Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی درخصوص شرایط فعلی واردات صافی دیالیز،گفت: برخی در حال حاضر معتقدند در بحث صافی دیالیز باید از تولیدات داخلی حمایت شود، البته ما نیز نظری موافق دراین باره داریم؛ اما حمایت از تولید داخل نباید به هرقیمتی انجام شود؛ یعنی قرار نیست از جیب مردم هزینه ای 2 برابری برای صافی دیالیز داشته باشیم، زیرا صافی دیالیز دردنیا نصف قیمت فعلی در کشور بوده و کیفیت بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی، افزود: قیمت تمام شده برای صافی دیالیز بسیار کمتر از آن چیزی است که درحال حاضر در بازار مصرف به مردم ارایه می شود، خریدار عمده دراین خصوص وزارت بهداشت و بیمارستان ها بوده و پولی که از جیب مردم، بابت این خرید این صافی ها پرداخت می شود؛ بنابراین ضمن احترام به تولید داخل حاضریم خرید این صافی ها را به قیمت انجام دهیم.

قیمت صافی دیالیز داخلی باید 10 درصد کمتر از قیمت واردات باشد

وی تاکید کرد: صافی دیالیز همانند گندم نیست که مجبور باشیم هزینه ای 2 برابری بابت آن پرداخت کنیم، اگر قیمت فروش این صافی ها کاهش پیدا کرد؛ البته نه مساوی با قیمت واردات آن؛ بلکه با 10 درصد تفاوت ، وزارت بهداشت از تولیدات داخلی حمایت می کند؛ درغیر این صورت تلاش می کنیم که منفعت مردم از نظر کیفیت ، سلامت و هزینه ها تامین شود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه تولید کنندگان داخلی صافی دیالیز باید ضوابط استاندارد را دراین خصوص رعایت کنند، گفت: بیماری که نیازمند درمان  با دیالیز است، باید هفته‌ای 3 مرتبه از تجهیزات و وسایل موردنیاز برای دیالیز استفاده کند؛ بنابراین باید از بهترین محصول با قیمتی مناسب استفاده کند؛ ضمن اینکه فشارهای وارده از سوی برخی دراین خصوص نتیجه عکس داشته و تاثیری نخواهد داشت.

وجود رانت در تولید صافی دیالیز در داخل کشور

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه کیفیت تولیدات داخلی صافی دیالیز متناسب با قیمت آن نیست، افزود: صافی دیالیز را درحال حاضر می توان با نصف قیمت تولیدات داخلی تهیه کرد، ضمن آنکه هیچ بحثی درخصوص دمپینگ کمپانی های بین المللی نیز مطرح نیست که بگوییم برای تخریب تولیدات داخلی قیمت واردات صافی دیالیز را کاهش دادند؛ زیرا این قیمت درطی سالیان گذشته وجود داشته است، بنده معتقدم برخی درتولید صافی دیالیز از رانتی استفاده می کنند که باید شکسته شود؛ به طوری که یا قیمت ها را متعادل می کنند، یا اینکه واردات این محصول همچنان وجود خواهد داشت.

فاصله تعداد درتخت های بیمارستانی با استانداردهای ملی بسیار زیاد است

وی درخصوص آخرین شرایط تکمیل ساخت بیمارستان های جدید در کشور به ویژه درتهران، تصریح کرد: تا جایی که دولت اعتبارات و منابع لازم را داشته باشد، به طورحتم پروژه ها در مناطق محروم و دارای کمبود تخت های بیمارستانی ادامه پیدا می کند؛ متاسفانه فاصله کشورما در میزان تخت های بیمارستانی با استانداردهای ملی بسیار زیاد است، البته باید توجه کرد که وظیفه دولت تنها درحوزه بهداشت و درمان نیست.

ساخت و سازهای بیمارستانی از سال آینده ساماندهی می شود

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بین وزارت بهداشت و راه و شهرسازی درخصوص ساخت بیمارستان های جدید هماهنگی کافی و لازم وجود دارد، گفت: از سال آینده ردیف تمامی پروژه های ساخت و ساز بیمارستانی با موافقت وزیرراه و شهرسازی به وزارت بهداشت منتقل می شود، البته تا آن زمان پروژه ها به شکل  مشترک دنبال می شود؛ ضمن اینکه انتقال پروژه های نیمه تمام به وزارت بهداشت به این معنی نیست که تغییری درمدیریت و پیمانکاران ایجاد می شود، بلکه اقدامات ساخت و سازی درحوزه بهداشت و درمان ساماندهی می شود.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه مسائل مربوط به ساخت و ساز درقالب یک شرکت مدیریت می شود، افزود: به طورحتم گرفتاری ها و مشکلات روسای دانشگاه ها در سراسر درکشور درحوزه ساخت و ساز رفع خواهد شد.

مقاوم سازی برای بیمارستان های تهران معنا ندارد

وی با تاکید براینکه تهدید ناشی از وقوع بحران در تهران وجود دارد، تصریح کرد: امکان مقاوم سازی برای بیمارستان ها درتهران وجود ندارد، زیرا 100 درصد ظرفیت بیمارستان ها تحت اشغال بیمار و خدمات هستند؛ بنابراین برای مقاوم سازی نباید بیماری را پذیرش کرد، البته بیمارستانی مانند امام خمینی که عمری بیش از 60 سال دارد، مقاوم سازی معنایی ندارد، بنابراین باید جایگزینی برای این بیمارستان در نظرگرفت.

قاضی زاده هاشمی ، افزود: امیدوارم شهردار جدید تهران و شورای شهر دراین زمینه همت کنند، بحت مقاوم سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی یکی از وظایف مهم اجتماعی این نهاد ها است،  انتظارمی رود که شهرداری به دولت و به وزارت بهداشت دراین خصوص و درتامین زمین و بخشی از هزینه ها برای ساخت بیمارستان ها کمک کنند؛ البته در تهران حداقل 3 هزار تحت بیمارستانی نیاز داریم، بنابراین امیدواریم بخش خحصوصی بامشارکت مشکلات را حل کند.

اعلام آمادگی شرکتی کره ای برای رفع مشکلات بیمارستان قلب شهید رجایی

وی تاکید کرد : یعنی زمین از سوی وزارت بهداشت و مراحل ساخت وساز را بخش خصوصی پیگیری کند،  به طورحتم نرخ خدمات در این مراکز متفاوت با مراکز دولتی است، البته از نظر اقتصادی این موضوع توجیه پذیر است؛ خوشبختانه طراحی های لازم دراین باره انجام شده به طوری که برای بیمارستان قلب شهید رجایی شرکتی کره ای اعلام آمادگی کرده و این موضوع در شورای اقتصاد نیز به تصویب رسیده است.

شهرداری مشکل مقاوم سازی بیمارستان ها درتهران را حل کند

 قاضی زاده هاشمی ، تصریح کرد: امیدواریم برای موارد دیگر پیش از مشارکت سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاری داخلی اعم از موسسات مالی و اعتباری، بانک ها و نهادهای دیگر دراین حوزه حضور پیدا کنند، اما در گام اول شهرداری تهران و بعد بخش خصوصی مشکل نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده بیمارستانی را باید حل کنند؛ به طورحتم اگر زلزله ای درتهران رخ دهد، مردم نیاز بسیاری به بیمارستان ها پیدا می کنند، اما این مراکز درحال حاضر خود درمعرض آسیب هستند، بنابراین باید فکری در خصوص ساخت و نوسازی بیمارستان ها کرد، ضمن اینکه موارد پدافندی به ویژه پدافند غیرعامل نیز باید  رعایت شود.

ضرورت رعایت پدافند غیرعامل در بیمارستان ها

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بیمارستان ها باید درحاشیه اتوبان ها قرارداشته تا امکان دسترسی  مردم در زمان بحران راحتر باشد، اما در حال حاضر این چنین نبوده و بیمارستان ها درمناطقی قرار دارند که اگر دربحران ها آسیب هم نبینند؛ به طورحتم دسترسی به آنها درزمان بحران غیرممکن و سخت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی