Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - 28 مهر ماه گذشته انتشار خبری آتش سوزی در اراضی ملی زمانگریوه در فضای مجازی شهرستان کامیاران و تکذیب آن از سوی رئیس منابع طبیعی شهرستان در روز بعد، به موضوع بحث جنجال برانگیز این روزهای فضای مجازی در کامیاران تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، با توجه به حساس شدن بحث و زیر سوال رفتن مدیریت منابع طبیعی شهرستان و در مقابل گسترش این تفکر که کانال های تلگرامی و فضای مجازی تبدیل به تهدید برای فضای واقعی جامعه شده اند، خبرگزاری ایرنا برای کشف و بیان واقعیت ها، به سراغ طرف های درگیر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کانال تلگرامی پلتوک دومین کانال خبری دارای بیشترین عضو در میان دیگر کانال های فعال در این بخش در شهرستان کامیاران (حدود چهار هزار نفر) منبع انتشار خبر آتش سوزی زمانگریوه در این شهرستان بود.
مدیر کانال پلتوک در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: براساس گزارش های مردمی رسیده و با توجه به حضور اتفاقی در زمان آتش سوزی در منطقه و مشاهده این اتفاق با فاصله دور از آتش سوزی، هیچ تردیدی برای تایید این خبر نداشتیم.
عادل امانی در خصوص تکذیبیه منابع طبیعی مبنی بر عدم آتش سوزی در زمانگریوه افزود: با پیگیری های انجام گرفته در این خصوص، رئیس منابع طبیعی شهرستان از سوی مدیریت منابع طبیعی استان کردستان موظف به بازدید از منطقه شد که اینجانب نیز ایشان را همراهی کردم.
امانی با اشاره به اینکه رئیس منابع طبیعی کامیاران حاضر به همراهی نشد، اظهار کرد: در بازدید از این منطقه سه کارشناس این اداره حضور یافتند و صحت آتش سوزی در منطقه توسط کارشناسان منابع طبیعی کامیاران تایید شد.
وی شرط مدیریت موفق را آگاهی و اشراف کامل بر حوزه مدیریتی دانست و یادآور شد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و اراضی ملی کار در این عرصه حساس است و مدیریت این بخش باید به افراد بومی و آشنا به امور واگذار شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کامیاران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کانال های تلگرامی که در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می کنند باید قبل از هر چیز به مسئولیت سنگینی که بر عهد دارند، واقف و آگاه باشند.
اسماعیل پیروندی با اشاره به اینکه محل مورد نظر در نقشه منابع طبیعی جزء اراضی ملی روستای دژن محسوب می شود، افزود: عرصه مورد نظر در گذشته توسط فردی از اهالی منطقه به منظور تصاحب، تخریب شد و در این ارتباط پرونده تشکیل و به دادگاه ارجاع و دست این متصرف از این اراضی کوتاه شد.
وی با بیان اینکه این عرصه برای دومین بار توسط این فرد تخریب شده است، تاکید کرد: مساله آتش سوزی که در آن منابع طبیعی به سوء مدیریت از سوی برخی در فضای مجازی شهرستان متهم شد، قصد عمدی این فرد برای تصاحب دوباره این عرصه بوده است.
پیروندی یادآور شد: سه نفر از کارشناسان این اداره در راستای شفاف سازی اذهان عمومی به همراه مدیر کانال پلتوک از عرصه مورد نظر بازدید و تمام شرایط آن را برای وی تشریح کردند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اشاره به اینکه با هرگونه تخریب اراضی ملی به صورت جدی برخورد خواهد شد، اضافه کرد: این اداره علیه این فرد متخلف (متصرف اراضی ملی) اقدام قضایی می کند.
از این اتفاق می توان نتیجه گرفت که رسانه ها و فعالان فضای مجازی باید قبل از انتشار هرگونه مطلبی راستی آزمایی های لازم را انجام داده و مدیران نیز باید با حس مسئولیت پذیری بیشتری در کنار رسانه ها و فضای مجازی آگاهی بخشی داشته باشند.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج با مساحت هزار و 852 کیلومتر مربع حدود 7.6 درصد از کل مساحت استان کردستان را شامل می شود که 96 هزار هکتار از این مساحت مراتع و 32 هزار هکتار آن جنگل است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7349/9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)