Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@05:55:32 GMT

نارضایتی ایران از پیشنهادات شرکت های نفتی روس

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۸۸۵۲

نارضایتی ایران از پیشنهادات شرکت های نفتی روس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدعلی صالحی هندی، رئیس بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت وگو با اسپوتنیک گفت، شرکت های روسی می توانند با تشکیل اتحادهای استراتژیک با شرکت های اروپایی، چینی و جنوب شرق آسیا، سهم بیشتری از بازار نفت و گاز را به خود اختصاص دهند.

وی افزود، شرکت های ایرانی و روسی در حال مذاکره در مورد مشارکتشان در اکتشاف میادین نفت و گاز در ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ایرانی گفت: «شرکت ملی نفت ایران قبلا یادداشت تفاهم های لازم را با شرکت های روسی منعقد کرده و اکنون ما منتظر امضای قرارداد آغاز اجرای پروژه ها هستیم. بر اساس گزارشی که من دریافت کرده ام، شرکت ملی نفت ایران یادداشت تفاهم هایی با شرکت های لوک اویل، روسنفت، زاروبژنفت، تاتنفت، گازپروم و گازپروم نفت به امضا رسانده و ما در حال مذاکره برای قراردادهای توسعه بیش از 10 میدان نفتی و گازی هستیم.»

این مقام شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد که همکاری ها هم در میادین ساحلی و هم میادین فراساحلی در حال بررسی است. وی همچنین فهرستی از میادین نفتی را ارائه کرد که بین ایران و شرکت های روسی در حال مذاکره است. این میادین عبارتند از، منصوری، آب تیمور، کیش، یاران، مارون، لایه نفتی پارس جنوبی، کوپال، آبان، اسفندیار، پایدار غربی، دهلران، پارس شمالی، آذر، چنگوله و چشمه خوش.

«در عین حال، شرکت های روسی می توانند با تشکیل اتحادهای استراتژیک با شرکت های اروپایی، چینی و جنوب شرق آسیا سهم بیشتری از بازار نفت و گاز ایران به خود اختصاص دهند.»

هندی افزود: «از زمانی که ایران تصمیم گرفته از توانمندی های شرکت های روسی استفاده کند، شرکت ملی نفت ایران... در حال مذاکره با دیگر شرکت هاست و در صورتی که (آن شرکت های خارجی و ایران) قراردادی منعقد کنند، آنها با شرکت لوک اویل روسیه یک شراکت ایجاد خواهند کرد.»

او خاطر نشان کرد که مذاکرات فنی با لوک اویل در مورد میادین نفتی منصوری و آب تیمور نهایی شده است.

«مذاکرات فنی نهایی شده است و لوک اویل نظرات شرکت ملی نفت ایران و نسخه نهایی پیشنهادات برای طرح توسعه این میدان تحویل این شرکت خواهد شد. پس از آن، مذاکرات حقوقی و مالی آغاز خواهد شد. بر اساس زمان بندی مشخص شده، این مذاکرات باید در طی 45 روز نهایی شود که برنامه زمانی فشرده و دشواری است و این برنامه فشرده به دلیل فوریتی است که شرکت ملی نفت ایران برای امضای این قرارداد دارد.»

به گفته سید صالح هندی، شرکت ملی نفت ایران راه حل های پیشنهادی توسط شرکت های نفتی روسی برای توسعه ذخایر ایران را به اندازه کافی موثر تشخیص نداده و خواستار ارتقای این پیشنهادات شده است.

هندی گفت: «ما تاکنون هیچ پروژه اجرایی جدی ای با شرکت های روسی در بخش بالادستی نداشته ایم، اما در مورد پیشنهادات دریافت شده و مذاکرات اخیر، متاسفانه باید خاطر نشان کرد که شاخص های کلیدی پیشنهادات ارائه شده توسط شرکت های روسی بیش از حد محافظه کارانه، نه چندان اقتصادی و بسیار پرهزینه هستند.»

«وزیر نفت ایران به وزیر انرژی روسیه و شرکت های روسی در مورد این مسائل اطلاع داده و یک گزارش مقایسه ای نیز ارائه شده است که مقامات و شرکت های روس را متقاعد ساخته که باید پیشنهادات خود را بهبود ببخشند.»

منبع:تسنیم

۴۰۲

تولید تولید نفت صادرات ایران روسیه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو

یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در سخنانی درباره سفر هیئت مصر به تل‌آویو، گفت این جنبش منتظر دریافت پیشنهاد رسمی جدید درباره آتش‌بس در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران برجسته جنبش حماس اعلام کرد این جنبش هنوز به طور رسمی در جریان محتوای سناریوی جدید مذاکرات آتش‌بس در غزه در یک دوره زمانی مشخص قرار نگرفته است.

وی بر آمادگی حماس برای تعامل مثبت و جدی با هرگونه پیشنهاد جدیدی در این باره تاکید کرد.

این مقام در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «العربی الجدید» نسبت به گزارش‌های رسانه‌های عبری‌زبان درباره سفر هیئت امنیتی مصر به تل‌آویو ابراز نگرانی کرد و گفت این اقدام ممکن است بخش جدیدی از طفره‌روی‌های رژیم اشغالگر با هدف فریب جبهه داخلی در سرزمین‌های اشغالی باشد.

این رهبر حماس که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما در ماه‌های گذشته تجربیات منفی زیادی با کابینه رژیم اشغالگر داشته‌ایم و این کابینه مواضعی را در انظار عمومی و در مقابل رسانه‌ها درباره آتش‌بس در غزه بیان می‌کرد که کاملا متناقض با موضع آن در مذاکرات بود.

وی ادامه داد: کابینه رژیم اشغالگر در سطح بین‌المللی و همچنین در نزد دولت آمریکا درون یک معضل واقعی قرار گرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روز جمعه، یک هیئت مصری در تل‌آویو مذاکراتی را برگزار کرد و رسانه‌های عبری درباره آن گزارش دادند که قاهره پیشنهادی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه ارائه کرده است. در همین راستا، یک مقام آگاه گفت که هیئت مصری روز جمعه با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا راه‌های از سرگیری مذاکرات با هدف پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی اسرا را مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: اسرائیل هیچ پیشنهاد جدیدی برای ارائه ندارد، اما آماده است درباره آتش‌بس محدودی بحث کند که در آن به جای ۴۰ اسیر، ۳۳ اسیر در غزه آزاد شوند. در حال حاضر میان اسرائیل و حماس صحبتی درباره اسرا وجود ندارد و پیشنهاد جدیدی از سوی اسرائیل در این زمینه مطرح نشده است. آنچه در برهه فعلی در جریان است، شامل تلاش مصر برای از سرگیری مذاکرات است.

یک مقام صهیونیست نیز در این باره مدعی شد: مذاکرات با مصری‌ها خوب بود و آنها قصد خود را برای تحت فشار قرار دادن حماس به منظور دستیابی به توافقی برای آزادی اسرا اعلام کردند.

وی همچنین مدعی شد که مصر نیاز به انجام حمله زمینی در رفح را درک می‌کنند. این مقام افزود: اسرائیل به مصر اعلام کرده است که در زمینه آمادگی برای عملیات در رفح جدی است. پیام اسرائیل این بود که ضرب‌الاجل مشخصی برای ورود به رفح وجود دارد و اسرائیل با هیچ دور دیگری از گفت‌وگوهای بیهوده موافقت نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو