Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرف‌های ترامپ باعث نفرت بیشتر مردم ایران از آمریکا و ارادت بیشتر آنها به سپاه پاسداران شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنگی‌آباد، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم شهر زنگی‌آباد در حسینیه امیرالمومنین(ع) اظهار‌ داشت: عشق به اهل‌بیت‌(ع) یک سرمایه عظیم است و امروز نسل دوم و سوم انقلاب نیز به‌خوبی این میراث را از پدران و مادران خود به ارث برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امامان ما قهرمانی‌های زیادی داشتند و ظلم‌های زیادی هم بر آنها شد گفت: دشمنان اسلام هر ظلمی را که می‌توانستند در حق امامان معصوم‌(ع) روا داشتند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تبیین صلح امام حسن‌(ع) و قیام امام حسین‌(ع) افزود: آنها که امام حسن مجتبی‌(ع) را سازشگر معرفی می‌کنند، کار اشتباهی را انجام می‌دهند و یک دروغ بزرگ است.

وی با بیان اینکه صلح امام حسن‌(ع) و قیام امام حسین‌(ع) در واقع یک پروژه برای سرنگونی حکومت 40 ساله بنی‌امیه بود خاطر‌نشان کرد: نیمی از این پروژه را امام حسن‌(ع) به انجام رساند و نیمی دیگر را حضرت سید‌الشهدا‌(ع) به پایان رساند.

خاتمی با اشاره به اینکه در تحلیل زندگی امام دوم و امام سوم شیعیان باید به سه عنصر توجه کنیم گفت: عنصر اول دشمن است و اینکه معاویه و یزید هر دو دشمن بودند اما معاویه ظواهر را حفظ می‌کرد و با فریبکاری خود را موجه جلوه می‌کرد.

وی با بیان اینکه قطعا با این دشمن که عوام‌فریبی می‌کند نمی‌توان وارد جنگ مستقیم شد و باید با اندیشه با او برخورد کرد افزود: اما یزید که در زمان امام حسین‌(ع) حاکم بنی‌امیه بود در ملاء عام شراب‌خواری می‌کرد و تکلیفش مشخص بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عنصر دوم در زندگی این دو امام معصوم، عنصر رهبری است تصریح کرد: هر دو برادر همانند هم غیرت دین داشتند و هر دو قیام کردند و هر دو شجاع بودند و هیچ تفاوتی بین این دو برادر در بحث رهبری جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه یاران این دو امام بزرگوار عنصر سوم است که باید به آن توجه شود گفت: یاران امام حسن‌(ع) را دشمن منحرف کرده بود و امام حتی در خیمه خودی زره به تن داشت تا مبادا او را ترور کنند و فرماندهان سپاه به طمع زر به جمع لشکریان معاویه پیوستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اردوگاه امام حسین‌(ع) وضعیت به‌گونه‌ای بود که همه یاران برای شهادت از هم پیشی می‌گرفتند و مخلصانه جنگیدند افزود: این تحلیل نشان می‌دهد که نرمش امام حسن‌(ع) در مقابل دشمن قهرمانانه بود باج به دشمن نداد.

وی با بیان اینکه درس ما از این وقایع این است که وقتی مردم در صحنه باشند انقلاب اسلامی سامان می‌گیرد اظهار‌ داشت: نبودن در صحنه مردم زمان امام حسن‌(ع) باعث شد تا آن حضرت تن به نرمش با دشمن بدهد و آن مصیبت بر سر جامعه اسلامی بیاید که خود مردم باعث آن شدند.

خاتمی مردم ایران اسلامی را درس آموخته مکتب سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) عنوان کرد و گفت: دشمن بداند ملت عاشورایی ایران دیگر روی ذلت را نخواهد دید ودشمن این خیال باطل را به گور می‌برد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا یک فرد تازه به دوران رسیده است که احمقانه در مورد ملت بزرگ ایران سخن گفت افزود: سخنان ترامپ باعث نفرت بیشتر مردم ایران از آمریکا و ارادت بیشتر آنها به سپاه پاسداران شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ترامپ بداند امروز مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا را با شور و هیجان بیشتری فریاد می‌زنند خاطر‌نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوابتان را به کابوس تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام یک‌دل و یک زبان می‌گویند که قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست گفت: نگاه اربابی خود را از ملت ایران بردارید و ملت ایران ملتی نیست که خسته شود.

به گزارش تسنیم اجتماع عزاداران شهر زنگی‌آباد در حسینیه امیرالمومنین(ع) این شهر با عزاداری هیئت‌های مذهبی و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت‌(ع) همراه بود.

انتهای پیام/

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟