلاف افزایش موسسات آموزش عالی کیفیت رعایت نمی‌شود.

 

خلیلی عنوان کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در دانشگاه بیرجند از 44نفر ظرفیت 15 نفر ثبت نام کرده اند، درمقطع کارشناسی ناپیوسته 223 نفر ظرفیت داشته که 123 نفر ثبت نام کرده اند،

 

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی دو هزار و 516 نفر ظرفیت داشته که یک هزار و 653 نفر ثبت نام کرده اند،در مقطع کارشناسی ارشد از یک هزار و 20 نفر ظرفیت 621 نفر ثبت نام کرده اند و در مقطع دکترا هم از 123 نفر ظرفیت 104 نفر ثبت نام کرده اند که اینها همه آمار نهایی نیست و آمار قطعی بعد از تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه دانشجویان از دختر و پسر که در دانشگاه قبول شده اند برای ترم اول (روزانه) همگی در خوابگاه اسکان داده شده اند.

 

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: برای اولین بار در سال 95 دانشگاه بیرجند 100 درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرد و برای سال جدید هم در حال پیگیری دریافت اعتبارات هستیم هر چند که دولت برای تخصیص اعتبارات سختگیرانه اعتبار می‌دهد و تا کنون اعتبارات ناچیزی اختصاص پیدا کرده است.

 

خلیلی بیان کرد: تخصیص ها برای همه دانشگاه ها پایین است و فقط خاص دانشگاه بیرجند نیست.

 

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء هرم اعضای هئیت علمی دانشگاه بیرجند هم اکنون 19 استاد تمام دارد که از این جهت در جایگاه خوبی هستیم و مجموع اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند 351 نفر هستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان غروب پنج شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی سالن جلسات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این جمعیت از درخواست‌های مهم هلال احمر است، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از استان سمنان برای ارائه خدمات به ویژه در حوزه سوانح جاده‌ای می‌طلبد تا امکانات بیشتری در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هزینه کرد در هلال احمر سرمایه گذاری در آینده‌ای که نفع عمومی را به همراه دارد، افزود: انتظار می‌رود در مواد سازی دارایی‌ها مجموعه هلال احمر نیز دیده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای امدادگر یکی از اقدامات مهم طی سال جاری است، ابراز داشت: با توجه به برگزاری مراسم یادبود ۱۱۶ شهید خرداد ماه سال جاری از مسئولان استان انتظار می‌رود همکاری لازم را داشته باشند.

درخشان در ادامه تصریح کرد: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، برگزاری دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی مهمترین اقدامات پیش رو برای سال جاری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

کد خبر 6088687

دیگر خبرها

  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم