Web Analytics Made Easy - Statcounter

ر­ئیس مرکز گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی از کشف یک خاور کالاهای خارجی قاچاق از جمله اسپیکر، لوازم جانبی تلفن همراه، کابل و سایر لوازم صوتی در میدان ولیعصر تهران خبر داد.

بهمن حسن بیگی در مصاحبه اختصاصی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: پس از تماس مرکز پیام وزارت دادگستری مبنی بر تخلیه کالای قاچاق در یکی از واحد‌های مسکونی، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با هماهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نماینده گمرک در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از بازرسی از یک دستگاه خاور تعداد زیادی کالای خارجی از جمله اسپیکر، لوازم جانبی تلفن همراه، کابل و سایر لوازم صوتی کشف شد و مدارک و مستندات ارائه شده هیچ تطابقی با پروانه و اظهارنامه گمرکی نداشت و همه این کالا‌ها به ظن قاچاق توقیف و دستگاه خاور پلمپ شد.
حسن بیگی گفت: پرونده برای بررسی و رسیدگی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فاتب قرار گرفت.
وی افزود: نظر به اینکه ترخیص کار در زمان واردات، نام کالا‌های وارداتی را در اظهارنامه گمرکی درج نکرده بود لذا بررسی موضوع از سوی کارشناسان گمرک میسور نبود.
رئیس مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی گفت: نظر به اینکه براساس قانونِ امور گمرکی، همه تاجران و وارد کنندگان حقیقی یا حقوقی کالا باید در زمان ورود کالا، نام و مشخصات کالای وارداتی را در اظهارنامه گمرکی درج کنند تا کارشناسان گمرک بتوانند بررسی کنند لذا این تخلف قابل پیگرد است و در مقام رسیدگی جز مدارک و مستندات غیر قانونی محسوب می‌شود.
  
  
کشف مقادیر زیادی مکمل‌های دارویی غیر مجاز
 رئیس مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی از کشف مقادیر زیادی مکمل دارویی غیر مجاز با بسته بندی غیر مجاز خبر داد.
بهمن حسن بیگی در مصاحبه اختصاصی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس گزارش‌های رسیده از یکی از هموطنان مبنی بر بسته بندی و تولید مکمل دارویی غیر مجاز در یکی از واحد‌های مسکونی مجتمعی در مرکز شهر تهران، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور کارشناسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نیروی انتظامی در محل حاضر شد.
وی افزود: پس از حضور در این محل تعداد زیادی قوطی خالی مکمل دارویی در یک واحد از این ساختمان‌ها کشف شد که به صورت غیر مجاز مکمل‌های دارویی در آن بسته بندی می‌شد.
حسن بیگی گفت: پس از بررسی‌ها مشخص شد که در کنار فروش مکمل‌های دارویی دارای پروانه ساخت بسیاری از این مکمل‌ها فاقد مجوز بهداشت و بسته بندی بود که این مکمل‌ها اعم از پودر، قرص و آمپول به صورت قاچاق وارد کشور شده و فاقد مشخصات بهداشتی و پروانه ساخت وزارت بهداشت بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این مکمل‌ها دارویی است و باید در داروخانه‌ها با تجویز پزشک و با تعیین میزان دوز برای ورزشکاران به فروش برسد، لکن به صورت غیر مجاز و زیرزمینی خارج از منظر کارشناسان سازمان غذا و دارو و با قیمتی بیش از قیمت عرف بازار به فروش می‌رسد.
این قاضی تعزیرات گفت: براساس نظر کارشناسان غذا و دارو این مکمل‌های تقلبی و قاچاق که قطعاً به تأیید سازمان غذا و دارو نیز نمی‌رسد موجب بروز بسیاری از بیماری‌های کلیوی و کبدی در ورزشکاران شده است و شاهدیم که مربیان ورزشی به صورت غیر مجاز این مکمل‌ها را در اماکن ورزشی تجویز می‌کنند.
حسن بیگی افزود: به همه افرادی که در تهیه، توزیع، حمل و نگهداری این نوع مواد و مکمل‌های دارویی اقدام می‌کنند هشدار داده می‌شود مرتکب این تخلفات نشوند چرا که در صورت کشف این مواد مجازات‌های سنگینی از جمله جریمه و حبس برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ هادی کیان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در پی سرقت تلفن همراه و وجه نقد یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان در کمتر از ۵ ساعت و با اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ برادر که از سارقان سابقه دار بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی خود اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087882

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک