Web Analytics Made Easy - Statcounter

استخدام 77نیروی جدید در آموزش پرورش الیگودرز شبهاتی در خصوص اولویت قوم گرایی برای نحوه جذب این افراد مطرح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک ، پس از انتشار خبر استخدام ۷۷ نفر از نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش  شبهه هایی مبنی بر استخدام  گزینشی و وابستگان نماینده الیگودرز در فضای مجازی انتشار یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر چه  امروزه فضای مجازی برغم ویژگی های مثبت دارای نقاط منفی نیز می باشد که یکی از آنها  انتشار اخبار نادرست و رواج شایعات است و قابل توجه نیستند ولی با توجه به اینکه مطلب اعتراضی نسبت به چگونگی استخدام نیروهای حق التدریسی از سوی یکی از شهروندان عزیز در فضای مجازی  انتشار یافت بر اساس رسالت رسانه ای ارائه توضیحاتی در این خصوص را لازم و ضروری می دانم.  

روز گذشته در پی مراجعه به آموزش و پرورش ضمن هماهنگی با یکی از مسوولین اداره لیست مورد نظر را بررسی نموده تا پاسخی صریح برای تایید و یا رد شبهات مطرح شده بیابم و با توجه به مواردی که در پی خواهد آمد  یقینا آنچه در فضای مجازی انتشار یافت با واقعیت فاصله ای از شنیدن تا دیدن دارد.

 

اولا تعداد ۵۵ نفر از کسانیکه به استخدام آمورش و پرورش در آمده اند از جمله متقاضیانی هستند که در دوران قبل از مدیریت فعلی آموزش و پرورش درخواست داده و پرونده آنها شکل گرفته است.

 

ثانیا اگر چه به مرز بندی بویژه در قومیتها اعتقاد ندارم و آن را آفت توسعه و پیشرفت می دانم اما برای آنکه پاسخی در خور داده شده باشد به ناچار باید عنوان نمایم که در لیست  ۷۷ نفره مورد اعتراض تنها نام چهار نفر از وابستگان به طایفه ای که مورد اعتراض قرار گرفته وجود داشت ، اما شاید در بین متقاضی دارای شرایط استخدام بوده که به او توجه نشده و در این مورد نیز معترض می تواند از طرق قانونی روال احقاق حقوق خود را پیگیری نماید.

 

به هر حال همانگونه که همگان استحضار دارند الیگودرز رتبه نخست بیکاری در استان را دارا می باشد ، با شنیدن  خبر غم انگیز آمار بیکاری  گیریم مباحثی که  مبنی بر استخدام وابستگان نماینده در فضای مجازی منتشر می شود صحت داشته باشد، که با توجه به آنچه عرض شد  واقعیت ندارد، حال چرا باید ناخوشایند باشد که از این لشکر بیکار تعداد ۷۷ نفر کاسته شود!؟

 

 تا کی باید منتظر بمانیم که سرمایه گذاران فراری از شهرستان با ایجاد کارخانه ای کوچک ۷۷ نفر از نیروهای بیکار را در خوشبینانه ترین حالت بکار بگیرند؟ و پس از مدتی هم ورشکست و تعطیل و بیکاری از سرگرفته شود؟

 

 چه تفاوت می کند که بیکاران سامان یافته  وابسته به  کدام قوم ، طایفه ، گروه و جناح می باشد؟  براستی چرا در بحث تحمیل نیروهای غیربومی به ادارات شهرستان  که سالهای قبل اتفاق افتاد و نگارنده در روزنامه های شهرستان  از وضع موجود انتقاد نمودم معترضین امروز به نیروهای همشهری هیچ سخن نگفتند؟!  شاید عنوان شود آن زمان فضای مجازی نبود ، ولی امروز که هست.

 

 چرا از سرنوشت مستخدمین غیر بومی هیچ نمی پرسید و اعتراضی نمی کنید؟! آیا می دانید نیروهای غیر بومی پس از مدتی فعالیت در ادارات الیگودرز برغم تعهدات با رابطه به محل سکونت خود منتقل شده وپست آنها در شهرستان خالی و منتظر دیگر نیروهای غیر بومی می باشد.

 

دوستان عزیز برغم انتقاداتی که به برخی عملکرد های دکتر خدا بخشی و اطرافیانش وارد است  و بارها مطرح شده است و یقینا بازگو می شود ، وی با همراهی و تلاش مدیریت و معاونت اداره آموزش و پرورش فرصتی برای استخدام ۷۷ نیروی بیکار و سرگردان این شهرستان فراهم نموده است که انصاف نیست این فرصت برای او و مجموعه آموزش و پرورش  به  تهدیدی جدی تبدیل شود که یقینا عواقب این تهدید گریبان شهر و مردم را خواهد گرفت و خسران جبران ناپذیری نصیب اشتغال خواهد کرد.

 

 همچنین اینکه عنوان می شود آموزش و پرورش اسامی استخدام شدگان را منتشر نمایدبه نظر من منطقی و روش  درستی نمی باشد و بنا نیست کسی استخدام شده و آبروی او و خانواده اش در فضای ولنگار مجازی به سخره گرفته شود.

 

اما مسوولین آموزش و پرورش اعلام نموده اند هر دوست عزیزی شبهه ای در خصوص لیست مورد نظر دارد مراجعه نموده تا با رویت اسامی وحتی نام پدر مستخدمین اگر بدیده انصاف بنگرند شبهات برطرف خواهد شد.

 

به هر حال امیدواریم تمام انتقادات ما سازنده و همراه با انصاف و صرفا در راستای مصالح و خواست مردم باشد و حقیقت را فدای خواست ها و هوی نفس نکنیم.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی