Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، سید محمد بطحایی درجمع شرکت کنندگان در دوره آموزش تامین مدرس راهبران برنامه تعالی مدیریت مدرسه در باشگاه فرهنگیان تهران با اشاره هدف؛ مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت، اظهارکرد: چنانکه در اسناد بالادستی و در دست نوشته‌های صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت و همچنین براساس تجربه گذشته، مشاده می‌کنیم پیشکسوتان آموزش و پرورش در هر دوره ای با واژه‌های مختلف، برای تحقق مدرسه محوری تلاش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم هم تلاش هایی که پس از انقلاب در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است همچنان با تحقق هدف‌، مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت فاصله زیادی داریم و آخرین طرحی که از 3 سال قبل توسط همکاران در حال اجراست طرح تعالی مدیریت مدرسه است .

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه می گوییم مدرسه باید مرجعیت داشته باشد بدان معناست که تمام تصمیمات از جمله آموزش و پرورش، مالی و نیروی انسانی در داخل خود مدرسه اتخاذ و عملیاتی شود حال آنکه امروز شاهد آن هستیم که 85 درصد تصمیمات مربوط به مدارس در حوزه های ستادی و ادارات مناطق اتخاذ و جهت اجرایی شدن به مدارس ابلاغ می شود .

وی ادامه داد: محوریت‌های مالی سرعت اجرای طرح ها را کاهش می دهد اما علیرغم وجود این مشکل در سال تحصیلی جاری تلاش کردیم 3 برنامه را در راستای مدرسه محوری اجرایی کنیم .

بطحایی ارتقای شایستگی مدیران مدارس را اولین برنامه در سال تحصیلی جاری برشمرد و عنوان کرد: ارتقای مستمر سطح دانش و توانمندی های مدیران علاوه بر کمک به اجرای تعالی مدیریت مدرسه، شایستگی مدیران را نیز محقق می سازد.

وی افزود: عدم شایستگی های لازم مدیران یکی از عوامل شکست طرح های مدرسه محوری از اوایل دهه 60 تا کنون بوده است، بنابر این اگر امروز شایستگی مدیران به صورت مستمر ارتقا نیابد طرح های امروزی نیز با شکست مواجه می شود.

عضو کابینه تدبیر و امید، تفویض اختیار به مدارس را دومین برنامه در سال تحصیلی جاری در مدارس برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی سخن از مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت می گوییم بدان معناست که نقش ادارات و مناطق در حوزه ستادی در مدارس کمرنگ شود و تمرکز زدایی به معنای واقعی محقق شود.

وی ادامه داد: طراحی نظام کنترل کیفیت و استقرار آن در مدرسه را سومین برنامه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری در مدارس است. این سامانه قادر است همواره پیشرفت و یا پسرفت برنامه را در سطح منطقه، استان و کشور بیان کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیرآموزش و پرورش گفت: انجام هر تغییرآن هم در عرصه تعلیم و تربیت همواره با مقاومت برخی افراد مواجه است به عنوان مثال سال قبل بخش نامه‌ای با موضوع تفویض اختیار با 26 بند مصوب و به مدارس ابلاغ شد که با مقاومت شدید برخی مواجه شد و درگذر زمان نیز دستخوش تغییرات شد به طوری که امروزه تنها 10 بند از 26 بند آن بخش نامه در مدارس اجرایی می شود.

بطحایی در پایان یادآور شد: امیدوارم با استقرار طرح نظام کنترل و سنجش کیفیت در مدارس مدرسه محوری به معنای واقعی محقق شود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست