Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: روزی که عناصر دنیاطلب امام حسن(ع) را به معاویه فروختند غیر از جنگ راه دیگری وجود نداشت و ما باید این را توجه داشته باشیم که جریان‌های جناحی و جوسازی‌ها در کشور نیز ممکن است مسیر حق را این‌گونه تغییر دهد.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد تصریح کرد: محور زندگی اهل بیت(ع) مظلومیت آن‌هاست و ظلم و ستمی که بر آن‌ها روا شده است؛ دو روایت در شهادت امام حسن(ع) است که یکی مربوط به امروز و دیگری آخر ماه صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه عوارض سیاسی و اجتماعی در جریان رحلت رسول الله(ص) گریبانگیر امت اسلام شد تصریح کرد: تبیین سیره امام حسن(ع) به این دلیل در حاشیه قرار گرفته و باید روزی مستقل برای عرض ارادت به امام حسن(ع) لحاظ شود؛ کربلا یک رهبر زمینه‌ساز، یک رهبر اجرایی و یک رهبر نهادینه‌ساز داشت که رهبر زمینه‌ساز امام حسن مجتبی(ع) بود و رهبر اجرایی نیز امام حسین(ع) و رهبر نهادینه‌ساز امام سجاد(ع).

وی افزود: آن روزی که عناصر دنیاطلب امام حسن(ع) را به معاویه فروختند غیر از جنگ راه دیگری وجود نداشت و ما باید این را توجه داشته باشیم که جریان‌های جناحی و جوسازی‌ها ممکن است مسیر حق را این‌گونه تغییر دهد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این گونه نبود که امام حسن(ع) قدرت را به معاویه واگذار کنند افزود: آن امام معصوم زمینه‌ساز قیام کربلا شدند؛ امام حسن(ع) شروع به تشکیلات‌سازی کردند و زمینه پیدایش یک انقلاب خالصانه و مخلصانه و خدایی و دلداده به حق که باید شکل می‌گرفت ایجاد شد و در قیام کربلا متبلور شد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این جریان انسجام شیعه رسالت اصلی امام حسن(ع) بود و امروز نیز به عنوان یک مسئله اصلی مطرح است؛ این قیام اربعین و این راهپیمایی اربعین یک ابزار تشکیلات‌سازی جهانی شیعه به صورت طبیعی و خودکار است و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسئله راهپیمایی توسعه پیدا کند.

وی گفت: دشمن اساس شیعه را هدف گرفته و این راهپیمایی ارزشمندترین حرکت است و ما در این حرکت با دو جریان روبه‌رو هستیم، جریانی که در خود ایران عده‌ای کمک می‌کنند و موکب‌های مجهزی را فراهم کرده‌اند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: شگرد شیطان آرایشگری و تزئین است در قرآن در زمینه انواع آرایشگری و تزئین شیطان ۷ آیه عنوان شده است نوع نخست آرایشگری شیطان تزئین در برابر نفس و جلوه‌دادن غرایز نفسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: نوع دوم آرایشگری شیطان آیه ۴۳ از سوره مبارکه انعام است گاهی اوقات تضرع در درگاه خداوند متعال از صدها عمل دیگر برتر است و انسان ارتباطش با خدا چنان قوی می‌شود که شاید با صدها عمل صحیح این عمل برقرار نشود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد ناسالم شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۸۷ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه‌های رسالت و ساختمان با عدد شاخص ۱۳۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

دمای هوا در حال حاضر ۱۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان غبارآلود است.

کد خبر 6096152

دیگر خبرها

  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید