Web Analytics Made Easy - Statcounter

کهگیلویه و بویراحمد 1880 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد امروز چهارم مهر ماه چهار شهید متولد شدند که یکی از شهدا روز شهادتش با روز تولدش همزمان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ،به نقل از ایل بانو، این پایگاه خبری بر اساس برنامه هر هفته خود در پنجشنه آخر هر هفته گزارشی از شهدایی که در چنین روزی متولد یا به شهادت رسیده اند را منتشر می کند امروز نیز 4 مرداد ماه روزی است که سه شهید متولد شدند و در جبهه حق علیه باطل در عملیات های مختلف به شهادت رسیدند که در زیر با آنها اشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهید فرعون رضائی

شهید رضایی در خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش در چنین روزی یعنی 4 مهر ماه سال 38 دیده به جهان گشود  در دوره راهنمایی بود که پدرش را از دست داد و ترک تحصیل کرد و با علاقه و عشقی که به جبهه داشت به خدمت سربازی خوانده شد و زمانی بعد وارد ارتش گردید و در پادگان گرده 22 توپخانه شهرضا به خدمت مشغول شد . چندین بار به جبهه اعزام گردید و عاقبت در تاریخ 67/3/7 به شهادت رسید.

پیام شهید رضایی

همسرم!بچه هایم را خوب تربیت کن که آنها احتیاج به پدر دارند  وقتی من نباشم تو پدر آنها هستی.

 

شهید زادعلی تلاج

شهید تلاج در تاریخ 4 مهر ماه سال سال 1338 متولد شد و در تاریخ 4 مهر ماه سال 66 به شهادت رسید.

شهید محمد عباسی قوام آبادعلیا

شهید عباسی قوام اباد علیا در تاریخ چهارم مهر ماه سال 1340 متولد شد شهید محمد عباسی در خانواده ای دیده به جهان گشود که در نهایت فقر و تنگدستی ناشی از ظلم و جور حاکمیت پلید ارباب و رعیتی و ستم شاهی زندگی می کرد. در آن، دوران سیاه ستم خانی و ستم شاهی که سیاهی شب به همراه تازیانه اربابان سیه دل برگرده مردم مسلمان و زحت کش نواخته می شد.

شهید محد عباسی در همان لحظه ای که قدم بر عرصه هستی نهاد زندگی را با انبوهی از، درد و رنج که زائیده قوانین ظالمانه حاکمان وقت بود اغاز و سختیها و گرسنگیها را با جسم نحیف و کوچک خود احساس کرد. شهید محمد سومین فرزند خانواده بود و دارای دو برادر و سه خواهر است.

 

شهید محمدعباسی در تیرماه 1362 از سوی ارتش به خدمت سربازی فراخوانده شد که به علت بیماریهای جسمی ناشی از رنج و زحمت فراوان که از دوران کودکی تا آن زمان جسم و جان او را عذاب می داد از خدمت معاف شد و مجدداً به کار و تلاش پرداخت وی خدمت به مردم را در هر جا و هر شرایط به جان می پذیرفت .

محمد در یازدهم خرداد 1363 با دختر عموی خود ازدواج کرد و پس از یکسال در 29 فروردین 1364 صاحب فرزند پسری شد بیش از دو ماه از تولد غنچه نوشکفته اش نمی گذشت که بالبیک به ندای رهبرش به عنوان راننده گریدر به سوی نبرد حق علیه باطل شتافت و پس از چندی برای سرکشی به خانواده و فرزندش از جبهه بازگشت و قبل از اینکه فرزند کوچکش دستان گرم و صمیمی پدر را در بدن خود لمس کند مجدداً در پنج مردادماه 1364 داوطلبانه به جبهه رفت  و در دهم مرداد سال 1364 پیکر شهید محمد عباسی در جبهه گسترده ایران اسلامی پرپر گشت و خون سرخش کویر تشنه خوزستان را آبیاری کرد. شهید محمد در جبهه ....... به گاه مصاف با دشمنان تجاوزگر مورد اصابت گلوله خون آشامان خفان صفت قرار گرفت و به شهادت رسید.

قسمتی از متن وصیتنامه شهید محمد عباسی

من نه از روی خودخواهی و نه از روی غرور و نه برای انتقام و ستمگری به جبهه می روم بلکه هدف از اصلاح و اتلای کلمه حق و لقای توحید است، نه خود را جاهل و مسخ شده می پندارم و نه ظالم و مظلوم به خاطر حق قیام کرده و به جهاد می رودم و تا پیروزی نهائی حق بر باطل از پای ننشینیم.

برادران و خواهران، خدای تبارک را قاضی قرار دهید و شما جوانان غیور و شجاع و آگاه با ............. پاک و قلبی صاف مملو از ایمان و عشق به امام و یاران با وفایش ................و ببینند حق با کیست در زیر این آسمان پهناور و نیلگون و در روی این زمین طاقت فرسا در میان غرش توپ و تانکها بیائید بنگرید صحنه پیکار را متجاوز چه کسی است.

شهید عبدالخالق محمدزاده دولت آباد


شهید محمد زاده تحصیلات ابتدائی را در مدرسه عشایری تا سال چهارم دبستان فرار گرفت و سپس با ساکن شدن خانواده اش در روستای دولت آباد، همزمان با سال 1357 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تحصیلات ابتدائی را ادامه داد و آنرا تکمیل نمود
آباء و اجداد شهید همیشه در مقابل هر گونه ظلمی که از طرف خوانین منطقه صورت گرفته چون کوهی استوار قد علم نموده و پایداری کرده اند تا جایی که زیر بار هیچ یک از خوانین که جز مکیدن خون مردم محروم نداشته اند نرفته اند.
شهید عبدالخالق محمد زاده با توجه به نفرتی که به خاندان پهلوی داشت موقعی که خانواده اش عشایر و کوچرو بوده اند و در زمان حکومت طاغوت عکس شاه معدوم را با خانواده اش در مدرسه عشایر محل نصب نموده بودند پائین آورده،پاره نموده و سپس آتش می زدند.

عشق به جهاد و مبارزه با دشمن بعثی و دفاع از کیان و میهن اسلامی سرانجام شهید محمد زاده را در سال 1362 به جبهه های نبرد کشاند تا به مبارزه رو در رو با دشمن بپردازد. شهید محمد زاده در این موقع در رشتة امدادگری مشغول خدمت به برداران رزمندة، همرزمش پرداخت و پس دو ماه مأموریت شهید پایان یافت و به خانواده اش بر گشت.
هنوز بیش از چند روزی نمانده بود که با نیروهای رزمنده طرح لبیک با خمینی دوباره به جبهه اعزام شد که این بار نیز به مدت دو ماه در جبهه نبرد ماند.
در سال 1364 شهید محمد زاده با گرفتن دفترچة خدمت در لباس پاسدار وظیفه به سربازی اعزام شدند. با توجه به اینکه شهید محمد زاده به جبهه رفته بود و آموزش نظامی را دیده بودند در واحد ش ـ م ـ رـ مشغول گذراندن خدمت مقدس پاسداری شدند و در جبهه های ـ اهواز ، آبادان، خرمشهر  و دارخوین ماندند و به دفاع از میهن اسلامی پرداختند. تا اینکه به جزیره خارک اعزام شدند و تا زمان شهادت دوبار به مرخصی آمدند اما هر بار که می آمد فکر و ذکرش در جبهه های نبرد بود و آخرین باری که به مرخصی آمدند نشان شهادت در چهره اش در آلبوم خانوادگی دو بیت شعر زیر را نوشته بود:
بخدا خصم اگر قطع کند سر ز تنم
                                                بجهانی ندهم ذره خاک وطنهم
مرگ در راه وطن حجلة دامادی ماست
                                             ای وطن حجله آئین ده و دامادم کن

وصیت نامه شهید

شهید عبدالخالق محمد زاده در آخرین نامه ارسالی اش به خانواده اش که از منطقه عملیاتی والفجر هشت نوشته بود ضمن دادن خبر سلامتی خویش نوشته بود« امام را دعا کنید. انشاء الله زمانی بخانه می آیئم که تمامی خاک وطن را از وجود صدامیان پاک کرده باشیم و شما هم دعا کنید تا هر چه زودتر زرمندگان اسلام به کربلای عزیز راه یابند.»

سرانجام آنچه را که شهید عبدالخالق محمد زاده از جبهه های ـ اهواز، آبادان، خرمشهر، دارخوین، بستان، دهلوان، دزفول، عین خوش و خارک در جستجویش بود و مداوم بسویش پرواز می کرد در تاریخ 1/12/1364 در عملیات والفجر هشت پیدا نمود و شربت شهادت را نوشید و در جوار سرور و سالار شهیدان امام حسین و عملدار باوفایش حضرت ابوالفضل روح بلندش مأوا گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: با تطبیق آزمایش‌های دی ان‌ای خانواده‌های شهدای مفقود الاثر و شهدای گمنام، هویت ۷ شهید گمنام که در شهر‌های مختلف استان فارس به خاک سپرده شده اند، مشخص شد.
رضایی با بیان این که نام شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است ادامه داد: شهید مدفون در گلزار شهدای مرودشت اهل کرمان بوده و پیکر سه شهید گلزار دارالرحمه شیراز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و کرمان و رنجان است.
وی ادامه داد: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید جهرم مربوط به خانواده‌ای در تهران است.
رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان این که این شهدا پیش از سال ۱۳۹۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند افزود: پارسال از ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در فارس نمونه دی ان ای، گرفته شد و مسئولان تشخیص هویت، همچنان مشغول تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های چشم انتظار شهدای مفقودالاثر هستند.
رضایی گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستا‌های شهرستان زرقان نیز تشخیص داده شده است.
وی افزود: پیکر این شهید همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم استان فارس تشییع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • بازگشت پدر به خانه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه