Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به انتشار کتاب و مقالات و ساخت فیلم‌های متعدد در زمینه تشریح ابعاد شخصیتی امیر‌المؤمنین علی(ع)، گفت: شخصیت‌های علمی، پژوهشگران، علما و بزرگان دین زحمات زیادی را در عرصه تشریح ابعاد شخصیتی  این امام همام انجام داده‌اند، اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که شخصیت حضرت علی(ع) آن‌قدر مهم و دست نیافتنی است که هرچه در این زمینه کتاب و مقاله نوشته شود نمی‌توان حق مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بعداز قرآن‌کریم کتاب نهج‌البلاغه بالاترین کتاب است که دقیق‌ترین و علمی‌ترین نامه‌ها، خطبه‌ها و کلمات قصار در آن وجود دارند.
طهماسبی با اشاره به این‌که یکی‌از بهترین شرح‌هایی که بر نهج‌البلاغه نوشته شده است متعلق به ابن ابوالحدید سنی مذهب است، عنوان کرد: این شرح که بر کتاب نهج‌البلاغه نوشته شده ایراداتی نیز دارد و هنوز جای کار روی این کتاب با ارزش وجود دارد.
امام جمعه کوهدشت با بیان این‌که هنوز جای کار روی شخصیت حضرت علی(ع) وجود دارد، تصریح کرد: می‌طلبد که علما، اندیشمندان، مورخین و فیلم‌سازان درباره شخصیت حضرت علی(ع) که بزرگ‌ترین شخصیت اسلام بعداز رسول اکرم(ص) است بنویسند و آثاری را خلق کنند.
وی نهج‌البلاغه را کتابی دانست که بسیاری از راه‌کارهای مسائل مهم جامعه را در خود دارد و تصریح کرد: در این کتاب نامه حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر که درباره حکومت‌داری است مشاهده می‌شود و همچنین در این کتاب نامه‌ها و خطبه‌های دیگری که در رابطه با خداشناسی و موضوعات دیگر است وجود دارد که در ابعاد مختلف می‌تواند مفید باشد.
طهماسبی با اشاره به تاسیس بنیادهای زیادی در کشور که در رابطه با نهج‌البلاغه کار می‌کنند، تأکید کرد: هنوز جای کار در رابطه با این کتاب ارزشمند وجود دارد و به جرأت می‌توان گفت که نهج‌البلاغه مظلوم واقع شده است.
امام جمعه کوهدشت با اشاره به این‌که در همایش‌ سیره علوی باید به سؤالات جامعه پاسخ داده شود، اظهارکرد: در این همایش‌ها باید به بخشی از سیره حضرت امیر(ع) توجه شود که اسلام ناب واقعی را که نور است، عرضه کند، این در حالی‌است که اگر سیره نبوی و علوی که نور اسلام را در بر دارند، به جامعه ارائه شوند، می‌توانند به شبهات و سؤالاتی که در جامعه است پاسخ دهند.
امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: اگر همایش‌ها با توجه به معضلات جامعه برگزار شوند می‌توانند در ابعاد مختلف تأثیرگذار باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید محمد قائنیان افزود: این همایش با هکاری هیئت سوارکاری، بسیج ورزشکاران و شهرداری دستگرد برخوار در باشگاه رویا سوار برگزار شد.
وی گفت: در این همایش انواع اسب‌های اصیل ایرانی عرب، دره شور، کرد و تعدادی از اسب‌های وارداتی با حضور سوارکارانی ماهر از شهرستان برخوار حرکات نمایشی اجرا کردند.
مسوول کمیته ورزشی اسب‌های اصیل استان اصفهان افزود: در این همایش با توجه به محدودیت فضا بیش از ۸ هزار نفر شرکت کردند و نیاز است برای برگزاری همایش نمایش‌های اسب توجه بیشتری شود.

دیگر خبرها

  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین