Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین آمادگاه مبارزه با ملخ صحرای جنوب کشور باحضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور ، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ، نماینده پنج شهرستان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان در شهرستان قلعه گنج افتتاح گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جازموریان ؛موسوی مدیر کل جهاد کشاورزی جنوب کرمان در آئین نخستین آمادگاه مبارزه با ملخ صحرای جنوب کشور در قلعه گنج،گفت :  ملخ صحرایی مهاجر که از حوزه آفریقا و همچنین حاشیه خلیج فارس به این منطقه وارد می شود، یکی از خطرناک‌ترین نوع آفت است که اگر مبارزه نشود، بعداز تکثیر ابتدا استانهای همجوار سپس کل کشور را فرا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی بیان داشت  : با توجه به این که تلاب  جازموریان  از  کانونهای مستعد تکثیر ملخ صحرائی  در سطح کشور می باشد  این آمادگاه در شهرستان قلعه گنج افتتاح گردید و استانهای جنوبی کشور نظیر هرمزگان سیستان و بلوچستان کرمان و بخشهای از خراسان جنوبی  را نیز پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: ملخ صحرایی مهاجر که از حوزه آفریقا و همچنین حاشیه خلیج فارس به این منطقه وارد شده یکی از خطرناکترین نوع آفت است که اگر در این زمینه مبارزه نشود، بعد از تکثیر ابتدا استان های همجوار سپس کل کشور را فرا خواهد گرفت.

موسوی گفت: کار مبارزه با ملخ  صحرائی در سطح 15-20 هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی افزود براساس تعهدات جمهوری اسلامی ،ما موظف هستیم این آفت را ردیابی ودر این منطقه که 350 هزار هکتار مرتع دارد مبارزه کنیم.

باغستانی رییس سازمان حفظ نباتات جنوب کرمان نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت : افت ملخ  از کشور عمان وارد جنوب کشور می شود و در جازموریان کانون اصلی ملخ کشور مستقر می شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کار مبارزه با ملخ جز کشورهای پیشرو است و در اسیا برترین کشور  محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!

مقامات یونان هشدار داده‌اند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابر‌های گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شده، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش باد‌های شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزود‌های غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابر‌ها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابر‌های گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگرد‌ها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش باد‌های شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

منبع: ایمنا

tags # اخبار جهان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود