Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دخالت‌ها و فتنه‌هاي دشمنان اسلام و عراق گفت: به دشمنان هيچ گونه اعتمادي نيست زيرا پشت سر تمامي فتنه‌هايي که عليه ملت عراق صورت گرفته است، چه فتنه داعش و چه فتنه تقسيم عراق و چه ديگر فتنه‌ها همين دشمنان قرار دارند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله سيد محمودهاشمي‌شاهرودي عصر امروز - پنجشنبه- در ديدار «حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق ، پيروزي ملت عراق در کرکوک و پيروزي‌هاي حاصله عليه داعش را تبريک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن ابراز اميدواري براي رفع کامل مشکلات اقليم کردستان عراق افزود: وحدت ملت عراق و حفظ تماميت ارضي اين کشور به دست مردم، نيروهاي مجاهد حشدالشعبي و با تدبير و هدايت مسئولان عراقي صورت گرفته است.
وي با اظهاراميدواري براي گسترش روابط دو کشور ايران و عراق گفت: جمهوري اسلامي از کمک‌هاي گوناگون به ملت عراق فروگذارنکرده و در حوزه‌هايي چون ساخت و صيانت از عتبات عاليات، سازندگي شهرها و به ويژه رفع فتنه‌ها از مردم و نظام عراق، همت داشته است، همچنان که هم اکنون نيز براي ادامه اين روند آمادگي دارد و مردم عراق در صحنه عمل نيز اين اقدامات را مشاهده کرده اند.
وي رمز موفقيت ملت عراق را قدرت، شوکت و وحدت اين ملت در کنار يکپارچگي حکيمانه با مديران و مسئولان عراق دانست و افزود: چنين وحدتي بحمدالله در عراق تحقق يافته و بر خلاف خواست دشمنان امت اسلام و ملت عراق روز به روز تعميق مي‌شود.
** تلاش مي کنيم ديدگاه‌هاي کشورهاي منطقه را به هم نزديک کنيم
نخست‌وزيرعراق در ادامه اين ديدار با تشکر از ميزباني رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما پيروزي غرور آفرين خود را مديون وحدت همه آحاد ملت عراق هستيم و به رغم آن که تروريسم، ويراني‌هاي بسياري در عراق به بار آورده است، يکپارچگي ميان ملت و دولت را حفظ کرده ايم و نيروهاي نظامي عراق نيز تجربه‌هاي بسيار خوبي اندوخته‌اند.
حيدر العبادي با اشاره به آخرين عمليات عليه داعش در غرب الانبار افزود: عمليات امروز در عراق توسط نيروهاي مردمي صورت گرفت که اميدواريم آخرين عمليات عليه داعش بوده و به نابودي کامل آنها منتهي شود.
نخست‌وزير عراق در باره رفع توطئه تقسيم عراق نيز گفت: تجزيه‌طلبان ابتدا قصد مقابله با ارتش عراق را داشتند، اما با درک هزينه‌هاي سنگين اين تقابل از اين اقدام منصرف شدند و جلوگيري از تجزيه عراق بدون اقدام نظامي و با تکيه بر نيروهاي مردمي صورت گرفت.
وي درپايان اظهارداشت: تلاش ما بر اين است که ديدگاه‌هاي کشورهاي منطقه را به هم نزديک کنيم و همکاري‌هاي سازنده‌اي براي رفع مشکلات منطقه و گسترش ارتباطات در زمينه‌هاي اقتصادي، به ويژه با جمهوري اسلامي داشته باشيم.
به گزارش ايرنا، «حيدر العبادي» شب گذشته در صدر يک هيات بلند پايه سياسي اقتصادي وارد تهران شد و صبح امروز پس از مراسم استقبال رسمي در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعد آباد با «اسحاق جهانگيري» معاون اول رئيس جمهوري ديدار و در خصوص راه هاي گسترش روابط دو جانبه و مسائل منطقه اي و بين المللي گفت و گو کرد.
نخست وزير عراق در اين سفر يک روزه به تهران، علاوه بر ديدار و گفت و گو با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، با حسن روحاني رئيس جمهوري رئيس جمهوري و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ديدار و درباره آخرين تحولات منطقه و توسعه روابط دو جانبه رايزني کرد.
اين دومين سفر دوره اي نخست وزيرعراق طي هفته جاري است؛ در اوايل هفته جاري العبادي به سه کشور عربي عربستان سعودي، مصر و اردن سفر کرد و گسترش مناسبات و ارائه چشم انداز عراق براي آينده منطقه را با مسوولان عالي رتبه اين کشورها مطرح کرد.
نخست وزير عراق همچنين روز گذشته قبل از عزيمت به تهران، در آنکارا پايتخت ترکيه با «بينالي يلدريم» همتاي ترکيه اي خود و «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهوري اين کشور، ديدار و در خصوص روابط بغداد- آنکارا و مسائل منطقه اي رايزني کرد.
سيام*1724*3070**
تنظيم کننده: داود نخ کوب نياسر**انتشار دهنده: حسين فتح الهي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی