انواع آرایشگری شیطان از زبان آیت الله علمالهدی
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۸۳۰۵
سیاست > احزاب و شخصیتها - تسنیم نوشت: نماینده ولیفقیه در استان خراسانرضوی گفت: راهپیمایی اربعین یک ابزار تشکیلاتسازی جهانی شیعه به صورت طبیعی و خودکار است و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسئله راهپیمایی توسعه پیدا کند.
آیتالله سیداحمد علمالهدی در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شگرد شیطان آرایشگری و تزئین است در قرآن در زمینه انواع آرایشگری و تزئین شیطان 7 آیه عنوان شده است نوع نخست آرایشگری شیطان تزئین در برابر نفس و جلوهدادن غرایز نفسانی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اهم صحبت های آیت الله علم الهدی به شرح زیر است:
* محور زندگی اهل بیت(ع) مظلومیت آنهاست و ظلم و ستمی که بر آنها روا شده است؛ دو روایت در شهادت امام حسن(ع) است که یکی مربوط به امروز و دیگری آخر ماه صفر است.
* عوارض سیاسی و اجتماعی در جریان رحلت رسول الله(ص) گریبانگیر امت اسلام شد. تبیین سیره امام حسن(ع) به این دلیل در حاشیه قرار گرفته و باید روزی مستقل برای عرض ارادت به امام حسن(ع) لحاظ شود؛ کربلا یک رهبر زمینهساز، یک رهبر اجرایی و یک رهبر نهادینهساز داشت که رهبر زمینهساز امام حسن مجتبی(ع) بود و رهبر اجرایی نیز امام حسین(ع) و رهبر نهادینهساز امام سجاد(ع).
* آن روزی که عناصر دنیاطلب امام حسن(ع) را به معاویه فروختند غیر از جنگ راه دیگری وجود نداشت و ما باید این را توجه داشته باشیم که جریانهای جناحی و جوسازیها ممکن است مسیر حق را اینگونه تغییر دهد. این گونه نبود که امام حسن(ع) قدرت را به معاویه واگذار کنند. آن امام معصوم زمینهساز قیام کربلا شدند؛ امام حسن(ع) شروع به تشکیلاتسازی کردند و زمینه پیدایش یک انقلاب خالصانه و مخلصانه و خدایی و دلداده به حق که باید شکل میگرفت ایجاد شد و در قیام کربلا متبلور شد.
* این جریان انسجام شیعه رسالت اصلی امام حسن(ع) بود و امروز نیز به عنوان یک مسئله اصلی مطرح است؛ این قیام اربعین و این راهپیمایی اربعین یک ابزار تشکیلاتسازی جهانی شیعه به صورت طبیعی و خودکار است و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسئله راهپیمایی توسعه پیدا کند.
*دشمن اساس شیعه را هدف گرفته و این راهپیمایی ارزشمندترین حرکت است و ما در این حرکت با دو جریان روبهرو هستیم، جریانی که در خود ایران عدهای کمک میکنند و موکبهای مجهزی را فراهم کردهاند و باید در این زمینه از آستان قدس رضوی تشکر کرد.
27214
کلید واژهها : نماز جمعه - سید احمد علم الهدی -منبع: خبرآنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمالهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو میشد.
علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد، اما آنها میدانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.
وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب (ع) را در محراب، حسین ابنعلی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آنها و پیروانشان روا داشتند.
وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.