Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > زنجان - استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان از وضعیت مناسبی در مقایسه با سایر استان ها در خصوص شرایط اقتصادی برخوردار است، گفت: امروز تاکید اصلی و سیاست غالب مدیریت عالی استان، استفاده از توانمندی های بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری خارجی و بهره گیری از منابع مالی بانک ها به منظور پیشبرد برنامه های مدنظر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین،  اسداله درویش امیری در دومین جلسه مجمع هم اندیشان توسعه زنجان، با اشاره به اشتغال 47 هزار نفر در مراکز تولیدی و صنعتی استان، اظهار کرد: این میزان از افراد مشغول به کار در مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی، حاکی از رونق کسب و کار در استان زنجان است که البته باید با برنامه ریزی های مناسب، بتوان برای افراد بیشتری در استان، فضای کسب و کار فراهم نمود.

وی از موافقت دولت به منظور احداث و راه اندازی 4 نیروگاه با ظرفیت تولید 2200 مگاوات برق و با اعتباری بالغ بر 2 میلیون یورو در زنجان خبر داد و در خصوص طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان-تهران، یادآور شد: برای اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های استان، تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان هزینه شده است.

مقام عالی اجرایی استان از صدور موافقت اصولی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان طی سال گذشته و 6 ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: با تمامی اقدامات صورت گرفته، استان در بخش سرمایه ‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، رتبه چهارم کشور و در بخش سرمایه ‌گذاری خارجی، رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان پرداخت تسهیلات جهت اشتغالزایی را از دیگر اقدامات دولت در استان دانست و اضافه کرد: در سال گذشته، تسهیلاتی به مبلغ 1150 میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، خوداشتغالی و مقاوم سازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده و در 6 ماهه اول سالجاری نیز 325 میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی و ۷۵ میلیارد تومان هم از محل طرح رونق به واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور اشتغالزایی اختصاص یافته است.

درویش‌ امیری به وضعیت صادرات استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده میزان صادرات از گمرک استان در 6 ماهه اول امسال، 141 میلیون دلار بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 89 درصد افزایش یافته است. همچنین صادرات کالاهایی که در استان تولید شده و از گمرک سایر استان ها صادر می شود، در 6 ماهه اول امسال، 215 میلیون دلار بود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 36 درصد افزایش داشته است.
وی به رشد صادرات استان در کشور و در مقایسه با سال ‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۴، سهم استان از صادرات کل کشور، ۰.۸۵ درصد بود که این رقم هم اکنون به ۱.۲۶ درصد رسیده است.
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه استان در زمینه مواد مصرفی، هیچ‌گونه وارداتی ندارد، اضافه کرد: میزان واردات استان در ۶ ماهه اول سالجاری، ۱۶۷ میلیون دلار بوده که این میزان واردات در زمینه ‌های مواد خام برای تولید و یا ماشین ‌آلات جهت راه‌اندازی واحدهای جدید می‌باشد. همچنین سهم استان زنجان از واردات کل کشور، ۰.۷ درصد است.
درویش امیری، به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح رونق اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، 362 میلیارد تومان از مالیات‌ واحدهای تولیدی استان که عمدتاً معوق سال های گذشته بودند، تقسیط شد و 35 میلیارد تومان مالیات برخی از مؤدیان مالیاتی، مورد بخشش قرار گرفت.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: میزان درآمد استان از طریق مالیات در 6 ماهه اول سالجاری، 360 میلیارد تومان بود.
گفتنی است مبلغ 721 میلیارد تومان، درآمد مالیاتی استان برای کل سال مصوب شده و برای سال آینده نیز مبلغ 775 میلیارد تومان پیشنهاد خواهد شد.

 

46 کلید واژه‌ها : استان زنجان - زنجان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد