Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: چشم‌انداز نشست‌های بررسی طرح آمایش سرزمینی باید ارائه برنامه‌های مستدل و ترسیم چشم‌اندازهای واقع‌بینانه باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست بررسی طرح آمایش سرزمینی شامگاه پنجشنبه با حضور روسا، معاونان و کارشناسان سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های هرمزگان و یزد در بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست صالح دریانورد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی و استان‌ها یک طرح پخته در راستای کمک به نظام برنامه‌ریزی است.

وی بیان کرد: این حرکتی که منطقه هشت در تکمیل و اجرای طرح آمایش سرزمینی آغاز کرده باعث می‌شود نسبت به توسعه پایدار با عمق بیش‌تری فکر کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان ادامه داد: چشم انداز این نشست‌ها باید ارائه برنامه‌های مستدل و ترسیم چشم اندازهای واقع بینانه باشد.

عباس مرادی، مدیر پروژه آمایش سرزمینی استان هرمزگان نیز گفت: یکپارچگی درون منطقه‌ای و هویت منطقه‌ای و انطباق با برنامه‌های ملی دواصل مهم در الگوی پیشنهادی استان هرمزگان برای تدوین چشم انداز منطقه هشت در اجرای طرح آمایش سرزمینی است.

وی افزود: در مدل استان هرمزگان سه مسیر کریدورهای منطقه‌ای و ناحیه‌ای و محورهای تخصصی استان‌ها طراحی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: طرح آمایش سرزمینی همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را دربر دارد لذا براساس آینده‌های محتمل پیش روی استان، استراتژی‌های لازم در این طرح را باید تدوین کرد.

مرادی با تاکید براینکه توسعه پایدار محل تلاقی جامعه، اقتصاد و محیط زیست است، گفت: فصل مشترک اجتماع اقتصاد و محیط زیست است که توسعه پایدار شکل می‌گیرد، لذا براساس ماهیت آمایش سرزمین ما حق تاکید بر روی یک مؤلفه بدون درنظرگرفتن سایر مؤلفه های توسعه را نداریم.

محمد زالی مدرس دانشگاه و عضو طرح آمایش سرزمینی استان هرمزگان نیز در تشریح الگوی پیشنهادی استان هرمزگان برای تدوین چشم انداز منطقه هشت ویژگی‌های مدل این استان را مبتنی بر تمرکز برآینده پژوهی، اتکا به دانش جمعی تیم آمایش، توجه به رویکرد برنامه ریزی مشارکتی وفادارانه و همگرایی منطقه‌ای و هم افزایی درون منطقه‌ای دانست.

وی افزود: توجه به پیشران‌ها و عوامل کلیدی در چشم انداز مدل هرمزگان به خوبی توجه شده است و در این الگو سه محور برنامه ریزی مشارکتی با رویکرد اجماع محلی، منطق برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی ارشادی با رویکرد وفادارانه ترسیم و تدوین شده است.

به گزارش تسنیم طبق صحبت‌های مدیر پروژه آمایش سرزمینی استان هرمزگان، طرح آمایش سرزمینی برای تدوین چشم انداز منطقه هشت که شامل استان‌های هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان است، زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان تا سال 97 نهایی شود.

انتهای پیام/

R7720/P1357/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجتماع امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر اشتری روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری «اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌های کرج» اظهار کرد: این اجتماع جمعه  ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۷ عصر در زمین چمن ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی- مذهبی ۱۲ کمیته تشکیل شده و از نمایندگان تشکل‌ها و ادارات مختلف کرج دعوت به عمل آمده تا در جلسات مربوطه شرکت کنند.

وی توضیح داد: البته با توجه به اینکه همه مردم علاقه خاصی به امام هشتم شیعیان دارند، بیشتر بر مشارکت گروه‌های مردمی در این اجتماع متمرکز شده است و قطعا شاهد حضور اقشار مختلفی در این رویداد خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای برقراری امنیت، شکل پذیرایی، نحوه حمل و نقل شرکت کنندگان و ... صورت گرفته و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این اجتماع باشیم.

رئیس ستاد مردمی اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها توضیح داد: در این رویداد شاهد بخش‌های مختلفی چون برپایی غرف فرهنگی، نقاشی، عکاسی و ... هستیم و علاوه بر این، از مهمانان ویژه برای حضور در این اجتماع دعوت می‌شود

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان