Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع نمایندگان بوشهر همچنان که در رای اعتماد به بیطرف از مخالفان و منتقدان نبودند گویا اعضای آن فعلا و درباره اردکانیان هم چنین نگاهی ندارند. بر خلاف آنها به نظر می‌رسد که باردیگر اعضای مجمع نمایندگان خوزستان چندان نظر مثبتی نسبت به اردکانیان ندارند.

معرفی رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم، عجیب و دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه حتی پیش از معرفی حبیب‌الله بیطرف برای سکانداری وزارت نیرو در مردادماه سال جاری، یکی از گزینه‌های مطرح، که گویا با رییس جمهور روحانی به توافق نرسید، اردکانیان بود. به هر حال بیطرف معرفی شد و به دلایل گوناگون که پررنگ ترین آن مخالفت مجمع نمایندگان خوزستان و زاگرس‌نشینان بر سر انتقال آب این مناطق بود،  از کابینه دولت دوازدهم جاماند. حال بعد از قریب به ۲ ماه اردکانیان گویا پس از رایزنی‌های بسیار باردیگر نامش بر سر زبان‌ها افتاد و اندکی بعد از سوی روحانی به مجلس معرفی شد.

او بر خلاف بیطرف که کمتر به خبرسازی و رسانه‌ای بودن تمایل داشت، به نظر می‌آید وقتی مطمئن شد، معرفیش به مجلس قطعی است و از آن مهم‌تر گفتگوها و مذاکراتش با روحانی به نتیجه رسیدبه اشکال گوناگون برنامه‌هایش را رسانه‌ای کرد. چنانچه طی این روزها اردکانیان هم در نشست‌های و کنگره‌های حوزه آب و برق با خبرنگاران حضور داشت و هم یادداشت‌هایی در حوزه مدیریت منابع آب در برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر کرد.

در این بین با توجه به چهره‌ای که از اردکانیان در میان فعالان حوزه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو وجود‌دارد؛ از بیطرف تا مدیرعامل‌های بسیاری از شرکت‌های مربوطه از او حمایت کردند و حتی این سخنان پیش از معرفی او برای وزارت نیرو مطرح شد که به عبارتی بیشتر جنبه پیشنهادی داشت.با چنین مقبولیتی اردکانیان به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شد و آنچه پیش رو باقی مانده، گیت رای اعتماد نمایندگان مجلس است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان وضعیت دو گزینه معرفی شده برای سکانداری وزارت نیرو داشته باشیم. قطعا کسانی‌که در مرداد ماه و آن روزها که قرار بود وزرای معرفی شده از سوی روحانی مورد ارزیابی نمایدگان قراربگیرند، در کریدور مجلس رفت و آمد می‌کردند به یاد دارند تا یکی دو روز قبل از شروع جلسات رای اعتماد کمتر کسی تصور می‌کرد بیطرف از رفتن به دولت جا بماند و حتی مخالفان با کمی تردید و تاسف بر رای آوری او تاکید داشتند. اما با شروع جلسات گویا عزمی در میان این نمایندگان جزم شد که بیطرف نباشد.

 حال پس از جلسه رای اعتماد، نمایندگان گفتند که این عدم رای اعتماد دادن به بیطرف سیاسی نبوده و به جلسه حسنوند، نوریان، تاجگردون و نعمتی در میدان آرژانتین هم ربطی نداشته است؛ البته این گزارش جای بحثی برای این قضیه ندارد. فعلا مهم آن است که وضعیت اردکانیان در میان نمایندگان چگونه است.آیا  او می‌تواند از این گیت بگذرد؟ همین موضوعی است که طی این روزها بسیاری از نمایندگان درباره آن سخنانی گفته‌اند. در این بین با توجه به همان پیشفرضی که نمایندگان درباره علت رای نیاوردن بیطرف عنوان کرده اند، با برخی نمایندگان به گفتگو پرداختیم.

عضو مجمع نمایندگان زاگرس نشین:اردکانیان می‌تواند آب را عادلانه تقسیم کند

محسن بیگلری، عضو مجمع نمایندگان زاگرس نشین در گفتگو با «انرژی امروز» درباره اردکانیان و وضعیت او گفت:« آقای اردکانیان انسان بسیار توانمندی است، ایشان فعالیت‌های بسیار قوی به ویژه در سطح بین‌المللی دارد.» او در ادامه افزود:«مساله مهم در کشور ما آب و تخصیص آن است . بسیاری از مناطقی که منابع آبی دارند هم در این بین نسبت به وضعیتشان معترض هستند. البته با توجه به موقعیت آکادمیک و موقعیت بین المللی به نظر می‌رسد؛ آقای اردکانیان می‌تواند با استفاده از تیمی قوی از آن قضایای بخشی نگری و استانی نگری جلوگیری کند. به شکلی  می‌تواند به طور عادلانه آب را میان استانها تقسیم کند.»

نظر مجمع زاگرس‌نشینان بر خلاف بیطرف نسبت به اردکانیان مثبت است

بیگلری در ادامه تاکید کرد:« ما معتقدیم همچنان که گاز و نفت خوزستان به استانهای دیگر می‌رود مناطقی مانند استان‌های ما که آب دارند، باید آب را با سایر استانها تقسیم کند البته پس از اینکه سهم آب استان‌های خودمان تامین شود. بر اساس رزومه، آقای اردکانیان می‌تواند در این زمینه مدبرانه و ملی عمل کند. نظر مجمع و سایر نمایندگان نسبت به آقای اردکانیان مثبت است و آن نگاهی که نسبت به آقای بیطرف وجود دارد نسبت به ایشان نیست. امیدواریم رای خوبی از مجلس بگیرند.»

علاوه بر بیگلری، سلام امینی نماینده مردم ایلام، از دیگر اعضای این مجمع نیز در گفتگو با «انرژی امروز» نظر مثبتی نسبت به  اردکانیان و عملکرد او در گذشته داشت و گفت:«فعلا نظر منفی نسبت به ایشان ندارم و به نظرم آقای اردکانیان شخصیت برجسته‌ای در حوزه آب و برق است.»

عضو مجمع نمایندگان اصفهان: به احتمال قوی اردکانیان از مجلس رای می‌آورد

در این بین علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و عضو مجمع نمایندگان اصفهان نیز در گفتگو با «انرژی امروز»، درباره گزینه پیشنهادی وزارت نیرو نگاه مثبتی داشت. او با اشاره به اینکه باید تمام بررسی‌ها تمام شود و فعلا نظر قطعی نمی‌توان داد، گفت:« تصمیم نهایی نه در کمیسیون انرژی و نه در مجمع انجام نگرفته است؛ اما بنابر شخصیتی که از آقای اردکانیان می‌شناسیم به احتمال قوی رای اعتماد را از مجلس می‌گیرد.» او در ادامه افزود:« ایشان هم در حوزه آب و هم در بخش‌های مختلف وزرات نیرو از قائم‌مقامی تا بخش‌های دیگر سوابق خوبی دارد، در حال حاضر استراتژی آب مهمترین مساله است و ما باید دقت ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.» بختیار با اشاره به اینکه ما اردکانیان متخصص آب است، تاکید کرد:« بنا بر برنامه‌‌ای که در حال بررسی است،  احتمالا مجلس از ایشان حمایت می‌کند.»

عضو مجمع نمایندگان مازندران: اردکانیان چهره علمی و اجرایی قابل قبولی است

علاوه بر این  سخنان، محمد دامادی، نماینده ساری و عضو مجمع نمایندگان مجلس که این روزها در مرکز پژوهشها رییس کمیته آب است درباره اردکانیان گفت:«فعلا نمی‌توانیم نظر قطعی درباره اردکانیان داشته باشیم البته به نظر ما ایشان چهره علمی است که در حوزه اجرا هم فعالیت انجام داده است و به نظر موفق می‌آید، اما فعلا باید در حوزه برنامه‌های ایشان ارزیابی‌ها انجام گیرد تا بتوانیم نتیجه قطعی بگیریم.»

او در ادامه افزود:« من یکی از منتقدان آقای بیطرف بودم اما فعلا درباره آقای اردکانیان آن نگاه مطرح نیست ضمن اینکه تصمیم نهایی را دراین زمینه نگرفته ام. با توجه به اینکه من هم رییس کمیته آب کمیسیون عمران و هم مسئول آب مرکز پژوهشها هستم این را اعلام می کنم که تا کنون نتیجه قطعی در این بخش‌ها هم  گرفته نشده است.»

عضو مجمع نمایندگان بوشهر: اردکانیان ظرفیت بالایی دارد اما هنوز موافقت یا مخالفت ما مشخص نیست

  مجمع نمایندگان بوشهر همچنان که در رای اعتماد به بیطرف از مخالفان و منتقدان نبودند گویا اعضای آن فعلا  و درباره اردکانیان هم چنین نگاهی ندارند، چنانچه عبدالحمید خدری، عضو مجمع نمایندگان بوشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «انرژی امروز» هم با تاکید بر اینکه فعلا نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم، درباره اردکانیان گفت:« بنابر آنچه تا الان بوده‌است و بنابر آنچه که ایشان در کشور و سطح بین‌المللی داشته است و بنابر آنچه که در افواه خصوصی متخصصان مطرح است، ایشان چهره برجسته ای است اما بررسی‌های ما تاکنون تمام نشده است.» او در ادامه افزود:«ایشان شخصیت توانمندی است و ظرفیت بسیار بالایی دارد؛ ایشان و آقای بیطرف هر دو در سطح بالایی در وزارت نیرو بودند. البته هنوز تصمیمی درباره موافق یا مخالف بودن نداشته‌ایم.»

عضو مجمع نمایندگان خوزستان: فعلا هیچ نظری درباره ایشان نداریم

 در این بین اما به نظر می‌رسد که باردیگر اعضای مجمع نمایندگان خوزستان چندان نظر مثبتی نسبت به اردکانیان ندارند، چنانچه علاوه بر هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک که پیش از اعلام وزیر پیشنهادی نظرشان بر معرفی افرادی همچون میدانی، معاون حمید چیت‌چیان در وزارت نیرو بود؛ پس از برگزاری جلسه با اردکانیان سخنان آن را غیرشفاف عنوان کرد و آن را اقناع کننده ندانست.

علی گلمرادی، دیگر عضو مجمع نمایندگان خوزستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس هم در گفتگو با «انرژی امروز» تصریح کرد:« با توجه به حساسیت‌هایی که در وزارت نیرو وجود دارد، باید با دقت بیشتری به اندیشه‌ها، عملکرد و تواناییهای ایشان بپردازیم. ما جلساتی در مجمع درباره وزیر پیشنهادی داشتیم و نظرات و دغدغه‌هایمان را بیان کردیم و برنامه های وزیر را نیز مورد ارزیابی قراردادیم.» او در ادامه افزود:«ما در این بین نیاز به دقت و توجه ویژه‌ ای به موضوع داریم و نمی‌توانیم فعلا تصمیم قطعی را اعلام کنیم.»

رایزنی‌های رو در رو متفاوت است

گلمرادی با اشاره به عدم رای اعتماد به بیطرف گفت:« ما انتقاداتمان به آقای بیطرف به عملکرد ایشان که خروجی افکار و عقایدشان بود و در نشست‌هایی که داشتیم نقطه نظرات ایشان را درباره آب و طرح‌های انتقال آب جویا شدیم، ایشان اراده ای برای حل این موضوع و بیان آن نداشت بنابراین به ایشان رای ندادیم.»  او در پایان تصریح کرد:«اینکه آقای اردکانیان برنامه اش را در نشست ها و رسانه‌ها ارائه کرده و تشریح کرده‌است در نشست‌ها حضور دارد با آن رایزنی های رو در رو متفاوت است. ایشان نقاط مثبتی در کارنامه دارند اما ما در زمینه آب و برق آنقدر مشکل داریم که فعلا هیچ نظری نسبت به ایشان نمی‌توانیم داشته باشیم.»

البته علاوه بر این موارد، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، محمد جواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در گفتگو با «انرژی امروز» و بسیاری دیگر از نمایندگان در گفتگو با رسانه‌های مختلف از عملکرد و برنامه های اردکانیان دفاع کرده اند؛ البته بنا بر تجربه بیطرف هیچ نتیجه قطعی نمی‌توان از این سخنان گرفت اما به نظر می‌آید در این بین به جز مجمع نمایندگان خوزستان در حال حاضر بقیه نگاه منفی و عزمی برای رای ندادن به اردکانیان ندارند مگر اینکه فراکسیونها موضع گیری مستقیمی انجام دهند، که فعلا بنابر سخنان  تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس، نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی و جعفرزاده ایمن آبادی نایب رییس فراکسیون مستقلان ولایی چنین تصمیمی اعلام نشده است.  البته باید امیدوار باشیم که در این روزها جلسه‌های میدان آرژانتینی نیز پایان دهنده تحلیل ها نباشد.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه

احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

tags # تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه