Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@15:05:06 GMT

عقب نشینی آمریکا برابر کره شمالی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۵۷۴۶

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت: هدف آمریکا آغاز جنگ با کره شمالی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ماتیس روز جمعه در بازدید از مرز به شدت مستحکم کره جنوبی با کره شمالی گفت: هدف آمریکا آغاز جنگ با کره شمالی نیست بلکه متقاعد کردن کیم جونگ اون رهبر این کشور به دست کشیدن از زرادخانه هسته ای خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، ماتیس در بازدید از این منطقه غیرنظامی در شبه جزیره کره که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند افزود:  اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به رغم آنکه با محکومیت شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شده ، همچنان تهدیدی برای امنیت منطقه ای و جهانی است.
وی تصریح کرد :« همانطور که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرده است ، هدف ما جنگ نیست بلکه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره به گونه ای کامل ، قابل تایید و غیر قابل بازگشت است.»
ماتیس در عین حال تاکید کرد: کشورش در مقابله با تهدیدهای ناشی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در کنار کره جنوبی خواهد ایستاد.
همزمان خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد این کشور یک قایق ماهیگیری کره جنوبی را که شش روز قبل به طور غیر قانونی وارد آبهای کره شمالی شده بود روز جمعه آزاد خواهد کرد.
این قایق ماهیگیری کره جنوبی زمانی توقیف شد که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا برای مذاکرات درباره مسائل دفاعی وارد سئول پایتخت کره جنوبی شده بود.
تنش ها بین کره شمالی و آمریکا درپی آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی و جنگ لفظی روزافزون بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تشدید شده است. تهدیدهای ترامپ و کیم علیه یکدیگر به حدی رسیده که هرگونه محاسبه اشتباه می تواند منجر به رویارویی مسلحانه بین دو کشور شود.
خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد این قایق کره جنوبی 21 اکتبر توقیف شد و تحقیقات کره شمالی نشان داد این قایق و خدمه آن برای ماهیگیری وارد آبهای کره شمالی شده بودند.
­این خبرگزاری گزارش داد کره شمالی با در نظر گرفتن این مسئله که همه خدمه این قایق صادقانه به جرم خودشان اعتراف و بارها عذرخواهی کرده اند و خواستار بخشش شده اند ، تصمیم گرفت آن را آزاد کند.
این قایق و خدمه آن در آبهای مرز نظامی بین دو کره آزاد خواهد شد. کره شمالی و کره جنوبی عملا درحال جنگ با یکدیگر هستند زیرا جنگ سال 1950 تا 1953 بین دو کره با آتش بس متوقف شد و نه یک پیمان صلح.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، یک مقام وزارت وحدت کره جنوبی گفت این وزارتخانه اوایل این هفته از ناپدید شدن این قایق ماهیگیری کره جنوبی مطلع شد.
وی افزود خدمه این قایق 10 نفر هستند که هفت نفر آنها شهروند کره جنوبی و سه نفر دیگر نیز ویتنامی هستند.
آخرین باری که کره شمالی یک قایق کره جنوبی را آزاد کرد ، سپتامبر سال 2010 بود.
­

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایق هایی از جنس ملودی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم