Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به لزوم بهره‌گیری از تجارب رایزن‌های بازرگانی در توسعه صادرات ایران تاکید کرد و گفت: صادرات ایران به بازارهای هدف در رقابت با سایر کشورها خنده‌دار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خسته بند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در بندرانزلی به لزوم بهره‌گیری از تجارب رایزنان بازرگانی در اقتصاد کشور تاکید داشت و اظهار کرد: متأسفانه پس از هر دوره‌ای که رایزنان بازرگانی به کشور برمی‌گردند از تجارب آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رایزن‌های بازرگانی در کشورهای خارجی را دیدبان‌های اقتصادی کشور نام برد و افزود: باید رایزن‌های بازرگانی در کشورهای مختلف توسعه پیدا کنند چون در برخی از کشورها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در حوزه بازرگانی فعالیت دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازرگانان ایرانی در خارج از کشور باید بیشتر فعالیت کنند، گفت: متأسفانه سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور به‌هیچ‌وجه در حوزه اقتصادی فعال نیستند و از تخصص و تجربه و شجاعت نیز در این راستا برخوردار نیستند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رایزن‌های بازرگانی چون وابسته به سفارت‌خانه‌های ایران نیستند راحت‌تر می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و باید مشوق‌هایی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده گیلان در حوزه صادرات بیان کرد: هم تولیدکنندگان باید هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند و هم دولت باید زیرساخت‌های صادرات را فراهم کند.

خسته بند با اشاره به ظرفیت عظیم روسیه در تدارک بازار برای محصولات ایران، گفت: ایران با توجه به اینکه روسیه بزرگ‌ترین واردکننده گیاه، گل، میوه و تره‌بار هست ورد نکرده و نتوانسته است جایگاه خود را در صادرات محصولات به این کشور پیدا کند.

وی بابیان اینکه آمار صادرات ایران به کشوری مثل روسیه که بیش از ۱۴۷ میلیون نفر جمعیتی دارد خنده‌دار است، تصریح کرد: روسیه میلیاردها دلار واردات دارد اما سهم ایران در این حجم بالای واردات در کمترین میزان خود قرار دارد.

نماینده مردم انزلی در خانه ملت بابیان اینکه ضعف صادرات ایران تنها با بررسی میزان صادرات به کشور روسیه مشخص می‌شود، گفت: متأسفانه هر جا که رقابت بوده ایران نتوانسته در صادرات موفق شود و اگر در همین کشور عراق نیز کسی ادعا رقابت با ایران را داشته باشد یقیناً بازار هدف خود را از دست خواهیم داد چون نوع کالا و کیفیت کالای صادراتی ایران به کشورهای بسیار ضعیف است و توان رقابت را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور