Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سیمای قدرت جهانی آمریکا از دست رفته است، گفت: آمریکایامروز دیگر سیمای قدرت جهانی چند دهه گذشته خود را ندارد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی طی سخنانی در حسینیه ثارالله کرمانشاه، با تاکید بر اینکه جهان اسلام با یک اتحاد جدید توانسته آمریکا را در منطقه به حاشیه براند، تاکید کرد: امروز آمریکا نقشی جزئی و ضعیف و نه تعیین‌کننده در معادلات منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: داشتن قدرت نظامی کافی نیست این توانایی برای اعمال قدرت است که اهمیت دارد و امروز این خاصیت از آمریکا گرفته شده و این آثار زوال شتابدار قدرتی مثل آمریکا است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا ، افزود: اعتراف به شکست در سخنان رئیس جمهور آمریکا دیده می‌شد. در کنار ظاهر تهاجمی رئیس جمهور آمریکا محتوای سخنانش نشان از یک شکست آشکار می داد که امروز عامل ناکارآمدی نظام سیاسی آمریکا شده است.

سلامی افزود: دیگر از گزینه نظامی در اظهارات رئیس جمهور آمریکا خبری نبود و این صحبت ها حکایت از ظهور یک قدرت جدید اما مهار ناپذیر در ایران اسلامی می دهد که توانسته میدان نفوذ سیاسی خود را باز و برای مسلمانان به یک تکیه گاه قدرتمند تبدیل شود.

سلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب بکار گرفته‌اند، گفت: در طول چهار دهه گذشته ایران اسلامی نقطه تمرکز راهبردی قدرت های بزرگ جهان بوده، زیرا آنها از اینکه یک قدرت مستقل با الگوی ولایت فقیه با پیام عدالت، آزادی و استقلال در پی بازیابی هویت دینی مسلمانان است به طور جدی نگرانند.

سلامی با اشاره به ناکام ماندن تلاش های دشمنان برای کشاندن ایران اسلامی به انزوا عنوان کرد: ایران اسلامی از تمامی توطئه های دشمنان سربلند بیرون آمده است. واقعیت این است که هرچه دشمنان فتنه های مخرب برای ضربه زدن به نظام طراحی کرده‌اند، اما نتایج آن خفت بار و شکست های آشکار دشمنان بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه سپس دفاع مقدس را تجلی‌گاه شکوه ملت ایران در مقابل قدرت های بهم فشرده دنیا عنوان کرد و افزود: ائتلاف سیاسی قدرتمند نانوشته دشمنان در کنار محدودیت های اقتصادی و تبدیل کردن ارتش صدام به یکی از چهار ارتش قدرتمند دنیا هم نتوانست دشمنان را به اهداف خود برای نابودی اسلام و انقلاب نزدیک کند.

سلامی بیان کرد: استکبارجهانی می خواست خاورمیانه ای بسازد که در آن دین کاملا از سیاست جدا بوده و از این طریق مسلمانان را به مهره های پیشرفت خود تبدیل کند و به یک قدرت بلامنازع در دنیا تبدیل شود، در حالیکه بر عکس این حالت اتفاق افتاد و قدرت انقلاب اسلامی پیش رفت. امروز خبر تعلیق همه پرسی در کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی کوبید.

اقدام بارزانی عاقلانه است

در همین راستا محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت؛

شنیده شده است که اقلیم کردستان و آقای بارزانی تصمیم گرفته‌اند به چارچوب قانون اساسی عراق برگردند. اقدام عاقلانه‌ای است. جلوی ضرر را گرفتن شجاعت می خواهد.

ضرب المثل «شتر دیدی ندیدی» مناسب بازگشت به برادری و امنیت است.

29212

کلید واژه‌ها : محسن رضایی - کردستان عراق - حسین سلامی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه

سیاست های ابهام برانگیز و دوپهلوی آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «صالحه علام»، نویسنده و پژوهشگر مسائل ترکیه در یادداشتی از سنگ اندازی آمریکا در توافق راهبردی عراق و ترکیه پرده برداشت.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از بازگشت از آمریکا، میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود. در این سفر، 26 توافقنامه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی به امضا رسید. پنج توافقنامه از 26 توافقنامه امضا شده، روابط راهبردی، همکاری بر سر مسائل نظامی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و ساخت ابزارآلات جنگی را در بر می‌گیرد.

مذاکرات ترکیه و آمریکا

آمریکا در مذاکرات اخیر با مقامات امنیتی و دیپلماتیک ترکیه پیشنهاد مقابله مستقیم و غیرمستقیم با گروه‌های تروریستی مشترک (داعش و پ ک ک) را مطرح کرد. این پیشنهاد با مخالفت قاطع ترکیه روبرو شد.

آنکارا اعلام کرده همکاری با یک سازمان تروریستی برای مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر و یا همکاری موردی کشورهای هم‌پیمان با سازمان‌های تروریستی را نمی‌پذیرد. تضاد شدید میان آنکارا و پ.ک.ک که سال‌هاست جنگ شدیدی علیه ترکیه را از درون اردوگاه‌هایش در سوریه و عراق اداره می‌کند، باعث شده آنکارا استدلال‌های آمریکا را نپذیرد.

توافقات امنیتی و نظامی عراق و ترکیه نگرانی گروه‌های مختلف کردی از جمله گروه تروریستی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را برانگیخته و باعث شده آمریکا نیز برای جلوگیری از مقابله جدی با این گروه ها به میدان بیاید. با این وجود آمریکا نگران پیامدهای احتمالی همکاری نظامی و امنیتی میان بغداد و آنکارا است که می‌تواند به حضور ی.پ.گ و پ.ک.ک در مرزهای عراق، سوریه و ترکیه پایان دهد.

در بهمن ماه سال گذشته «یاشار گولر»، وزیر دفاع و «متین گوراک»، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در سفر به بغداد، موفق به کسب رضایت مسئولان عراقی در رابطه با اعلام منع فعالیت پ.ک.ک در مرزهای عراق شدند. به همین دلیل روابط عراق و ترکیه از منظر امنیتی و نظامی بهبود یافت.

بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، مطابق توافق دو کشور، به زودی عملیات نظامی به رهبری نیروهای نظامی ترکیه در عمق 30 الی 40 کیلومتری خاک عراق علیه نیروهای تروریستی مخالف دولت ترکیه آغاز خواهد شد؛ این موضوع مخالفت شدید آمریکایی ها را به همراه داشته است.

نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق

دلایلی که بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند

 

در همین راستا آنکارا اخیراً ابتکار جدیدی را آغاز کرده که عبارت از حل و فصل کردن پرونده تروریسم بدون مداخله واشنگتن است. سیاست دو پهلو و ابهام برانگیز آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. به نظر می‌رسد این تحولات سرآغاز تغییراتی مهم در سیاست های کشورهای عراق، سوریه و ترکیه در قبال گروه‌های کُردی فعال در این سه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...