Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل طرح آمایش سرزمین استان تا 2 ماه آینده، گفت: تهیه این سند انسجام دهنده کار و فعالیت در جهت توسعه است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد آمایش سرزمین استان اظهار کرد: سند آمایش سرزمین یک سند مرجع است، اگر این سند در سطح ملی و استانی آماده باشد باید همه برنامه ها از جمله برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را از روی این سند تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از مهمترین عوامل پراکندگی که در توسعه استان ایلام وجود دارد و سازمان های تصمیم گیری بر محور آن حوزه عمل می کنند، نبود برنامه آمایش سرزمین است.
استاندار ایلام با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت تهیه این سند بهره گیریم بر ضرورت همراهی دستگاه‌ها در تدوین سند آمایش تاکید کرد و یادآور شد: سال پایان تدوین برنامه آمایش سرزمین سال 96 است، اگر طرح مطالعات آمایش استان ظرف 2 ماه آینده آماده نشود سال پایه 97 را از دست خواهیم داد.
سلیمانی دشتکی راهبرد را ماموریت فعلی در تهیه آمایش سرزمینی استان دانست و گفت: به طور قطع با تهیه سند آمایش سرزمینی استان می ‌توانیم در سطح ملی برنامه ریزی های لازم نیز انجام شود، بعد از آن باید در سطح کلان جهت دهی‌ها هماهنگ و در ادامه کار منسجم ‌تر از وضع موجود کار کنیم.
وی یادآور شد: از مشاوران و ناظران طرح آمایش استان و مسئولان ذی ربط درخواست می کنیم در این مدت (2 ماه) با جدیت بیشتر در این خصوص گام بردارند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.
استاندار ایلام تاکید کرد: اجرای طرح آمایش استان با همکاری همه دستگاه‌های دولتی، عمومی و حاکمیتی امکان‌پذیر است، همه باید به روز پاسخگوی خواسته های مشاوران و ناظران و سازمان برنامه بودجه باشند و اولویت دستگاه ها را با کار کارشناسی و تخصصی ظرف مدت یک هفته با اسناد بالا دستی و پایین دستی ارائه کنند تا کارها به پیش رود.
سلیمانی دشتکی به نقش تاثیرگذار آمایش سرزمینی در برنامه ‌ریزی آینده تاکید کرد و خواستار ارائه برنامه بلند مدت در تدوین این طرح متناسب با مزیت های استان شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجتناب از توزیع نامتوازن برنامه ها گفت: هرگاه همه چیز را مساوی نگاه کنیم نتیجه عقب گرد است، در خصوص اجرایی هدفمندی یارانه ها به همه به طور یکسان نگاه شده است، اگر عدالت را حساب می کردیم باید این مهم به دهک های پایین با ساز و کاری خاصی عمل می شد تا منابع به هدر نرود، چون برنامه وجود ندارد فکر می کنیم مساوات بهترین برنامه است ولی این ظلم است.
مدیر علمی طرح آمایش سرزمینی ایلام نیز در این نشست گفت: این استان از لحاظ سطح سرمایه اجتماعی در کشور رتبه 15 را به خود اختصاص داده است.
خدر فرجی راد افزود: استان ایلام از نظر وجود منابع عظیم انرژی ، نیروی انسانی و بخش آب و خاک دارای ظرفیت های بسیاری است ولی تاکنون از این استعدادها به خوبی بهره برداری نشده است.
وی تاکید کرد: به لحاظ دارا بودن ظرفیت های اجتماعی ایلام جزو استان های اول کشور است اما با وجود ظرفیت و پتانسیل های موجود خاص از نظر دستاورد توسعه جزو استان های آخر کشور بوده و دلیل این امر استفاده نکردن از این مواهب و استعدادهاست.
مدیر علمی طرح آمایش سرزمینی ایلام اضافه کرد: باید رویکردی اتخاذ شود تا این قابلیت ها جنبه اجرایی پیدا کند، گسترش عدالت اجتماعی، حفاظت محیط زیست و از همه مهمتر رفع محرومیت ها در نقاط شهری و روستایی از جمله اصولی است که برنامه آمایش استان بدنبال آن است.
فرجی راد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در راستای اجرای طرح آمایش بتوانیم استانی شکل گیرد که بهره برداری بهینه از منابع ایجاد و نیازهای خود را تامین کند.
وی یکی از مشکلات موجود استان را نبود اطلاعات دقیق از وضعیت دستگاه های اجرایی ذکر کرد و اضافه کرد: بسیاری از آمارها مربوط به سال 85 است که می طلبد نسبت به دریافت اطلاعات جدید اقدام شود.
به گزارش ایرنا ، سند آمایش سرزمین به معنای سند و نقشه راهی برای بهره ‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است، در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، ساماندهی و نظام بخشی می‌شود.
این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی‌های فضایی مناطق است.
استان ایلام با 10 شهرستان و مساحت 2 میلیون هکتار، 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
3032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: کار یک ارزش والاست و کارگر وقتی می‌گوید من کارگرم باید احساس غرور کند.

وی به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متاثر از نگاه و روی‌کرد کارگران است.

ی اضافه کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: به لطف شما کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و … گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در این نشست بود.

براساس این گزارش، با درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

???? شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

@ostandari_ilam

┄┄┅┅┅❅????????❅┅┅┅┄

????️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

????اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:

???? @IlamProvince_news :تلگرام

???? @ostandari_ilam :ایتا

???? @ostandariilam1: بله

کد خبر 6090313

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود