Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:57:25 GMT

عقب نگه داشته شدن منطقه ۱۵ باید جبران شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۷۱۲۷

عقب نگه داشته شدن منطقه ۱۵ باید جبران شود

عضو شورای شهر تهران گفت: بررسی مشکلات و چالش های منطقه نشان می دهد منطقه ۱۵ علی رغم شعارها درگذشته مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب، به نوعی عقب نگه داشته شده است که باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی با حضور در منطقه ۱۵ از این وضعیت منطقه بازدید کرد.

وی در جلسه با شورایاران گفت: منطقه ۱۵ منطقه ای کلیدی و کریدور شرقی تهران است که بخش عمده ای از تحولات تهران از این نقطه رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در حدود ۸ درصد از جمعیت کل تهران را در خود جای داده است که علی رغم شعار کاهش فاصله میان شمال و جنوب شهر تنها ۴/۱ درصد بودجه عمرانی به آن اختصاص داده می شده است.

فراهانی ادامه داد: منطقه ۱۵ منطقه ای مهاجرت پذیر است از این روی شهرک های اقماری متعددی در آن شکل گرفته است که بستری برای افزایش آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: مشکلات در این منطقه سبب شده است که از محله محوری فاصله گرفته ضمن اینکه بیشترین حجم بافت فرسوده شهر در این منطقه وجود دارد که در صورت وقوع زلزله متاسفانه بیشترین تلفات مربوط به این منطقه خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران به بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: آنچه در زیرساختهای این بزرگراه مشاهده می شود این است که گویا از سال ۹۲ به بعد تکمیل زیرساخت های این اتوبان از انتهای مشیریه رها شده است و پل ها و دسترسی های آنها ایجاد نشده است.

وی همچنین به پایین بودن سرانه بهداشتی درمانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این منطقه حتی یک بیمارستان وجود ندارد.

فراهانی تاکید کرد: بررسی مشکلات و چالش های منطقه نشان از یک عقب نگه داشته شدن این منطقه علی رغم وجود شعارهای کاهش فاصله شمال و جنوب دارد که باید جبران شود.

وی در ادامه بر ضرورت تغییر دیدگاه در مواجه با مشکلات منطقه تاکید کرد و گفت: همه ما مشکلات و مسائل و چالش های منطقه را می شناسیم از طرفی شورایاری ها پتانسیل های خوبی هستند که باید از توانایی های آنها در حل مشکلات استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت جلوگیری کردن از تبدیل جلسه با شورایاران به جلسات فرمایشی اظهار داشت: باید تفکر پیشین در اداره شهر متحول شده و طرحی نو برای آن ایجاد شود.

فراهانی تاکید کرد: باید در جلسه با شورایاران به جای شنیدن مشکلاتی که همه از آن مطلع هستیم باید برای حل مشکلات اندیشه کنیم.

وی به پتانسیل های موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه به شبکه بزرگراهی دسترسی دارد که فرصت های متعدد سرمایه گذاری را ایجاد کرده است همچنین این منطقه دارای زمین های خالی فراوانی است که می توان از آنها برای حل مشکلات موجود استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هم اکنون مراکز نظامی و قبرستان هایی در این منطقه واقع است که مسائل متعددی را پدید آورده است که باید با همفکری این مسائل حل شوند.

وی به آمارهای سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ اشاره کرد و گفت: بیشترین شکایات انجام شده در این منطقه مربوط به معتادین متجاهر، مشکلات حاشیه نشینان، دستفروشان فرح آباد و استفاده ناصحیح از برخی سوله های کارآفرینی است که باید به حل آنها توجه شود.

فراهانی به ترافیک دائمی میدان بسیج اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی هرچه سریعتر بزرگراه شهید نجفی رستگار و بزرگراه شهید شوشتری بار ترافیکی از میدان بسیج برداشته شود.

وی به بدهی های شهرداری اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی سررسید شده و در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز بدهی دارد که بودجه ۱۸ هزار میلیاردی تنها یک سوم از این بدهی ها را پوشش می دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در قالب پیشنهادی اظهار داشت: باید راهکاری اندیشیده شود که سرمایه های داخلی در شهر فعال شوند که می توان معاونت سرمایه گذاری را در شهرداری فعال کرد و مسئول آن تنها یک مدیر نباشد بلکه هرکس که می تواند سرمایه ای را فعال کند در این معاونت فعال شود.

فراهانی تاکید کرد: باید با اندیشییدن راهکارها سرمایه های منطقه احصا شده و جذب آنها تسهیل شود.

وی ادامه داد: امروز شهرداری تهران نیازمند مدیریت علمی است و باید با گذر از مرحله آزمون و خطا، حل چالش های شهر را به صورت زمان بندی برنامه ریزی کرده و سپس به دنبال تامین منابع آن برویم.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: حل بسیاری از مشکلات شهر تهران نیازمند تعامل میان دستگاههای مختلف است که شهرداران مناطق می توانند تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری شکل بگیرد شورای اداری منطقه را تشکیل داده و با حضور تمامی مدیران منطقه به صورت تعاملی به حل مشکلات منطقه بپردازند.

وی بر ضرورت برخورد یکسان در مدیریت فرحزاد و مسگر آباد اعلام کرد: تاکنون در الزامات بودجه حتی کلمه ای در خصوص عدالت در توزیع امکانات، محرومیت زدایی و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر آورده نشده بود که امسال برای نخستین بار با پیگیری های انجام شده تاکیدات لازم در این خصوص در طرح الزامات تدوین بودجه شهرداری تهران گنجانده شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران

پنجاه و سومین جلسه مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۱۷ با حضور حجت الاسلام آقامیری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلات منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ پروژه‌های عظیمی دارد، گفت: بودجه ویژه‌ای برای طرح‌های عمرانی و اجرایی این منطقه برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است، ضمن اینکه نظام مسائل محلات در کمیته عمران شورای شهر در حال تدوین است و پروژه‌های عمرانی را به صورت محله‌ای تفکیک کردیم تا بتوانیم به صورت کامل مشکلات محلات را پیگیری و رفع کنیم.


آقامیری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند مشکلات و مسائل محلات خود را به صورت مکتوب به اینجانب و همکارانم تحویل دهند و با توجه به ارائه مسائل و مشکلات محلات کارشناسان شورای شهر در مناطق حضور می‌یابند و ضمن بررسی پیگیر مشکلات شهروندان شریف منطقه خواهیم بود.


وی گفت: روز گذشته همراه با آقای سیفی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) بازدید کردیم که ان شاءالله با برطرف کردن برخی موارد، در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران