Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@13:55:09 GMT

پیونگ یانگ برای مذاکره جدی نیست

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۰۰۸۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت کره شمالی همچنان به آزمایشهای هسته ای و این موضوع نشان می دهد هیچ گونه جدیتی برای مذاکره وجود ندارد.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی داد که تحقیقات مشترک درباره سوریه تمدید نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه اینترنتی لایو ستلایت نیوز، نائورت افزود: این قطعنامه در اواسط ماه نوامبر منقضی می شود. چند ماه پیش سازمان منع اشاعه سلاحهای هسته ای، مأموریتی حقیقت یاب در این باره انجام داد که آیا از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده شده است یا خیر. آنها با صدور بیانیه ای تأیید کردند که از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است. در مرحله بعد، تحقیق مشترک در این باره باید انجام می شد که چه کسی مسئول این حمله است. این تحقیق همچنان ادامه دارد.
چیزی که امروز می توانم به شما بگویم این است که شورای امنیت با مشارکت روسیه رأی داد که این حکم را تمدید نکند. این موضوع مایه نگرانی ما شده است.
به نظر ما مهم است که بدانیم چه کسی مسئول این حملات است که سبب کشته شدن شمار زیادی از افراد بی گناه، کودکان، زنان و افراد سالخورده در سوریه شده است.
دستورالعمل تحقیق مشترک بر این اساس بود که چه کسی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. روسیه اعلام کرد منتظر دریافت این گزارش است که قرار است در روز بیست و ششم ماه اکتبر منتشر شود. ما بسیار در این باره ناامید شدیم که روسیه ملاحظات سیاسی را بر مردم سوریه ترجیح داد که به طور ظالمانه ای کشته شدند.
نائورت همچنین گزارش ها درباره مقصر بودن نیروی هوایی آمریکا در کشته شدن مردم سوریه گفت: نمی دانم شما دقیقا به چه موضوعی اشاره می کنید. باید درباره این سؤال خاص از وزارت دفاع سؤال بپرسید. فقط می توانم بگویم که آمریکا موضوع کشته شدن غیر نظامیان را به شدت جدی می گیرد. اگر اتهام خاصی علیه آمریکا مطرح شده است در این باره اطلاعی ندارم.
او همچنین گفت: ما اکنون به پیروزی قابل توجهی علیه داعش در رقه دست یافته ایم. همچنان راه درازی در پیش داریم. نمی توانیم درباره کل سوریه اعلام پیروزی کنیم زیرا ما در همه نقاط این کشور حضور نداریم. اما حقیقت این است که توانستیم رقه را باز پس بگیریم. اجازه دهید به خاطر آوریم که رقه پایتخت خلافت اسلامی (داعش) بود و آنها حملاتی را علیه اروپایی ها انجام دادند که سبب کشته شدن شمار زیادی از افراد شد. حمله شهر نیس فرانسه را به خاطر بیاورید که در آن، یک کامیون به گروهی از غیر نظامیان حمله کرد. بمب گذاری بروکسل را به خاطر بیاورید. رقه یکی از دو پایتخت داعش بود. این موفقیتی بزرگ است که رقه باز پس گرفته شده است و نمی خواهم از اهمیت این موضوع بکاهم. این لزوما موفقیت آمریکا نیست، هر چند که ما نیز بخشی از آن بودیم. این موفقیت سوری ها است. این موفقیت از آن مردم سوریه است. و این یک پیروزی برای همه آنهایی است که خواهان صلح هستند و می خواهند داعش از بین برود.
او همچنین گفت: ما هنوز به مرحله از بین بردن کامل خلافت اسلامی نرسیده ایم. امیدوارم روزی بتوانم اعلام کنم که ما به طور کامل داعش را شکست داده ایم اما اکنون چیزی که می توانم بگویم این است که ما پایتخت های دوگانه داعش را باز پس گرفته ایم، یکی موصل و دیگری رقه. باید بگویم که ائتلاف -متشکل از هفتاد و سه کشور و دیگر شرکای ما- به طور جمعی داعش را در این مناطق شکست دادند و این شهرها را باز پس گرفتند.
نائورت گفت: دولت قبلی برای باز پس گیری مناطق تحت کنترل داعش تلاش کرد اما این دولت تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ این تلاش ها را دو چندان کرد تا بتواند همه مناطق را از داعش باز پس بگیرد. طی چند سال گذشته اتفاقات وحشتناک زیادی رخ داد. اجازه دهید به شما سوزانده شدن خلبان نیروی هوایی اردن به دست داعش، گردن زدن بزرگسالان و کودکان، اتفاقات برای ایزدی ها و مسیحیان را یادآوری کنم. این اتفاقات وحشتناک در حال حاضر گهگاه رخ می دهند اما همانند گذشته این اتفاقات تکرار نمی شوند. این دولت تلاش های خود را دو چندان کرد و ما اکنون می توانیم شاهد موفقیت ها در این زمینه باشیم.
داعش بخش های زیادی را تحت کنترل خود داشت و همه نیروهای ما در کنار یکدیگر تلاش کردند. ما با کمک دیگر نیروهای ائتلاف و دولت عراق توانستیم بخش های زیادی را از داعش باز پس بگیریم.
همچنین باید بگویم آزادسازی رقه یک پیروزی نه تنها برای ائتلاف بلکه برای مردم سوریه بوده است.
ما همچنین با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم و افزایش ثبات منطقه ای همکاری می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحولات در شبه جزیره کره و مذاکرات احتمالی با پیونگ یانگ گفت: ما قبلا در این باره زیاد صحبت کرده ایم. آمریکا بسیار تمایل دارد که بتواند با کره شمالی مذاکره کند. ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم. کره شمالی همچنان به آزمایش موشک های بالستیک ادامه می دهد. این کشور همچنان به آزمایشهای هسته ای خود نیز ادامه می دهد. این موضوع نشان می دهد که هیچ گونه جدیتی برای دور هم نشستن و برگزاری مذاکرات وجود ندارد.
آنها نشان نداده اند که به گفتگو کردن تمایل دارند. موضع ما در این باره تغییر نکرده است. موضع ما همان موضع هفته گذشته و هفته های گذشته است. آنها باید ثابت کنند که در این باره جدی هستند.
او همچنین درباره سخنان سناتور باب کورکر درباره نقش ترامپ برای رهبری آمریکا و سیاست خارجی این کشور به ویژه در ارتباط با برگزاری مذاکرات درباره کره شمالی گفت: رئیس جمهور فرمانده کل قوای آمریکاست. رئیس جمهور استانداردها را تعیین می کند. این رئیس جمهور و دولتش است که تعیین می کنند ما چکار کنیم. وزیر امور خارجه به نیابت از دولت، رئیس جمهور و مردم آمریکا و کاخ سفید اقداماتی را در زمینه دیپلماسی انجام می دهد. از این رو، همه آنچه که شاهد آنیم کمپین برای دیپلماسی و کمپین اعمال فشار از طرق صلح آمیز است. ما خشنودیم که سازمان ملل متحد نیز در حال انجام دادن اقداماتی در این زمینه است. ما همچنان به دنبال کردن کمپین های اعمال فشار صلح آمیز خود ادامه می دهیم.
نائورت همچنین درباره لایحه تحریم های روسیه گفت: بر اساس این لایحه، وزارت امور خارجه آمریکا باید اقدام به شناسایی اشخاصی کند که با عملیات اطلاعاتی و دفاعی روسیه مرتبط هستند و این افراد هستند که تحت تحریم قرار خواهند گرفت. ما در حال تکمیل این روند هستیم. ما تلاش می کنیم در سریع ترین زمان ممکن این روند را تکمیل کنیم. می دانم اعضای کنگره در این باره نگران هستند. وزیر امور خارجه هفته پیش یا قبل از آن در این باره صحبت کرد و گفت این اقدامات باید سریعا انجام شود تا شرکای ما در ناتو و دیگر کشورهای جهان دستورالعمل های لازم را دریافت کنند و این تحریم ها را نقض نکنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ایندپندنت؛ توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر مذاکرات ادعایی خود با نمایندگان مکس فرستاپن اظهارنظر کرد.

توتو وولف گفت: نه، این یکی از شایعات است. مردم درباره اتفاق‌هایی که در پشت صحنه با رانندگان می‌گذرد، داستان می‌سازند، اما این چیزها باید پشت درهای بسته بماند. هر چیزی که علنی شده، در واقع نادرست است.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

پیش از این پورتال F1-Insider اطلاعاتی در مورد مذاکرات مکس فرستاپن راننده ردبول و تیم مرسدس منتشر کرده بود. علاوه بر این، گزارش شده است که پدر فرستاپن و مدیر برنامه‌اش  و از سوی تیم آلمانی توتو وولف و جیمز رتکلیف در این جلسه حضور داشتند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • واکنش کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاکرمی
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی؛ سند منتشرشده جعلی است
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد