Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: در روز عاشورا چند سخنرانی از امام حسین(ع) برای هدایت مردم انجام شد. در یکی از این موارد مردم کاری کردند که سخنان امام به گوش آنها نرسد.

وی اضافه کرد: امام فرمود وای بر شما، چه شده که برای گوش دادن به من سکوت نمی‌کنید، تا بشنوید ، شما را به راه هدایت می خوانم هر کس اطاعت کند هدایت یافته و هر کس گوش نکند هلاک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه شما عصیان کردید و حرف من را گوش نمی دهید. زیرا شکم های شما از مال حرام پر شده است. پس خداوند بر دلهای شما مهر زده است.

امام جمعه آبدان بیان کرد: دل وقتی مهر می خورد انسان راه حق را تشخیص نمی‌دهد. انسانی که راه درک و فهم او را بسته‌اند از بچه‌ای هم بی‌شعورتر می‌شود. با وجود عالمانی در بین مردم آن روز، به اندازه یک بچه هم درک و فهم نداشتند. برای امروز ما مسئله ما مهم است. به اموال بدست آمده توجه کنیم که اگر از راه حرام ارتزاق کردیم عقل و فهم ما مختل می‌شود. هر چه به ما نصیحت کنند بر ما مخفی خواهد بود و به باطل می رویم.

لزوم توجه به مال حرام و حلال

وی افزود: در قرآن و روایات تاکید زیادی بر موضوع اموال شده است. انسان باید توجه کند و قبل از خوردن از خود بپرسد که از راه حلال آمده یا حرام؟ پیامبر اسلام در روایتی فرمود: هر کسی از راه حلال روزی خانواده به دست می‌آورد مجاهد در راه خدا است. زیرا اگر لقمه حلال نشد دیگر کارها هم درست نمی شود.  عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ قسمت آن تهیه روزی حلال است. زیرا اگر زندگی با حرام مخلوط باشد مانند ساختن خانه بر روی آب است.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: کسی که حرام خور است اگر به جنگ امام زمان دعوت شود شمشیر روی امام زمان می‌کشد. عمر سعد یک عالم و مجاهد بود اما مال حرام باعث شده بود مرکز فهم و شعور او دچار اختلال شود و در جبهه حق حاضر نشد.

وی بیان کرد: در جامعه اسلامی شاهد توطئه‌های دشمن و مال دوستی ما باعث شده بسیاری از درآمدها شبهه ناک شود. کسی که کارمند است در عوض ساعات خاصی کار کردن است، اگر این ساعات را کم کنیم، در زمان پاسخگویی کارهای شخصی انجام دهیم، این حقوق حرام است. وقتی کشاورز به جای محصول سالم، محصول نامرغوب تحویل مردم دهد پول خود را حرام می کند.

امام جمعه آبدان بیان کرد: پزشکی که باید دقت در وضعیت بیمار کند، خیلی زود برای او ویزیت می نویسد، این حرام است. فروشنده و تاجر کالای بی کیفیت را به جای جنس خوب قالب می کند، کم فروشی می‌کند، حرام و حلال مخلوط می کند. سرمایه داری که باید خمس دهد یا زکات دهد و انجام نمی دهد حرام خوری کرده است. رانت خواری و رشوه دادن، رباخواری و غش در معامله حرام است. کار به جایی می رسد که دلها مهر می‌خورد. تا دور نشده بر گردیم.

برخی جوانان مورد بی مهری قرار می گیرد

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در میان دانشجویان دانشگاه افسری فرمودند که بارها عرض کردیم ثروت واقعی کشور شما جوانان هستید. این دیدگاه قرآنی و سیره ائمه است. امام عزیز در تمام این دوران به جوانان تکیه کردند. پیشرفت کشور هم به علت همین است.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر مسئولین به جوانان توجه می‌کردند مشکلات حل می‌شد افزود: مسئولین کمتر در بین جوانان حاضر می‌شوند تا مشکلات آنها را بشنود. اگر می شد وضعیت بهتر بود. برخی مسئولین این کار که نمی‌کنند برخی جوانان مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت بسیار مهم است حتی در اقتصاد هم مهم است. مشکل تاریخی ما وابستگی اقتصاد به نفت است. نفت دست ما نیست باید به دیگران بفروشیم، یا نمی‌خرند، یا ارزان می‌شود، مشکلات امروز مردم به دلیل همین است. ۲۰ سال است که رهبر انقلاب فریاد می‌زنند که درب چاهای نفت را ببندند اما چون مسئولین راحت‌ترین کار را این می‌بینند و دنبال منفت خود هستند مشکل به جاست.

امام جمعه آبدان گفت: دعوای استکبار به دلیل اقتدار ماست. به گونه ای که مقتدرترین کشور دنیا از ما می ترسد. راه حفظ اقتدار این است که عناصر اقتدار را بیشتر کنیم. امانات دفاعی کشور قابل مذاکره نیست. استکبار جهانی می خواهند برنامه موشکی ما را متوقف کنند و سپاه را منزوی کنند.

نباید از دشمن غافل شویم

وی اظهار داشت: حرف های ترامپ و همراهی اروپایی ها همه توطئه است. ما نباید غافل باشیم، دشمن می خواهد اقتدار ما را بشکند. برجام‌های دیگری پیشنهاد می دهند. می گویند وقتی تحریم‌ها را بر می داریم که سپاه و برنامه موشکی را کنار بگذارید. به بانک ها می گویند بدلیل همکاری با سپاه دچار مشکل هستید.

حمیدی‌نژاد افزود: آمریکا علنا می گوید دنبال براندازی حکومت ایران هستیم، می گویند سپاه مانع این کار است. با تحریم ها یا مردم را وادار به براندازی حکومت می کنیم یا مردم را بر علیه سپاه می شورانیم. آمریکا از یک نکته غافل هستند و ما خدا را شاکریم، دشمن ما هنوز متوجه نشده که این ملت مشتاق شهادت، این جوانان امروز ما که راه شهید فهمیده را دنبال می‌کنند، جوانی چون حججی چنان با آرامش به مذبح می‌رود، این ملت شهادت طلب که مادرانش در سوگ فرزند شهیدش خوشحالی می کند، این ملت شکست ناپذیر است.

ملت ما آرزوی درگیری مستقیم با آمریکا را دارد

وی با بیان اینکه ملت ما آرزوی درگیری مستقیم با امریکا را دارد، ادامه داد: دشمن کشورهای دست چندم را با ایران در گیر می‌کند. روزی که آمریکا و اسراییل مستقیم وارد جنگ با ایران شوند قطعا نابود می شوند.

امام جمعه آبدان یادآورشد: امام (ره) فرمود: اشتباه غرب این است که فکر می کنند مردم ما می ترسند. آحاد ملت ایران آماده شهادت هستند و این قدرت در جمهوری اسلامی هست و دشمنان نمی توانند غلطی انجام دهند. در ۱۳ آبان مشت های ملت بر دهان یاوه گویان فرود خواهد آمد.

وی اظهار داشت: امروز دشمن روی جوانان ما جنگ نرم انجام می دهد، در فضای مجازی بازی ها و فیلم هایی را منتشر می کنند. بازی نهنگ آبی برای نوجوانان طراحی شده، پس از ۵۰ جلسه بازی فرد خود کشی می کند. دسترسی نوجوانان به فضای مجازی محدود کنید تا شکار دشمن نشود. عضویت در گروه های مختلف خطرناک است. والدین و معلمان خیلی توجه کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام که در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، ضمن بیان اینکه امروز جوانان ما دل در گرو ائمه اطهار (ع) دارند، تاکید کرد: اجتماع حسینی اربعین نشان عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار است.

وی افزود: امروزه ارادت مردم به ائمه اطهار و عشق به خاندان ائمه در کشور به ویژه جوانان واقعاً وصف ناپذیر است.

منتخب مردم استان سمنان در خبرگان آتی همچنین بیان کرد: خداوند ائمه و پیامبران را برای هدایت بشر و آموختن معارف الهی جلوی ما قرار دادند تا شهدای دفاع از حرم تربیت کنیم مثل شهیدان سلیمانی، حججی که کیلومترها دورتر از وطن به عشق حرم و ائمه اطهار (ع) جان جان خود را از دست داده‌اند.

میرباقری شاهرودی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام افرادی تربیت کردند که پا به رکاب بودند و ما هم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم باید پا به رکاب باشیم، تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به تعلیم و تربیت دینی فرزندان کوشا باشند.

وی با بیان اینکه انبیا آمدند تا راهنمای انسان‌ها برای رسیدن به سیر تکامل باشند خداوند با فرستادن ائمه ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد و ما باید معارف الهی را بیاموزیم و طهارت نفس داشته باشیم، افزود: درهای معرفت بر روی بشریت با وجود قرآن و ائمه و پیامبران باز است و همه باید در شناخت معارف الهی تلاش کنیم.

کد خبر 6096793

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم