Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:04:22 GMT

چشم انداز اشتغال زایی روشن است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۶۷۲۸

چشم انداز اشتغال زایی روشن است

تبریز- ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست های اشتغال زایی دولت در سال گذشته موفقیت آمیز بود، گفت: امسال چشم انداز روشن تری پیش روست.

داود بهبودی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهارکرد: اشتغال زایی 650 هزار نفری سال گذشته بی سابقه است و امسال هم ایجاد فرصت شغلی برای یک میلیون نفر برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اینکه ایجاد اشتغال در جامعه احساس نمی شود به علت انباشت نیروی کار و ورودی بیش از توان اشتغال زایی موجود است.
وی نقش بخش خصوصی در ایجاد این میزان فرصت شغلی را بارز دانست و گفت: همانگونه که اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی بر دوش بخش خصوصی استوار است، در اشتغال زایی هم توان این بخش مورد توجه قرار گرفته است .
بهبودی با اشاره به اینکه سال گذشته آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت برنامه های اقتصادی مقاومتی در کشور انتخاب شد و جزو موفق ترین استان های کشور بود، دلیل اصلی این انتخاب و موفقیت را وجود سندتدبیر توسعه استان و همراهی بخش خصوصی عنوان کرد.
وی با اشاره به صادرات 2 میلییارد دلاری استان در سال گذشته اظهارکرد: در زمینه فعالیت های دانش بنیان و با استفاده از فناوری هایی نو رشد مناسبی را در استان شاهد هستیم که در جهت حرکت به سمت درون زایی و برون گرایی برنامه های اقتصادی مقاومتی تاثیرگذار خواهد بود .
بهبودی با اشاره به اینکه سند تدبیر توسعه استان در مرحله بازبینی است، گفت: پس از تکمیل این مرحله نتایج به ستاد اقتصاد مقاومتی گزارش می شود.
دولت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را برای سال جاری هدف گذاری کرده است که با توجه به منابع تسهیلاتی اختصاص یافته، سهم آذربایجان شرقی در حدود 50 هزار فرصت شغلی است.
نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تا 7 آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز دایر است .
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر